ellisellinor skrev 2015-02-02 08:34:28 följande:
småbarnsåren är kämpiga. ändå så har jag upplevt när man får andra barnen så följer bebisen med i det större barnets rutiner.
jag blir nyfiken på hur dina kvällar ser ut Lousie75, vad har du för rutiner för barnen?
hur fungerar en vanlig kväll?
Ja, så är det absolut. Håller med. :)
En vanlig kväll när jag är ensam med barnen, så äter vi middag kl 17 ca. (Sedan brukar ofta den stora sysselsätta sig själv en stund medan jag tar hand om den lilla).
Bad för båda vid 18, och sen ombyte till pyjamas. Sedan framåt sju brukar jag lägga lillen, med välling och sen somna ganska fort.
Mellan 19:30-20 brukar jag lägga stora tjejen med välling och läsa bok. Sällan problem med henne, hon följer våra rutiner och somnar efter Sagan.
Men lillen sover väldigt oroligt och vaknar ofta minst en gång under storas nattning.
Sedan 2-3 ggr till innan jag lägger mig vid ca 21. Jag är väldigt kvällstrött plus dålig nattsömn överlag. Då lillen fortsätter vakna ofta natten igenom känns det lika bra att lägga sig tidigt och vara nära honom.
Så att duscha på kvällen kan bli svårt, såvida jag inte duschar samtidigt som barnen badar.
Sedan innan läggdags måste jag förstås se till att hunden får kissa och släpper ut henne på uteplatsen.
Något annat du funderar över? :)