NenaShebelle skrev 2015-02-11 01:54:47 följande:
Från någon som har varit i Kap Verde 3 ggr.. Det man först och främst ska ha med sig innan man åker till Kap verde är att det Inte finns så mycket att se och heller inte så mycket att göra. Kap verde blev självständigt för drygt 40 år sedan och är under utveckling. Är du ute efter sol, bad, lugna dagar på stranden och gillar fisk och skaldjur så är det ett resmål för dig. Givetvis blåser det och är en hel del vågor, det är små öar ute i havet. Någon nämnde att vattnet var kallt när de var där på vintern 2014. Då hade de en av de kallaste vintrarna där borta, så det är inte så konstigt Senast jag var där var nu i oktober 2014. Var då på Boa Vista. Det var drygt 27 grader på kvällarna och det behövdes sällan en tunn kofta. Är man i kap verde en längre tid så kan man ta inrikesflyget till någon/några av de andra öarna. Sal och Boa Vista är två torra öar med väldigt vackra stränder. De andra öarna är av lite annan karaktär. Just Sal och Boa Vista har jag aldrig känt mig rädd när jag gått där på gatorna. Personrån osv sker inte som i tex Praia (huvudstaden). Kan tillägga att jag gått där själv. Ett tips är att åka till kap verde i Februari, då är det karneval )
Tack så jätte mycket för ditt inlägg, roligt att höra ifrån någon som varit där ett par ggr och därför har lite erfarenhet, man kan ju ha otur, som vi hade på dominikanska när vi var där med ösregn i två veckor (det var ändå varmt) det är ju inget vanligt men vi hade otur och så klart blir andra rädda av att höra det, eller som när vi var på Lanzarote i januari 2014 och solen inte visade sig många ggr på två veckor

jag frös så mycket

sååå besvikna vi var när vi åkte hem

jag sa aldrig mer Kanarieöarna som var första gången för mig, vi hade väl otur då med! Poolbad var det inte frågan om

tror barnen badade 2 ggr på två veckor och då var de blå om läpparna och grät när de kom upp! Vi vill väldigt gärna boka Kap Verde till vintern 2016, annars är det Västindien som gäller för oss men just hemkomna från en resa dit som kostade väldigt mycket så får det bli lite billigare 2016 och Kap Verde verkar väldigt prisvärt! Men jag är så rädd för att frysa!