• Anonym (Upprörd)

Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?

""Den svenska sjukvården krisar och allt fler hinner dö i vårdköerna innan de ens får träffa sin stafettläkare.

Landstingen höjer samtidigt skatterna, i stället för att prioritera kärnverksamheten.  (Tidigare inlägg i ämnet).

Och det kan bli värre.

Nu ska det också satsas skattepengar på att återställa klitoris på könsstympade kvinnor. (SR)
    Det kan handla om 40 000 könsstympade kvinnor i Sverige (GT).

Om det kostar uppskattningsvis 100 000kr att återställa varje ?snipa? i originalskick så kommer det att kosta oss skattebetalare ca 4 miljarder kr.

Lägg därtill det årliga inflödet av stympade ?snipor? i massinvandringens spår. För könsstympning utförs fortfarande i primitiva kulturer för att minska kvinnans sexlust och för att öka mannens sexuella njutning.

Seden är så djupt rotad att invandrare som ?flytt för sina liv? semestrar i sina hemländer för att där kunna könsstympa sina döttrar, eftersom det är olagligt i Sverige. (DN). (Fakta).

Frågan är varför svenska skattebetalare ska bekosta återställandet av dessa importerade kvinnors klitoris för att öka deras sexlust ? Problemet är inte att de föder för få barn -utan för många.

Det vore lönsammare för samhället att i stället satsa miljarderna på de svenska männens sexlust och förmåga så att vi får fler goda skattebetalare i stället för fler xxx(Läs mer).

Men Landstingen bekostar hellre klitorisoperationer och ?assisterad befruktning? än subventionerar potensmedel som kan främja den svenska nativiteten.

Landstingens läkemedelsförmånsgrupp skriver att:
    ?Erektil dysfunktion måste betraktas som en sjukdom med relativ låg angelägenhetsgrad och att hälso- och sjukvården i dagens läge inte har tillräckliga resurser för att prioritera subvention av potensmedel?.

Politik handlar om att prioritera rätt.

/Elfyma+""

https://varjager.wordpress.com/2015/01/21/klitorisoperation-for-konsstympade-invandrare/

Vad är det för makt de vill ha, att onanera?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?
  • FDFMGA
    2annan skrev 2015-08-04 01:09:53 följande:
    Jamen, så utmärkt bra, kanske du skulle tipsa RFSL om detta, så behöver ju alla transpersoner inte nöja sig med något halvdåligt resultat. Tänk vad utvecklingen går framåt.
    Hm, du blev visst lite purken när jag påstod att jag har större tilltro till omdömet från medicinsk expertis  än ditt eller mitt omdöme.

Du verkar heller inte förstått att klitoris är så stor att den skulle kunna få en hel SD-klanskvadron att retirera av ren fasa. Det är alltså därför operationsmetoden är lyckad, man har inte lyckats stympa kvinnorna fullständigt så det är "bara" att frigöra det som finns kvar, vilket är ganska mycket.

Vad gäller dina funderingar avseende könsbyten så lå6ter det sig inte jämföras ordentligt. Vi män är nämligen inte utrustade med klitorisSolig
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • 2annan

Eftersom du inte VET vad jag VET är dina påståenden bara varm luft....

Jag ser inte att du seriöst diskuterar frågan, utan att du använder tråden för något annat ändamål vilket du inte anger...

Men, vi har ju yttrandefrihet....så var så god...

• FDFMGA
    2annan skrev 2015-08-04 01:30:10 följande:
    Eftersom du inte VET vad jag VET är dina påståenden bara varm luft....

Jag ser inte att du seriöst diskuterar frågan, utan att du använder tråden för något annat ändamål vilket du inte anger...

Men, vi har ju yttrandefrihet....så var så god...
    Jag ser inte att du seriöst diskuterar frågan.

Jag vet inte hur du ser på din sexualitet och din förmåga att njuta av sex, det verkar ju som att du jämför detta med behovet att bli av med en missprydande tatuering.

