Odubbat glashalt och krockar
Har man en lång lucka med dubbdäck för att inte krocka tycker ofta någon att den är för lång och måste in emellan. Då kan det gå illa om några kör odubbat. Varför ska man ha det, är det mkt billigare?
Har man en lång lucka med dubbdäck för att inte krocka tycker ofta någon att den är för lång och måste in emellan. Då kan det gå illa om några kör odubbat. Varför ska man ha det, är det mkt billigare?
Om nu någon måste kasta sig in i luckan och det är isgata (vad är det här för väg egentligen, motorvägarna saltas ju först av allt?) så kan jag släppa på gasen litet och öka luckan igen.
Presitgetänkande passar inte i trafiken i allmänhet men extra illa i vinterhalka. Det är inget problem att köra utan dubbar men man får ju köra därefter, det är inte samma sak som att köra på sommarväg precis.
Om nu någon måste kasta sig in i luckan och det är isgata (vad är det här för väg egentligen, motorvägarna saltas ju först av allt?) så kan jag släppa på gasen litet och öka luckan igen.
Presitgetänkande passar inte i trafiken i allmänhet men extra illa i vinterhalka. Det är inget problem att köra utan dubbar men man får ju köra därefter, det är inte samma sak som att köra på sommarväg precis.
För man får inte köra på Hornsgatan med dubbdäck.
Det jag skriver nu är generellt och gäller ungefär söder om Sundsvall.
Det finns massor av länsvägar och mindre som inte halkbekämpas, men där brukar det inte vara tvåfiligt, och inte jättemycket med trafik.
Självklart ska alla ha dubbdäck på is, vi kan inte ha lekstuga med säkerheten. Är det så mkt dyrare att köpa dubbdäck?
Varför börjar kommuner dela ut gratis broddar?
Det finns däck med en slityta som sandpapper. Greppar bra på frusen vägbana.
Har aldrig varit med om att jag fastnat i någon backe under den tid jag kört bil, varken med eller utan dubbar.
Jag kör dubbfritt och har bättre grepp med min egen bil än med jobbilen som har Continental dubbdäck på. Kan också påpeka att jag bor i Norrland och kör både efter kustvägarna och inlandsvägarna utan några som helst problem med mina dubbfria däck.
Vill även påpeka att dubbfritt kostar lika mycket som dubbat.