Åldersgräns på barn på restauranger, är det okej?
Så vad tycker DU? Motivera gärna.
Så vad tycker DU? Motivera gärna.
Ja absolut. Min 3½ åring har alltid varit exemplarisk att ha med. Men hennes lillasyster som snart fyller 2 är det inte.
Och om jag som besökare går ut och äter och vill ha lite lugn och ro, så hade jag inte velat ha min 2 åring som bordsgranne.
Kanske funkar det inte att ha en restaurang som har 15-18 årsgräns dygnet runt. Men efter kanske kl 18-19 så borde det ju inte vara några problem att ha det barnfritt.
Jag personligen är visserligen emot ett generellt barnförbud, jag skulle dock inte anmäla eller bry mig vidare om det utan enbart undvika restaurangen i fråga.
Att en restaurang skulle sätta åldersgräns på kvällar efter kl 19 eller att säga att vissa kvällar är barnfria skulle vara helt okej för mig. Alla nöjda och glada.
Det finns ett ökänt café i min stad, där var inget uttalat barnförbud men ägaren gillade inte barn och ungdomar. Om man till exempel var ung och hade fikat klart men satt kvar en liten stund för att prata med sina vänner så blev man utkastad. Detta var 20 år sedan, det är säkert en ny ägare nu men jag skulle fortfarande inte gå till det cafét.
Nej, däremot tycker jag att restauranger ska kunna avbryta familjer i måltiden och avhysa dom om dom inte kan kontrollera sina barn.
Jag tror att väldigt många skulle uppskatta lugn o ro när man går ut o äter. Åldersgräns efter kl 19 skulle vara helt ok. Skrikande ungar hör inte hemma på restauranger.