• idisb

fritids släppte hem min dotter helt själv

jag kommer till fritids och ingen dotter där! Nej hon ha gått hem säger ett barn. Kommer hem och tur har dottern nyckel denna dag. Ringer till fritids som skickat hem henne och jo hon skulle va här men måste blivit fel. Alltså jag kunde varit sen från jobbet eller vad som helst! Andra gången på en ve Förra gången gick hon hem, kände på dörren som va låst då jag va på jobbet, Hon sa till mig hon tänkte att mamma kommer snart så hon lekte på gården i minus grader utan snö kläder. En kompis till min lilla tjej kommer och frågar vad hon gör hemma då hennes syster är på fritids. Min dotter tar sin saker och springer ner till fritids som inte ens saknat henne! Är så arg och så ledsen, tänk om något hänt?! Hade inte vetat på flera timmar, är jag över reagerande? känner mig sån

• Svar på tråden fritids släppte hem min dotter helt själv
  • Tjejerna2

Nej du överreagerar inte, det där borde du faktiskt anmäla till skolinspektionen. Speciellt om det hänt flera gånger.

• idisb

hur anmäler man det? är så rädd för ens jobba nu då jag inte litar ett dugg på skolan

• Tjejerna2

Hör av dig till kommunen.

Hoppas det löser sig. Måste vara jättefrustrerande att inte kunna lita på fritidspersonalen..

• Kodia

De första stegen är att:
    1. Prata med din dotter om att hon inte får gå ifrån skolan, utan att hon måste vänta på att du kommer och hämtar henne.
    2. Prata med fritidspersonalen och berätta om vad som hänt, och kom tillsammans fram till hur ni ska se till att det inte händer igen.

Om det inte räcker, eller om du känner att du och fritidspersonalen inte kommer fram till något bra, så kontaktar du rektorn och berättar om vad som hänt.

• Lindsey Egot the only one

Friska skriva tillbud på detta faktiskt på fritids. Sedan borde du prata med din dotter samt personalen att dotter INTE får gå hem om inte du meddelat fritids på morgonen och de måste då ha det uppskrivet. De får absolut inte skicka hem tösen om hon säger det utan det måste vara du som förälder som meddelar fritids om hon får gå hem tidigare eller inte.

• Punkster
    Kodia skrev 2015-01-24 00:07:52 följande:

De första stegen är att:
    1. Prata med din dotter om att hon inte får gå ifrån skolan, utan att hon måste vänta på att du kommer och hämtar henne.
    2. Prata med fritidspersonalen och berätta om vad som hänt, och kom tillsammans fram till hur ni ska se till att det inte händer igen.

Om det inte räcker, eller om du känner att du och fritidspersonalen inte kommer fram till något bra, så kontaktar du rektorn och berättar om vad som hänt.

Exakt så. De flesta problem går att lösa om människor pratar med varandra.
  • Alexi
    Tjejerna2 skrev 2015-01-23 22:52:22 följande:

Nej du överreagerar inte, det där borde du faktiskt anmäla till skolinspektionen. Speciellt om det hänt flera gånger.

Varför anmäla till skolinspektionen? Det måste väl vara det absolut sista man gör, efter att ha försökt utreda och kommunicera med skolan på alla andra sätt först.
  • Flygfotogen

Hur gammal är din dotter? Finns det någon anledning till att hon inte klarar av att vara ensam hemma en stund? 

Det du bör göra är att prata med din dotter, förklara reglerna för henne, och sedan prata med fritids om vad som hänt och din syn på saken. Vid det mötet ska ni komma överens om vad som gäller.

• Anonym (Med den det berör)

Din dotter får väl ändå ta och lyssna på vad du säger! Anmäla låter som vansinne. Säg till personalen att hon inte får gå hem själv och ta ett ALLVARLIGT snack med dottern om att hon SKA stanna på fritids tills du kommer. Såvida hon inte har något funktionshinder birde det fungera!

Svar på tråden fritids släppte hem min dotter helt själv