Det måste vara något speciellt med detta, som går mycket djupare än att 20 personer köar för en operation på Karolinska. Du är ju långt från den första i den här tråden som antyder att det handlar om ren kosmetik.

Tvärtom, kosmetik var det när de här kvinnorna stympades av ett samhälle där man just anser att ett kvinnokön ska se ut på ett visst sätt - men här handlar det om att ge kvinnor tillbaka rätten att kunna njuta av sex. Det är därför tråden är så seglivad. SD-klanen tycks förfäras över detta och kan inte släppa tanken på dessa kvinnor.

Själv upplever jag det som extra komiskt eftersom klanen i vanliga fall brukar påstå att somaliska kvinnor är omöjliga att integrera i ett västerländskt samhälle.

Här handlar det om kvinnor som gjort upp med klanmentaliteten i Somalia och anpassat sig till en västerländsk syn på kvinnor och sexualitet. Men vad händer då - då vajar vår egen svenska SD-klan värre än någonsin av hat och förakt.

Ja, jag säger då det.
  • 2annan

Det enda som syns när du skriver är "SD".

Jag har inte diskuterat min sexualitet i tråden och känner inte att det är det ämnet handlar om.

Med kosmetiskt medar jag "utseende" snarare än funktion. Kanske du skulle vara intresserad av en grundkurs i anatomi?

Ge dig nu, du är ute och cyklar helt.....snart kallar du antagligen mig för "SD" också, bara för att få spy ur dig lite galla....lugna ner dig..jag trodde tråden handlade om att rekonstruera klitoris.

• Billie22

Går inte riktigt att välja mellan alternativen. Bor kvinnorna i Sverige så ska de väl få köa och vänta på sin operation precis som alla andra. Ingen svensk medborgare bör få gå med skador i sitt underliv hur länge som helst, oavsett om de blev lemlästade i sitt förra hemland eller inte. Tar man i Sverige emot invandring så ska de som sedan blir medborgare såklart få nödvändiga operationer, de också. Vissa far extremt illa av att få hela underlivet sönderskuret och kan dö av infektionerna, inte ens kissa, få infektioner vid menstruation mm. Beror på hur akut det är hur länge de ska behöva köa förstås. Anser jag. Vore lite sjukt att låta någon som är akut sjuk dö exempelvis bara för att de fallit offer för en barbarisk könsstympning i hemlandet.

Förstår inte riktigt hur man annars ska göra. Trist att det kostar 4 miljarder förstås, men det är knappast kvinnornas fel i så fall utan svensk invandringspolitik med en regering som inte tänker igenom saker ordentligt eller diskuterar vad som ska kosta och var pengarna ska komma ifrån.

Tar man emot massa invandrare så måste det få kosta. Däremot så fattar jag inte riktigt hur våra politiker tänker. Verkar som att de är bra naiva i hur allt ska hanteras.

• FDFMGA
    2annan skrev 2015-08-04 01:52:49 följande:
    Det enda som syns när du skriver är "SD".

Jag har inte diskuterat min sexualitet i tråden och känner inte att det är det ämnet handlar om.

Med kosmetiskt medar jag "utseende" snarare än funktion. Kanske du skulle vara intresserad av en grundkurs i anatomi?

Ge dig nu, du är ute och cyklar helt.....snart kallar du antagligen mig för "SD" också, bara för att få spy ur dig lite galla....lugna ner dig..jag trodde tråden handlade om att rekonstruera klitoris.
    Sannolikt för att du behöver något att skylla din okunnighet på.

Först påstod du att resultatet inte blir lyckat, utan att ha satt dig in i frågan.

Sen börjar du jämföra med kosmetikoperationer som t ex att ta bort missprydande tatueringar. Om du inte vet vad klitoris har för funktion är det väl bättre att du tar reda på detta innan du börjar diskutera.

Och därefter jämför du en klitorisrekonstruktion med ett könsbyte.

