Ni som firar nyår med familj/släkt, varför?
Jag är nyfiken på er (som liksom jag själv för övrigt) firar nyår enbart med er egna familj (partner och ev barn) eller med släktingar, hur kommer det sig?
Man har ju alltid bilden att nyår är den stora festkvällen, då ska man ha finaste klänningen och fira med en drös vänner. Men relativt många verkar ju fira med enbart sin egen familj eller med släktingar (syskon, föräldrar osv). Är det självvalt eller hur har det blivit så? Saknar ni vänner att fira med eller har ni aktivt valt att inte fira med vänner?
Vi saknar vänner att fira med. Vi har vänner men inte de där tajta, nära vännerna som hade varit tänkbart att fråga om nyårsfirande ihop med. Plus att det är rätt krångligt att åka bort med små barn som behöver lägga sig före midnatt så det är skönt att vara hemma. Jag tycker egentligen det bara är skönt att vara hemma och mysa men min man känner nog att han velat att vi hade haft vänner att fira med.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-12-30 21:25
Tillägg: Känner ni er på något sätt misslyckade som firar själva, kan ni stå för det utan problem eller kommer ni med diverse bortförklaringar om ämnet kommer upp med andra?