• Mithi

Vilka namn är dina allra finaste namn?

Vilka namn är dina allra finaste namn?
    Motivera gärna varför du gillar namnen, om det går

• Svar på tråden Vilka namn är dina allra finaste namn?
  • fluu
    AllaOlikaAllaLika skrev 2015-01-16 14:08:46 följande:
    Dock inte ditt favoritnamn. Det låg ju lååååååååååååångt ner på listan, inte sant?
    Ja, på min FAVORITLISTA låg det långt ner(det har vi redan gått igenom...). Och varför skulle jag ta ett namn som inte passade barnet bara för att jag gillar det?
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • AllaOlikaAllaLika
    fluu skrev 2015-01-16 14:06:56 följande:

Ja, hon lär ju verkligen vara ensam om det namnet där...

Du har ju också lagt ut lite väl mycket om dig själv.

Ung, 90-talist, dotter som heter Liv, bor i Småland, uppvuxen med kulturnördar och är själv en.

Dessutom så har du diagnoser (vilket gör det än mer lättare att kolla upp dig). Dessutom har du lagt ut bilder på ditt barn här.
  • Mithi
    Duckan skrev 2015-01-16 13:19:01 följande:

Märta, Ingrid, Ebba, Oscar, Arvid, Elis och Levi - Jag gillar gamla tanter och gubbar

Ebba, Oscar, Arvid och Levi är ju rätt vanligt på småbarn idag  Jag vet dock inte om namnen Märta och Ingrid börjar komma tillbaka också. Arvid har jag aldrig tyckt om, men nu börjar jag gilla det mer och mer. Låter häftigt och personligt.
  • AllaOlikaAllaLika
    AllaOlikaAllaLika skrev 2015-01-16 14:10:16 följande:

Ung, 90-talist, dotter som heter Liv, bor i Småland, uppvuxen med kulturnördar och är själv en.

Dessutom så har du diagnoser (vilket gör det än mer lättare att kolla upp dig). Dessutom har du lagt ut bilder på ditt barn här.

Fakirer lär det inte finnas många i Småland heller. Iaf inte som är 21 och har ett barn på ett par år.
  • Mithi
    fluu skrev 2015-01-16 13:30:04 följande:

Ja, vi kör väl på hela favvolistan då...

Allan, Algot, Alvar, Botvid, Egil, Einar, Enok, Esbjörn, Evald, Frej, Henning, Hilmer, Ivar, Knut, Linnar, Leander, Nils, Povel, Tuve, Tage, Toste, Tore, Unne, Valdemar, Åke.

Amalia, Asta, Astrid, Altea, Ada, Alfhild, Altea, Alfreda, Beda, Dagmar, Edda, Edvina, Edith, Elsy, Elsa, Greta, Hilla, Hulda, Hilma, Henny, Iris, Kersti, Karla, Maj, Ottilia,Ragnhild,  Svea, Tora, Torild, Tekla, Verna, Vanja.

Tja, jag gillar väl lite riviga och rejäla namn.

Många fina namn Själv har jag svårt för "Alvar" då min pappa och farfar ofta uttalar ordet "allvar" som namnet "Alvar" när dom ska försöka att skämta om något seriöst. - "Nu ska jag prata Alvar med dig". Svårt att förklara, men jag tror du förstår principen att dom uttalar ordet allvar som namnet Alvar.

Nils är väldigt fint tycker jag  
  • Mithi
    AllaOlikaAllaLika skrev 2015-01-16 13:43:07 följande:
    Märklig förälder som inte väljer något av favoritnamnen till sitt eget barn.
    Men, som mitt nick.
    AllaOlikaAllaLika skrev 2015-01-16 13:55:57 följande:
    Smart. Siri i Vasastan, 7 år. Clever att lägga ut all info.
    AllaOlikaAllaLika skrev 2015-01-16 14:08:46 följande:
    Dock inte ditt favoritnamn. Det låg ju lååååååååååååångt ner på listan, inte sant?

AllaOlikaAllaLika skrev 2015-01-16 14:12:02 följande:
    Fakirer lär det inte finnas många i Småland heller. Iaf inte som är 21 och har ett barn på ett par år.
    Men snälla.... Vad är ditt problem då du förstör en tråd med totalt orelevanta saker? Varför bryr du dig om vad andra gör? 

• fluu
    Också verkligen ovanligt... Speciellt med tanke på att det inte finns några bilder någon annanstans på internet.
  • fluu
    AllaOlikaAllaLika skrev 2015-01-16 14:12:02 följande:
    På rak arm så känner jag inte mindre än 18 stycken... 11 av dem har småbarn..
  • Mithi
    Duckan skrev 2015-01-16 13:50:18 följande:

Jag har inte valt mitt favoritnamn till mitt barn för när hon föddes var vi två om saken och då blev det en Siri. Vilket jag iofs också tycker är jättefint såklart, men skulle jag få ett till barn så blev det något av ovan nämnda namn.

Själv tycker jag att Siri är mycket finare än Ebba, Märta och Ingrid, som du skrev i ditt första inlägg Vad olika smak man kan ha
  • fluu
    Mithi skrev 2015-01-16 14:18:00 följande:
    Men snälla.... Vad är ditt problem då du förstör en tråd med totalt orelevanta saker? Varför bryr du dig om vad andra gör? 

Sonen har väl pappavecka och fl-begäret tog över igen. Trots att hon skulle göra sig fri från det...
  • Duckan

Allaolikaallalika, får jag fråga var det står Vasastan nånstans?

• fluu
    Mithi skrev 2015-01-16 14:14:45 följande:
    Många fina namn smile1.gif Själv har jag svårt för "Alvar" då min pappa och farfar ofta uttalar ordet "allvar" som namnet "Alvar" när dom ska försöka att skämta om något seriöst. - "Nu ska jag prata Alvar med dig". Svårt att förklara, men jag tror du förstår principen att dom uttalar ordet allvar som namnet Alvar.

Nils är väldigt fint tycker jag smile1.gif  
    Jag har tänkt på det också, men jag tänker att funkade det för Alvar Aalto så funkar det nog för en eventuell son också
  • Duckan

Mithi, javisst är namnen vanliga idag, men när de kom tillbaka så gick de under tant- och gubbanamn.

Svar på tråden Vilka namn är dina allra finaste namn?