• MymlanMy

Vad hitta på i New York tillsammans med äldre barn?

Hej!

Ska under våren resa till New York med två barn på 9 och 12 år. Vilka platser eller aktiviteter rekommenderar ni som har erfarenhet av staden? Vilken del av central park föreslår ni?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Vad hitta på i New York tillsammans med äldre barn?
  • Piika

www.newyork.se/new-york-for-barn/

Där har du lite tips. Jag har inte själv varit där. Men hade jag fått välja hade jag tagit mina barn till Disneyland i Kalifornien istället. Är en bit ifrån, men tror de kan få roligare där än mitt i stan om de inte älskar shoppa. Jag var på Disneyland i Paris när jag var 10, och jag minns det fortfarande som igår, absolut roligaste resan i mitt liv. :)

If you can dream it, you can do it.-Walt Disney
  • MymlanMy
    Piika skrev 2015-01-29 10:47:11 följande:

www.newyork.se/new-york-for-barn/

Där har du lite tips. Jag har inte själv varit där. Men hade jag fått välja hade jag tagit mina barn till Disneyland i Kalifornien istället. Är en bit ifrån, men tror de kan få roligare där än mitt i stan om de inte älskar shoppa. Jag var på Disneyland i Paris när jag var 10, och jag minns det fortfarande som igår, absolut roligaste resan i mitt liv. :)

Hej! Tack för ditt svar! Naturligtvis har du helt rätt i att Disneyland är roligare men nu är det så att vi åker på en speciell resa där New York ingår och därför har vi inget val. Vill därför göra besöket så positivt som möjligt för barnen genom att förbereda besök på olika platser och aktiviteter att göra i just den här staden. Men tack för länken. Den ska jag kolla upp!
  • Alexi

Jag var i NY när jagvar typ 11 och det var jättekul. I den åldern orkar man ju gå, titta på sevärdheter osv. Jag har för mig att vi åkte någon båttur runt Manhattan, var ute i Harlem på gospelkonsert, upp i Empire state building, central park osv.

• MymlanMy
    Alexi skrev 2015-01-29 16:37:50 följande:

Jag var i NY när jagvar typ 11 och det var jättekul. I den åldern orkar man ju gå, titta på sevärdheter osv. Jag har för mig att vi åkte någon båttur runt Manhattan, var ute i Harlem på gospelkonsert, upp i Empire state building, central park osv.

Tack för ditt svar! Ja, det är just sådana platser jag funderar på. Kommer du ihåg vilken del av Central Park ni besökte? Det är en väldigt stor park och vi måste därför välja ut en del, tror jag, då vi inte hinner promenera omkring.
  • Duckan

Båttur till frihetsgudinnan, Empire eller Top of the Rock, om ni åker tidig vår så skridskor på Rockefeller, ta sikte på den delen av Central Park där lilla slottet ligger, ta en roddtur i dammen, besöka FAO Schwartz leksaksaffär, se en musikal, har ni riktigt gott om tid och det är väder så Coney Island för karuseller.

• Mrs Green

Vi var med 9-åringen i New York i somras och var till Coney Island, åkte båten till Staten Island, Museum of Mathematics (mycket roligare än det låter :)), Hall of Science i Queens, gick över Brooklyn bridge (och köpte världens godaste glass på Brooklyn ice cream factory), Brooklyn flea market i Williamsburg, Top of the rocks, High line, Times square (när det är mörkt), och förmodligen en massa annat som jag glömt :)

Svar på tråden Vad hitta på i New York tillsammans med äldre barn?