• Försöker med nr 4

Vart ringa?

Jag skrev en tråd igår angående min mensliknande blödning såhär precis i början av graviditeten där min tanke var att ringa barnmorskemottagningen idag. Men efter att ha läst lite på landstinget sida funderar jag på om det är gyn jag ska ringa i stället.

Att jag inte bara ringer och hör efter beror på att jag tycker telefonsamtal är läskiga, har lite lätt telefonskräck så vill gärna vara säker på att jag ringer rätt direkt.

Usch så fånigt det lät men tyvärr så är det så det är.

• Svar på tråden Vart ringa?
  • Plainsongs

Ring 1177, de kommer att berätta för dig om det är värt att ringa gyn överhuvudtaget, i de flesta fall säga gyn nämligen bara "det är tidigt i graviditeten, det är vanligt".

• yodi

när  jag började blöda och ringde till min bm så fick jag svaret att jag skulle vända mig till gyn, så ring till gyn

• Försöker med nr 4

Jag ringde till 1177 och sköterskan där tyckte att jag skulle avakta tills blödningen avtagit och då göra gravtest igen ifall det är ett mf jag fått. Men hon sa också att det kan vara tecken på att det var nu jag egentligen skulle fått mens.

Så ja, jag får väl avakta då. ????

Tack för era svar. ????

• Försöker med nr 4
    Plainsongs skrev 2015-01-21 09:47:46 följande:

Exakt det jag trodde. Var med om något liknande nyligen. Hur är det idag?

Blödningen börjar ta slut så jag får väl ge det några dagar till innan jag gör ett nytt test så jag får veta om det var ett mf eller inte.

Tack för att du frågar! ????
  • Försöker med nr 4
    Plainsongs skrev 2015-01-21 09:47:46 följande:

Exakt det jag trodde. Var med om något liknande nyligen. Hur är det idag?

Kunde inte hålla mig och testade idag och det var väl skönt att få det konstaterat också iofs, men jobbigt att behöva gå igenom ett mf. Visst, det var väldigt tidigt men känslorna efter förra mf'et jag hade i v9 för ett antal år sen kom ju tillbaka.. :(
  • Plainsongs
    Försöker med nr 4 skrev 2015-01-21 20:29:19 följande:
    Kunde inte hålla mig och testade idag och det var väl skönt att få det konstaterat också iofs, men jobbigt att behöva gå igenom ett mf. Visst, det var väldigt tidigt men känslorna efter förra mf'et jag hade i v9 för ett antal år sen kom ju tillbaka.. :(
    Ledsen för din skull! <3

Skönt med lite klarhet och avslut på oron dock.

Du är välkommen att inboxa om du vill spilla lite tankar med en främling.
  • yodi
    Försöker med nr 4 skrev 2015-01-21 20:29:19 följande:
    beklagar
    jag fick ett mf mellan barn två och tre, sen ett mf och ett ma mellan barn tre och fyra.
  • Försöker med nr 4
    Plainsongs skrev 2015-01-22 15:55:08 följande:

Ledsen för din skull! <3

Skönt med lite klarhet och avslut på oron dock.

Du är välkommen att inboxa om du vill spilla lite tankar med en främling.

Tack vad gullig du är! <3 Du har PM!
  • Försöker med nr 4
    yodi skrev 2015-01-23 08:17:58 följande:

beklagar

jag fick ett mf mellan barn två och tre, sen ett mf och ett ma mellan barn tre och fyra.

Tack för omtanken! <3

Beklagar dina mf och ma också. :(
  • Plainsongs
    Försöker med nr 4 skrev 2015-01-23 17:24:18 följande:
    Tack vad gullig du är! <3 Du har PM!
    Du har PM!
  • Försöker med nr 4
    Plainsongs skrev 2015-02-02 20:45:50 följande:
    Du har PM!
    Du har PM!

Dåligt att man inte får nån markering på appen när man fått meddelande.. :/
Svar på tråden Vart ringa?