• Gymkille81

Svägerska med Asberger

Jag har en grym svägerska som har Aspbergers, hon kan slänga ur sig vad som faller henne in och hon är så elak mot sin syster allså min fru. Jag har flera gånger sagt åt henne men det hjälper föga! Det är alltid intriger oavsett om det är jul eller sommar! Vi lever i en bra relation och det verkar som hon är avundsjuk ? Någon som varit ute för detta? Några tips??

• Svar på tråden Svägerska med Asberger
  • lövet2

Din fru har väl växt upp med sin syster, antar jag, så hon borde vara van vid att hantera henne. Din fru vet nog betydligt bättre än du vad som kan eller ska göras åt saken. Vad säger din fru?

• lövet2
    Gymkille81 skrev 2015-01-10 20:44:13 följande:
    Hon tycker bara hon blir värre och värre!
    Dina svärföräldrar då? Vad säger de? Och din svägerska kanske går hos en psykiater eller något?
  • Gymkille81

Tyvärr är båda svärföräldrarna döda, hon går inte på någon terapi eller medicin nu hon anser sig frisk. När hon gick på behandling och innan hon fick det sista barnet var hon rätt ok men nu är det väldigt jobbigt för min fru som är hennes enda anhörig då hon sagt upp bekantskapen med sin faster och hon är vansinnig på sin sambos mamma

• StevenDiese

Låter inte som att Asperger är förklaringen. Hon måste ha nåt mer.

Svar på tråden Svägerska med Asberger