• spöke

Topp 10 från 2014: Vilket flicknamn tycker du MINST om?

Nu har SCB äntligen publicerat statistiken för 2014 års toppnamn. Och givetvis är Spöke nyfiken på vad ni tycker om namnen. De här namn är ju bevisligen omtyckta av många, men nu vill jag veta vilka namn som ni har tröttnat på (eller kanske aldrig gillat). Kommentera gärna!

*Siffror inom parentes är placeringen på 2013 års topplista.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Topp 10 från 2014: Vilket flicknamn tycker du MINST om?
  • Natulcien

Många fina namn där. Förstår att de är poppis. Agnes, Elsa och Julia är t.ex. storfavoriter hos mig.

Men jag har lite svårt för Olivia, Linnea och Molly.
    Olivia låter för drygt och snorkigt, Linnea är mest bara tråkigt och Molly är lite för mycket djurnamn för mig.

• Tilja

Har svårt för namn som jag förknippar med en person som är två generationer äldre än mig (när ett barn har namnet alltså, på just äldre reagerar jag inte). På den här listan är det framför allt Elsa och Agnes.

• fluu

Yay, Elsa har gått om! Och spännande att Lilly gått så bra, det var oväntat. Jag trodde faktiskt att det skulle dala. Jag har så svårt för Molly, men även svårt för Lilly, Ebba och Linnea. ÄLSKAR Elsa och tycker väldigt bra om Agnes och Alice.

Min ranking(hemskast först):

10. Molly
    9. Lilly
    8. Ebba
    7. Linnea
    6. Maja
    5. Julia
    4.  Olivia
    3. Alice
    2. Agnes
    1. Elsa

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Mithi

Molly, Ebba och Maja har jag aldrig klarat av. 
    Elsa har jag inte heller gillat men nu är det inte lika hemskt att höra

• Ellieott

Tycker Agnes och Lilly är helt okej. Tycker inget flicknamn är hemskt.

Bland pojknamnen klarar jag verkligen inte Charlie, Hugo och Liam.

• VIDE MI

Julia känns väldigt gjort, nytt på slutet av 90 tillsammans med Ebba och Agnes. Olivia är oxå väldigt gjort! Nope de är riktiga tråknamn nu tycker jag. Elsa är fint å Alice, Alice känner jag 5 st småtöser som heter så det blev väl nya Anna tillsammans med Charlie som blev nya Johan.

• BananaCoconut

Klarar inte av namnet Agnes. Så jag röstade på det.

Av de namnen på den där listan så gillar jag endast:

Linnea

Julia

Maja

Lilly

Dock är Lilly ett extremt uttjatat namn.

• Gina43

Alice är ett otroligt uttjatat namn...det har ju hängt med i åååår nu! Egentligen tycker jag att det är ett fint namn, men det har varit i ropet så länge att det känns trist.

• JPT

Ebba - låter som en översittare och dryg person, tyvärr. 
    Resten av namnen tycker jag om! Glad

• DenNamnbitne

Egentligen är alla fina, men Lilly tycker jag minst om, jag tycker det är för pluttinuttigt. Molly är väl heller ingen personlig favorit, annars är det mycket fina, om än lite för vanliga, namn på listan! 

Svar på tråden Topp 10 från 2014: Vilket flicknamn tycker du MINST om?