• Anonym (?)

Tappar/har du tappat sexlusten av p-piller?

Jag har ätit piller i nästan 15 år. Aldrig har jag ens reflekterat över min sexlust som jag tyckt varit ganska ok. Endast när jag varit gravid har den blivit mycket mer påtaglig.

Nu är ju snacket om p-piller och sexlust ganska på tapeten. Senast idag ramlade jag över en artikel ¨på expressen. 
    Så nu funderar jag på om det inte alls är graviditeterna som fått mig mer kåt, utan att det är uppehållet med pillerna som gjort det?

Hur känner ni andra kvinnor? Funderar nu på annat alternativ men vad? 

• Svar på tråden Tappar/har du tappat sexlusten av p-piller?
  • Anonym (Japp)

Japp hade INGEN sexlust så länge jag åt p-piller eller minipiller tom. Det var därför jag slutade med skiten. Var trött på att "ställa upp" på sex för mannens skull.

• Anonym (?)
    Anonym (Japp) skrev 2015-01-10 12:35:40 följande:
    Japp hade INGEN sexlust så länge jag åt p-piller eller minipiller tom. Det var därför jag slutade med skiten. Var trött på att "ställa upp" på sex för mannens skull.
    Vad "bra" att det finns andra! Missuppfatta mig inte! Jag har som sagt aldrig reflekterat över det då jag började när jag blev sexuellt aktiv och endast gjort uppehåll för graviditet. Får jag fråga hur ni skkyddar er istället då? 
  • Anonym (Japp)
    Anonym (?) skrev 2015-01-10 13:07:25 följande:
    Vad "bra" att det finns andra! Missuppfatta mig inte! Jag har som sagt aldrig reflekterat över det då jag började när jag blev sexuellt aktiv och endast gjort uppehåll för graviditet. Får jag fråga hur ni skkyddar er istället då? 
    Kondom. Men sen sket vi i det också och fick 4 barn tätt. : ) idag har jag spiral som verkar funka bra.
  • Anonym (Kvinna85)

Japp för mig var det så inte förens jag slutade med mina mini piller märkte jag att det var därför jag inte hade så mycket sexlust.

Slutade för 2år sen inte för att få barn utan för att jag fick både jätte ont vid mensen man får och mådde allmänt dåligt av p-pillren.

Har aldrog haft så bra sexliv som nu :)

• Anne89

Jag åt p-piller i 10 år och hade jättedålig sexlust hela tiden. Jag fattade dock inte att det var p-pillren som orsakade det, då jag började med dom som 15-åring.. Jag trodde att jag bara "inte var så sexuell av mig".

När jag slutade med pillren så kom sexlusten tillbaka som en smäll. Nu ångrar jag att jag slösade åldern 15-25 på att inte ha någon sexlust... Om jag bara hade vetat/förstått att det var p-pillrens fel!!

Nu är jag gravid och nu har min sexlust gått ner lite igen. Jag tycker faktiskt att vara gravid påminner ganska mycket om att äta p-piller - sämre sexlust, sämre humör!

• Olym

Jag har fått minskad sexlust av både p-piller och p-stav. Vill rycka p-staven ur armen och köra på kondom istället. Vet dock inte vad karln skulle tycka om det. Fast det skiter jag i. Min kropp - mitt beslut.

• Anonym (E)

Mina p piller påverkade absolut i den frågan! Började med det tidigt i livet pga svåra menssmärtor och då blir man lite lurad på hur ens kropp funkar på riktigt. Saknade inte sexlust med piller men det är först nu sen jag slutade som huvud och kropp är samstämmiga och skillnaden är enorm! Blir både mer kåt och känner och njuter mer. Dessutom blev jag fri min ständigt återkommande huvudvärk!! :) känner mig såå mycket friare utan!

• Anonym (?)

Skönt att läsa om er andra. 
    Det är lite så för mig att kroppen och skallen hänger inte ihop och har aldrig gjort förutom när jag gjort uppehåll med piller i graviditeter. 
    I huvudet känner jag lust men kroppen har svårt att hänga med. Det leder till "press" att bli våt eftersom jag egentligen vill och sen så kan allt låsa sig. 

Får se mig om efter andra alternativ. Maken föreslog kondom nu när jag tog upp det med honom. Har täta barn som det är nu och yngsta är bara 2 månader än.. 

• Saralars

Är 18 år och har precis samma problem, kan knappt ha sex för har lixom inget sug längre, slutade med p piller igår. Undrar hur lång tid det tog innan allt blev bra igen?

• Anonym (H)

Har provat en rad olika p- medel och alla har gett mig minskad lust och även andra biverkningar.. Nu är det Naturalcycles och kondom som gäller :)

Svar på tråden Tappar/har du tappat sexlusten av p-piller?