Är det vanligt att det tar tid att ta till sig sitt barn?
Har precis fått mitt första barn , han är 3 veckor gammal bara. Jag har alltid längtat efter att få egna barn , har alltid älskat barn . Har längtat efter att få bli gravid och när jag blev det så var lyckan total. Jag har varje kväll tittat på den lilla vaggan som stått tom och tänkt att snart så ligger min älskade bebis där .
Förlossningen blev ganska långdragen . Åkte in för igångsättning som tog nästan 2 dygn och slutade med akut kejsarsnitt . Pappan fick ju då ta honom och han kom till mig med honom i famnen och jag fick tårar i ögonen . Glädje tårar.
Sedan kördes jag vidare till uppvaket medans min bedövning skulle släppa så jag var borta ca 2 timmar.
Sedan när jag kom till rummet så kändes allting bara så himla overkligt. Jag var glad men jag kände inget speciellt? Inte den där enorma lyckan som jag föreställt mig att jag skulle känna.
Jag som längtat så länge .
Nu har det gått 3 veckor och visst älskar jag honom och skulle göra allt för att skydda honom , men jag saknar fortfarande någonting . Är detta normalt? Just nu är jag bara trött av mig . Han har lite kolikmage så kvällar och nätter är ibland ganska kämpiga speciellt nu när pappan har börjat jobba och jag får ta honom själv , samt så har han ett enormt närhetsbehov så jag får bära honom hela tiden , på nätterna sover han på mig för han vill inte sova själv inte ens i nästet emellan oss i sängen . Så jag har honom hos mig enormt mycket.
Men ibland så känner jag att jag bara skulle vilja lägga honom ifrån mig en stund och få sova själv . Och bara den tanken får mig att känna mig hemsk , hur kan jag känna så inför mitt barn?
Är det normalt att känna såhär? Eller tar det tid innan man verkligen har fattat att man har blivit mamma ? Jag känner inte igen mig själv. Är det någon mer som har haft det såhär ?