skrapning imorgon:/
Under jul fick jag ett MA o tog cytotec men allt kom inte ut så nu ska jag skrapas imorgon och är livrädd! Hur är det att bli sövd? Är jag dum om jag väljer lokalbedövning istället? Hur mår man sen? Berätta gärna allt snälla.
Under jul fick jag ett MA o tog cytotec men allt kom inte ut så nu ska jag skrapas imorgon och är livrädd! Hur är det att bli sövd? Är jag dum om jag väljer lokalbedövning istället? Hur mår man sen? Berätta gärna allt snälla.
det var faktiskt inte så läskigt som jag trodde
dom satte en kanyl i armvecket när man låg inne på op, den sprutade dom sedan i två medel i, först en som jag inte kommer i håg vad den gjorde och sen själva det som man somnar av.
dom förvarna mig om att det kunde kännas som om man snurrade.
jag tänkte " skönt att det inte snurrar, men jag känner mig inte sömning/groggy " sen sov jag
sen var jag inte medveten om något förrän dom väckte mig en stund senare.
jag mådde bra efteråt och åkte hem efter någon timme, hade lite ont men inte värre att det försvann med alvedon.
Nu är det gjort! Bm sa att jag inte hade något val än att bli sövd men på operation sa dom att det inte är några konstigheter att få lokalbedövning så det gjorde jag. Lätt o smärtfritt var det! Tack för svar. Skönt att det är över