anna901 skrev 2014-12-30 23:28:51 följande:
Jag har gett henne vanligt torrfoder och tidigare blöt mat på burk. Trodde det var den hon var känslig för så slutade ge henne det. Då blev magen bättre men nu har det kommit tillbaka igen. Tog bort torrfodret och försökte ge ris men det ville hon inte äta. Blandade då i lite torrfoder i riset och då åt hon men kräktes upp allt direkt efter..
Vet inte vad jag ska göra.. Hon är pigg och leker för fullt precis som vanligt. Känns inte som om hon har ont på nått sätt heller. Det jag är mest orolig för är blodet. Två gånger har det varit ganska mycket blod och ibland är det bara ett pyttelitet lager med blod på "toppen" av bajset..
Vi hade ett par katter som fick slemmiga diareer när de fått mjölk. Även om det bara varit en liten mängd Som några droppar på ett kaffefat så kunde den ena bli jättedålig. jag minns inte helt och hållet, kan ha varit ca 20 år sedan, jag var väldigt liten i alla fall.
Därför jag tänkte att det kanske kunde vara det.
blodet kan ju vara från ändtarmsöppningen, om man har mycket diareer så kan det ju fräta eller ge sprickor som gör att det blöder(på människor aå borde ju vara samma för katter???) och måste inte vara något farligt.