Har jag tillräckligt för att få ensam vårdnad?
Ja som rubriken säger.
jag ska försöka förklara bäst jag kan.
Jag har en son som blir 2,5 i februari. Han är det bästa som hänt mig och eftersom jag fick honom såpass tidigt i livet så har han lyckats rätta mig från vild 20 åring till vuxen kvinna.
Hans far. Var ska jag börja? Han har aldrig närvarat. Jag bar honom själv, födde själv och har uppfostrat honom själv. Nu har jag dock en sambo som hjälper till sen 8 mån tillbaka och älskar pojken som sin egen.
Hans far kan dyka upp lite när han känner för. Dom 4 ggr detta skett så är det alltid sista minuten.
Det senaste halvåret har han smutskastat mig för soc men de ser rakt igjenom honom. Han har gått på psyket senaste året pga att han inte kan ta hand om sig själv, han svarar ej när vår soc kontakt ringer och kommer ej när han blir kallad. Men när han smutskastat mig så är det ju så synd om honom, han mår dåligt bla bla för trött osv.
MEN nu är det så att jag kommit över bilder på honom med en väldigt ung tjej knappa 19 år. Vi är 25 resp 27 år gamla själva.
I dessa bilder så är de utomlands stup i kvarten och festar järnet dricker och verkar inte alls vara så trött o dålig. Där är även bevis på att han ljuger för socialen när han antyder att han ej kan ha sonen pga diverse dåliga orsaker.
Detta ska ha pågått i över 5 månader och medans han inte tar hand om sonen med olika skäl så kan han ju leva loppan och låta henne vara hemma hos honom.. Han påstod nu senast att hans lägenhet är för liten för att pojken ska sova där en helg i månaden (20m2) menen vuxen tjej kan vara där var dag, borde inte det ta mer plats än ett litet barn?
Jag är så trött på detta och anser även att en tonåring ej är lämpligt sällskap runt mitt barn.
soc styrkar även på ensam vårdnad då de tycker att han haft sina chanser att komma på möten men struntat i det.
Förlåt för dålig sammanställning men det är mycket mer än ovanstående inblandat. MEN är detta skäl nog att ge mig ensam vårdnad?