Pappan lovar oss pengar men betalar inte
Irriterad
Pappan uttryckte före jul en önskan att vår tvååring ska börja på någon fritidsaktivitet. Jag hade själv inte kommit på det, hon är ju så liten än, men jag kollade upp och hittade en teaterlek grupp för tvååringar som jag tyckte lät kul så jag föreslog den. Han tyckte det lät bra och lovade att betala hela kursavgiften. Det tyckte jag kändes rimligt eftersom han inte betalar något annat och dessutom var den som ville att hon skulle gå.
Han lovade att sätta in pengarna på mitt konto i god tid, men nu måste jag betala kursavgiften idag och har inte sett till några pengar. Fast jag påmint honom ett par gånger.
Det är inte så att jag absolut inte har råd att betala den själv, men den kostar 1700kr och det är ändå ganska mycket pengar för mig. Och jag är rätt säker på att det är för sent att avboka nu ändå så jag gör väl det, men känner mig jävligt irriterad på att han inte kan antingen hålla vad han lovar eller låta bli att öppna mun från början..
Nu skulle hon ju inte ens märka, än mindre förstå varför om det bara inte blir någon kurs. Men om samma sak skulle hända när hon är 8 år kan hon ju känna sig väldigt sviken. Om han t ex sagt att han ska ge henne en termin på ridskola och hon verkligen sett fram emot det och jag kanske inte har pengar. Det blir ju som att ge henne en jättefin present och sedan ta tillbaka den!
Det är inte första gången han lovar att betala något och sedan bara struntar i det. Jag vet att han slänger ut en väldig massa pengar på resor, restauranger och allmänt trams så det är inte som att han inte skulle kunna betala något för sin dotter ibland också.