• Hulkena

Ena bröstet växt ENORMT, det andra INGENTING?!

Hej!

Skriver för att jag är lite oroad över mitt ena bröst, tänkte kolla om nån annan varit med om samma sak.

Jag ammar i tredje månaden nu och mitt ena bröst har växt sig ENORMT! Ser ut som det ska sprängas vilken sekund som helst! Medan det andra inte växt NÅGONTING alls. Att det ser för jävligt ut, det får väl så vara. Men kan det vara tecken på att det är något fel i det lilla bröstet? Typ bröstcancer? Borde man kolla upp det? Ska tillägga att det finns lika mycket mjölk i båda.

Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Ena bröstet växt ENORMT, det andra INGENTING?!
  • Miew

Min kompis hade så också, hon fick en C-kupa och en A-kupa. Hon fick några av mina gamla bh-ar och klippte isär och sydde ihop med sina så hon hade rejält stöd under tiden. Sen när hon slutade amma så gick hon tillbaka till sina A-kupor igen.

• Hulkena
    Miew skrev 2015-02-11 11:21:53 följande:

Min kompis hade så också, hon fick en C-kupa och en A-kupa. Hon fick några av mina gamla bh-ar och klippte isär och sydde ihop med sina så hon hade rejält stöd under tiden. Sen när hon slutade amma så gick hon tillbaka till sina A-kupor igen.

Okej! Skönt att höra någon annan som också har det så :) Bra ide med BHn, blir ju liksom väldigt ojämnt! Tack för svar! :)
  • MammAmma

Det är inte bara så att du har ojämn mjölkproduktion i brösten då? För det går ju att justera isf.

• Hulkena
    MammAmma skrev 2015-02-11 13:36:46 följande:

Det är inte bara så att du har ojämn mjölkproduktion i brösten då? För det går ju att justera isf.

Jag tycker att det känns som det finns ungefär lika i båda, men kanske att det kan vara så. Det stora är ju alltid sprängfyllt på natten.

Hur justerar man? Låta honom suga mer på det lilla?

Värt att prova! :)

@mammamma
  • MammAmma
    Hulkena skrev 2015-02-11 13:53:31 följande:

Jag tycker att det känns som det finns ungefär lika i båda, men kanske att det kan vara så. Det stora är ju alltid sprängfyllt på natten.

Hur justerar man? Låta honom suga mer på det lilla?

Värt att prova! :)

@mammamma

Om det stora fylls på fortare på natten så låter det ju faktiskt som att du har ojämn mjölkproduktion.

Precis. Amma mer från det mindre bröstet tills produktionen i det kommit ikapp. T ex genom att amma två ggr efter varandra från det lilla bröstet, sen en från det större, två från det mindre, etc etc...
  • Yonndax

Jag har olika stora bröst till vardags. Det skiljer en kup storlek mellan dem. När jag var gravid och ammade hade jag mer mjölk i det stora bröstet än i det lilla. Nu är jag gravid igen och det stora har växt mer än det lilla. Dock är det nån månad kvar till förlossningen så vet inte hur det blir med mjölken denna gången.

• Hulkena
    MammAmma skrev 2015-02-11 13:59:01 följande:

Om det stora fylls på fortare på natten så låter det ju faktiskt som att du har ojämn mjölkproduktion.

Precis. Amma mer från det mindre bröstet tills produktionen i det kommit ikapp. T ex genom att amma två ggr efter varandra från det lilla bröstet, sen en från det större, två från det mindre, etc etc...

Tack för tipset! ska testa detta så hoppas jag att det är så :)
  • Hulkena
    Yonndax skrev 2015-02-11 14:02:49 följande:

Jag har olika stora bröst till vardags. Det skiljer en kup storlek mellan dem. När jag var gravid och ammade hade jag mer mjölk i det stora bröstet än i det lilla. Nu är jag gravid igen och det stora har växt mer än det lilla. Dock är det nån månad kvar till förlossningen så vet inte hur det blir med mjölken denna gången.

Okej! Ja men då kan det ju vara så för mig också. Då behöver jag inte oroa mig iaf! Tack för svaret :)
Svar på tråden Ena bröstet växt ENORMT, det andra INGENTING?!