Det är inte nödvändigtvis fel att vara okunnig, men du behöver väl inte insistera på att förbli okunnig.
  • KillBill
    Anonym (VFC) skrev 2015-08-04 00:36:52 följande:
    Hinner inte läsa den nu men Ullenhag var inte så bra och har ett annat jobb nu.

Vad man får se på är att ESO kommer från kanslihuset där regeringen sitter och har gett ut den, som inget parti i riksdagen eller massmedia har bestritt. Den är alltså Politiskt Korrekt för den är nämligen i underkant, som Ekberg medgett och ska ligga närmare 100 som Jan Tullberg och flera andra räknat ut.

Inga länder har räknat ut några vinster, tvärtom för annars skulle de självklart välkomna dessa, som mest MP lurat på oss med sitt maktspel. Massmedia vänder sig till Ekberg och Sanandaji
    www.facebook.com/tino.sanandaji

Ekberg drogs igång då andra redan hävdat 100 och han skulle få ner.
    Och det gäller bara offentliga sektorn där Ekberg sa 60 miljarder i september.

För samhället totalt är det 250-300 enligt Tullberg eller Jansson. Men säkrast är att hålla sig till Ekberg som ingen i riksdagen bestritt, utom SD som har högre.
    Om du kollar på vad det är som jag har länkat då ser du att det är till SVD som har faktagranskat ett påstående från den förra Alliansregeringen om att det bara är en myt att invandringen kostar tiotals miljarder kronor. SvD kontrollerar påståendet och ger Regeringen grönt ljus för detta påstående.

Detta beror på det i tillägg till de kostnader som ESO rapporten konstaterar finns samhällsekonomiska vinster som ESO rapporten inte har värderat och som man måste räkna in om man vill veta hur invandringen påverkar samhällets ekonomi.
  • FDFMGA
    Anonym (VFC) skrev 2015-08-04 03:15:21 följande:
    Ja personen ifråga är sådan tyvärr
    Ja, är det inte hemskt, när det dyker upp en klanläkare som råkar veta att resultatet av den sortens operationer inte är tillfredsställande och att man därför lika gärna kan lägga pengarna på att avlägsna missprydande tatueringar eller annat - ja, då hänvisas det till kirurgen som utvecklat metoden i Sverige eller till resultatet av de operationer som gjorts.

Som om inte SD-klanens läkare skulle veta bästSkrattande
  • Anonym (Absolut inte)
    FDFMGA skrev 2015-08-04 08:58:26 följande:
    Ja, är det inte hemskt, när det dyker upp en klanläkare som råkar veta att resultatet av den sortens operationer inte är tillfredsställande och att man därför lika gärna kan lägga pengarna på att avlägsna missprydande tatueringar eller annat - ja, då hänvisas det till kirurgen som utvecklat metoden i Sverige eller till resultatet av de operationer som gjorts.

Som om inte SD-klanens läkare skulle veta bästSkrattande
    Kan du inte sluta tjata om klaner?
    Du upplevs bara som hysteriskt och inte ett dugg seriös.
  • FDFMGA
    Anonym (Absolut inte) skrev 2015-08-04 10:28:19 följande:
    Kan du inte sluta tjata om klaner?
    Du upplevs bara som hysteriskt och inte ett dugg seriös.
    Det bekymrar mig inte om du upplever mig som hysterisk och oseriös.

Jag upplever inte att någon av de klananhängare som deltar i den här tråden är seriös.

Faktum kvarstår: De här kvinnorna har stympats mot sin vilja. Jag har inte sett någon annan motiveringar än att klitoris är så oviktig att man inte kan ägna sig åt den sortens operationer som likställs vid att ta bort en missprydande tatuering eller alternativt en rent rasistisk motivering som går ut på att de här kvinnorna inte har rätt att ta del av sjukvårdssystemet på samma villkor som infödda svenskar.

För övrigt tror jag att den som skulle bli tvångstatuerad skulle få all tänkbar hjälp av sjukvården.
  • Anonym (?)

Ja, är dom svenska medborgare så har dom väl rätt till det?

Svar på tråden Klitorisoperation för könsstympade invandrare, vill du betala?