trollhassel skrev 2015-02-15 22:29:42 följande:
Jag ska på UL imorrn så då får vi se om det är en nr 2 därinne ;)
Sonen är nu 1,5 år.
Efter att ha läst runt, blev jag ganska orolig för att vi inte skyddade oss. Hade nog kanske varit bäst om sonen hunnit bli iallafall 2 år innan vi började bebisverkstan igen...! Är orolig för att han inte ska få sin trygghet tillräckligt utvecklad och att detta ska leda till frustration och avundsjuka.
Måste hitta en lösning på det känner jag.
Men när man pratar om det här, tar ju (kanske) många för givet att det är lätt att få barn. Jag trodde vi skulle få kämpa, med tanke på hur det var sist! Därför var detta väldigt oplanerat....
Och så är ju åldern en jättestor faktor som heller inte så många nämner.
Jag kommer vara 36 när nya kommer och mannen 42. Hade vi väntat med att börja försöka, så hade jag blivit stressad av det liksom. Att det inte blir lättare, och att riskerna ökar.
Just nu är jag skitorolig för hur vi ska orka!
samtidigt som jag måste vara kreativ för att hitta lösningar så att våra liv känns bra och harmoniska.
Funderar på att gå ner till halvtid och tjäna mindre i ett par år...
Behövde skriva av mig, hoppas nån har nåt klokt råd att ge...!!
Det bästa är om du inte oroar dig så mycket. Har 25 månader mellan mina och jag har inte upplevt detta som jobbigt eller besvärligt, snarare tvärtom. Jag är riktigt glad över att vi har nära mellan våra två, de har så mycket nytta av varandra nu när de blivit lite större (4 och 2 år).
Umgås med många som har som vi och till och med mindre mellan sina två och inga har upplevt detta som jobbigt. Klart att vissa dagar kan vara tunga med två barn under 3 år men det spelar nog ingen roll hur många år man har emellan, jobbiga dagar har alla.