• Anonym (lella)

Använder du byxor, kjol eller klänning oftast?

Hej!

Onödig fundering egentligen, men jag och syrran pratade om att när vi var små så använde vi klänning typ jämt och nu som vuxna har vi nästan alltid byxor även om det vore mer logiskt  om det var tvärtom.
    Nå? Glad

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du byxor, kjol eller klänning oftast?
  • fluu
    Anonym (M) skrev 2015-02-01 18:50:03 följande:
    Jag har kalasbyxor.
    Älskar det ordet! Borde använda det oftare.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (M)
    fluu skrev 2015-02-01 18:56:05 följande:
    Älskar det ordet! Borde använda det oftare.
    Men saknar mockasiner. Dom tillverkas inte längre.
  • jashrinah

alltid klänning eller kjol om jag är någon annan stans än på jobbet(parkarbetare) eller gymmet :) 

• Pentra

Jag har lite svårt att rösta, för på senare år så använder jag byxor och kjol ca 50/50. Jag har klänningar men de används sällan. ... /Pentra

• Mascaraklumpar

Byxor. Mellan maj och september blir det dock uteslutande klänning och kjol.

• chrissepisse

Jag har oftast klänning när jag lämnar hemmet. Hemma har jag ofta mjukisbyxor/pyjamasbyxor. På lekplatsen eller ute med barnen har jag jeans.

• NKmamma

Använder jeans förutom under sommaren då blir det klänning och byxor i highwater modell.

• annzah

Kjol och klänning i ungefär lika proportioner. Har aldrig byxor förutom mysbyxor, pyjamasbyxor och träningsbyxor. 

• Hannah76

Har klänning nästintill varje dag. Har jag byxor/jeans så reagerar folk haha. Jag älskar klänning.

• Voluptuous Shalimar

Använder byxor kanske 20 dagar per år (om man räknar högt), varav hälften av dessa dagar är shortsdagar. Klänning för det mesta. Kjol och snygg topp/blus (eller härlig tjocktröja om det är kallt) då och då. 

• Aniiee

Byxor. Alltid. Hela mitt liv. Fick till och med anmärkning i skolan för att jag vägra ta på mig den där förbenade kjolen i skoluniformen.....

Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Anonym (lella)

Kul att läsa PUFF =)

• Eena

Klänning, någon enstaka gång kjol. Byxor när jag leker ute med barnen eller annan friluftsverksamhet. Och när jag tränar. 

• Anonym (lella)
    Eena skrev 2015-02-05 11:20:39 följande:
    Klänning, någon enstaka gång kjol. Byxor när jag leker ute med barnen eller annan friluftsverksamhet. Och när jag tränar. 
    Hur klädde du dig som barn då?
  • Zuzanne

Höst/vinter använder jag byxor. Sen vår/sommar/tidig höst använder jag klänning. Jag älskar klänning. Kjol har jag ibland men jag passar inte riktigt i kjol.

• amia01

Byxor, alltid byxor! Har aldrig gillat kjol/klänning. Hade till och med byxor när jag gifte mig... Har inte en enda kjol eller klänning i garderoben just nu, och det är jag nöjd med Tror problemet egentligen kommer sig av att jag aldrig gillat strumpbyxor/tights, och då funkar det bättre med byxor, och sedan när man vant sig vid en stil är det svårt att ändra på.

• Anonym (Huberta)

Jag älskar att ha kjol eller klänning, men det är ju så förbaskat kallt där jag bor att det bara är möjligt några få månader om året. Ska jag ha det nu måste jag krångla med ullstrumpbyxor och termobyxor.

• Eena
    Anonym (lella) skrev 2015-02-05 11:29:16 följande:
    Hur klädde du dig som barn då?
    Som barn ytterst sällan klänning, då var det byxor som gällde. Då klättrade jag ju i träd, lekte häst i skogen etc vilket gjorde klänning opraktiskt. Nu tycker jag att klänning är det ultimata plagget. Jag känner mig kvinnlig och snygg samtidigt om det är det bekvämaste plagget. Som att komma undan klädd i nattlinne och dessutom känna sig välklädd
Svar på tråden Använder du byxor, kjol eller klänning oftast?