• spöke

Namnraketer 2014: Vilket flicknamn tycker du MEST om?

Nu har SCB äntligen publicerat statistiken för 2014 års namnval. Och givetvis är Spöke nyfiken på vad ni tycker om namnen. Det här är en lista på de tio flicknamn som ökade mest under förra året. Vilket namn gillar du mest? Kommentera gärna!

Topp 10, flicknamn:
    www.familjeliv.se/Forum-3-123/m74723618.html

Topp 10, pojknamn:
    www.familjeliv.se/Forum-3-123/m74723651.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Namnraketer 2014: Vilket flicknamn tycker du MEST om?
  • Duckan

Enkelt var, Rut.
    Såna där namn som Luna och Celine ogillar jag starkt.

• fluu

Får nog också säga Rut. Gillar Alma också, men det har blivit så uttjatat. Lovis vackert och Elise sött.

Finast lista:

1. Rut
    2. Alma
    3. Elise
    4. Lovis
    5. Ellinor
    6. Ellie
    7. Elisa
    8. Amelia
    9.  Luna
    10. Celine

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Natulcien

Rut!

Sen gillar jag även Elise, Elisa, Ellinor och Alma.

Men Lovis, Celine och Luna ogillar jag skarpt.

• Emeli

Men fy för Rut! Hur kan det öka så mycket? Hårt, "rutigt" ett namn på en ragata med ruter i. Ogillar skarpt de flesta namn med bokstaven u, och Rut är ett av de värsta.

• LindaLappis

Röstade på Elisa, men jag tycker om Lovis också. Rut gillar jag inte alls, låter väldigt hårt.

• JPT

De flesta är helt okej förutom Rut. Låter som en gammal elak tant Obestämd

• DenNamnbitne

Nu är jag såpass okonventionell att jag svarar Luna, det är tjusigt faktiskt!

Sedan gillar jag även: Alma och Ellinor. De andra gillar jag faktiskt inte. Även om jag vanligtvis beundrar sånt som pöbeln kallar "gammaldags namn" så faller inte Rut mig i smaken. 

• spöke
    DenNamnbitne skrev 2015-01-26 11:37:37 följande:
    Nu är jag såpass okonventionell att jag svarar Luna, det är tjusigt faktiskt!

Sedan gillar jag även: Alma och Ellinor. De andra gillar jag faktiskt inte. Även om jag vanligtvis beundrar sånt som pöbeln kallar "gammaldags namn" så faller inte Rut mig i smaken. 
    Oväntat!
Svar på tråden Namnraketer 2014: Vilket flicknamn tycker du MEST om?