• SkatanPåTaket

Blek hy - BB cream ?

Hej hej! Jag behöver er hjälp. :)

Jag har väldigt blek hy. Alla fundations/BB Creams i butikerna är för mörka för min hudfärg. Till och med Garniers ljusaste BB Cream ger mig för mörkt ansikte jämfört med min hudfärg. Det är den jag använder nu och jag tycker den är bra förutom det värdelösa utbudet av nyanser.

Dessutom får jag "naturligt" en aning mörkare ansikte än hals när jag rodnar eller är i solen.

Så jag söker nu en sån här BB/CC Cream/mineral:

? Pale; ljust blek alltså. Men inte helt vit

? Lätt

? Inte "kakig" som en foundation. Hatar det

(? Helst anpassad till finnig/pormaskig hy)

(? Gärna parfymfri, men inte ett måste)

(? Det är ett plus om den inte testats på djur)

Jag använder nästan bara BB Cream när jag ska på fest och jag använder puder över den. Det vore därför fint om jag fick tips om ett blekt puder också! :)

Tack på förhand.

• Svar på tråden Blek hy - BB cream ?
  • Kpax
    SkatanPåTaket skrev 2015-02-02 20:08:46 följande:

Hej hej!

Idag bestämde jag mig för att beställa Loréal Paris Nude Magique BB Cream och Max Factor Creme Puff - 05 Translucent. Tänkte i alla fall pröva eftersom de var så billiga. 

Hoppas på ett mindre mörkt ansikte i förhållande till min bleka kropp. Annars får jag testa nåt annat.  

Uppdatera gärna när du testat krämen, jag är lite nyfiken :)
  • SkatanPåTaket

Jag är ledsen att behöva skriva detta, men det var inte alls bra. Det var totalt slöseri med pengar.

Loréal Paris Nude Magique BB Cream OCH Max Factor Creme Puff - 05 Translucent var för mörka!

Jag fattar att ni menar väl, men det var faktiskt ingen skillnad alls mellan de här produkternas "blekfärg" och alla andras. Som jag skrev redan i början: Även de ljusaste nyanserna i butikerna är för mörka för mig. Jag hade därför hoppats på att få tips på produkter som hade blekare alternativ. Men det var ingen skillnad alls.

• SkatanPåTaket
    Tror inte (solbränd-vita) människor tar mig riktigt på allvar ibland. 
    "Men det är juu bara att måla halsen också så märks det inte!"
    Seriöst. Det ser helt galet ut oavsett. Det fattar ju vem som helst förutom spray-tan-människor som söker dramatiskt smink. Jag tänker mig personer med mörk hy som heller inte har så många alternativ. Ska de få samma tips?

Ja, jag vet. Ingen av er har föreslagit det där med halsen så det är inte helt relevant, men det skulle mycket väl kunna komma upp.
    I-landsproblem osv. Förlåt för min mindre ödmjuka sida. Borde varit tydligare. 
  • Kpax
    SkatanPåTaket skrev 2015-02-03 18:37:20 följande:

Jag är ledsen att behöva skriva detta, men det var inte alls bra. Det var totalt slöseri med pengar.

Loréal Paris Nude Magique BB Cream OCH Max Factor Creme Puff - 05 Translucent var för mörka!

Jag fattar att ni menar väl, men det var faktiskt ingen skillnad alls mellan de här produkternas "blekfärg" och alla andras. Som jag skrev redan i början: Även de ljusaste nyanserna i butikerna är för mörka för mig. Jag hade därför hoppats på att få tips på produkter som hade blekare alternativ. Men det var ingen skillnad alls.

BB -cremen förvånar mig inte alls, jag har som sagt aldrig själv hittat en BB som är tillräckligt ljus för mig.

Men pudret? Det är ofärgat. Jag förstår inte hur det är möjligt att det skulle kunna vara för mörkt. Jag har det själv.

• Kpax

Vilken sida beställde du ifrån förresten? Väldigt snabb leverans!

• SkatanPåTaket
    Kpax skrev 2015-02-03 19:04:55 följande:
    BB -cremen förvånar mig inte alls, jag har som sagt aldrig själv hittat en BB som är tillräckligt ljus för mig.

Men pudret? Det är ofärgat. Jag förstår inte hur det är möjligt att det skulle kunna vara för mörkt. Jag har det själv.
    Var kanske lite för snabb med bedömningen av pudret, men det kändes som att det ännu mer framhävde distinktionen mellan min hudfärg och krämen. :/
    Kan väl testa utan BB Cream.
    Kpax skrev 2015-02-03 19:07:43 följande:

Vilken sida beställde du ifrån förresten? Väldigt snabb leverans!

Elven! Ja, det gick fortare än vad det brukar göra. :D
  • Anonym (Snövit)

Jag gillar också L'Oréals BBcream i "light"-nyansen - men den är för mörk även för mig på vintern. MEN NU ÄNTLIGEN!!! Jag har hittat en underbar foundation som inte ser det allra allra minsta mejkad ut, den är lätt som ett vatten och inte för mörk! Man får jämn och "porfri" hy med matt lyster. Den är också från L'Oréal och heter Nude Magique Eau de Teint, färgen heter Ivoire/Pure Ivory och har nummer 120. Prova den!

• Anonym (Snövit)

Kan tillägga att denna foundation är ljusare än någon annan av budgetmärkenas. Jag har haft superljusa foundations från dyra märken, men de har inte gett samma supernaturliga resultat. Så jag är svinnöjd över att ha hittat denna!

• Kpax
    SkatanPåTaket skrev 2015-02-03 19:19:45 följande:

Var kanske lite för snabb med bedömningen av pudret, men det kändes som att det ännu mer framhävde distinktionen mellan min hudfärg och krämen. :/

Kan väl testa utan BB Cream.Elven! Ja, det gick fortare än vad det brukar göra. :D

Ja gör det, du har förhoppningsvis inte slösat bort de pengarna i alla fall :)

Tycker verkligen du ska prova foundation / BB-Cream i butik, det är verkligen svårt med nyanserna.
  • RainRain

Jag svarar väldigt sällan på forumtrådar men trots att den här är nästan 2 år gammal måste jag slänga in mina 2 cents.

Babypuder. För oss riktigt bleka finns det inget bättre (eller billigare) alternativ. Jag slutade sola på eget bevåg för 12 år sedan och har idag i princip inget pigment kvar. (Allt för konsten ;) idag kör jag något av en "vampyr-look" utan att gå till extreme. Tänk mer.. flawless.

Det är svårt att hitta något täckande som jämnar ut och ger den där "fina" känslan. Tidigare använde jag ett tunt lager av make-up stores "cover all blue" men sedan dom gjorde om sitt sortiment har jag inte utforskat det på nytt. Och den var fortfarande egentligen för mörk och för torr. På senare tid har jag använt "TimeBalm lighter than light". Alltid med ett avslutande lager av babypuder. (Jag gillar Natusans, det luktar lite gott och inte bara talk.) Babypuder förhindrar även att svett tränger igenom och gör ansiktet blankt och man kan själv avgöra hur blek man vill vara genom att använda olika mängd.

Det var mina bästa tips till alla vackert bleka där ute.

• Anonym (teklete)
    Naturlig BB cream - http://leluna.se Bra lätt och naturligt utseende plus en hud som känns fantastisk.
Svar på tråden Blek hy - BB cream ?