• lillal8_79

Ägglossningstest både morgon och kväll?

Hej! Dag 13 idag på min cykel och fortfarande en glad blinkande gubbe, 3e dagen i rad. Imorgon lär jag få en fast gubbe men det innebär helgkrock. IGEN!! Kan man testa på eftermiddagen eller kvällen idag också? Eller är det bara morgontest som gäller för klinikerna?

Detta kommer bli den 3e helgkrocken eftersom jag endast tycks få utslag på söndagar och måndagar och på måndagar blir det krock. Måste väl gå att förskjuta cykeln på nåt sätt?? Nu blir det kniven mot strupen varje månad : p

• Svar på tråden Ägglossningstest både morgon och kväll?
  • lillal8_79

Jag menar för frysåterföring, glömde skriva det.

• Alexi

Ok då förstår jag ingenting men det gör inget för jag kan inget om det ämnet och kan inte ge råd.

• lillal8_79

Nu fick jag en glad gubbe kl 15. Är det någon som vet om det är ok att testa på eftermiddagen inför FET?

• Snowgirl

Du behöver väl inte säga till kliniken att du testade på eftermiddagen om de har sagt morgontest. Några timmar hit eller dit kan knappast spela någon roll. Ägglossning efter positivt test kan ju variera mellan 24 och 48 timmar. Jag testade som en tok och fick positivt klockan 22 på kvällen och sa bara att jag testat positivt den dagen. Det är ju hopplöst när det krockar hela tiden.

• lillal8_79

Tack för svar snowgirl! : ) Ja det är ett elände med alla dessa krockar.

Egentligen blir min återföring på en lördag men dom säger att man kan backa ett dygn med återföringen, till fredagen.

Fast som du säger så vet man ju inte exakt när ägglossningen blir. Och vem vet, det kanske slog om till glad gubbe bara nån timme efter att jag testade mig på morgonen.

• lillal8_79

Jag pratade med ackis imorse och jag har fått en tid för återföring på fredag : ) Blev tvungen att fiska lite och sa att jag sovit väldigt länge innan jag tog testet. Men det var lugnt, det lät som det var själva dygnet som räknades och då är det ju kolugnt ju. Bra att veta till nästa gång.

Svar på tråden Ägglossningstest både morgon och kväll?