Min sambo kommer vilja abort men inte jag...
Jobbigt, jobbigt, jobbigt...
Har sambo sedan 10 år tillbaka, två underbara barn ihop (mellan 4-7 år).
Har blivit oplanerat gravid trots p-piller. Går in i vecka 8 imorgon. Har tid på kvinnoklinik i vecka 9 för att diskutera abort. Anledningen till detta är att jag bokade tid när jag fick reda på att jag var gravid i vecka 7 eftersom jag minns att min sambo förra året sa att han inte ville ha fler barn. Så det var instinktivt att jag bokade.
Berättade för sambon dagen efter att jag var gravid och att aborttid var bokat. Det blev stel stämning och jag avskärmade mig från honom när han ville prata då jag kände att jag ville vara helt ensam och inte prata om kommande abort då jag hade svårt att hantera det känslomässigt.
Men efter några dagar kom det fram att min sambo inte fattat varför jag bokade abort, varför vi inte kunde prata om detta etc. Han hade ju sagt att han inte ville ha fler barn, men han berättade att han kände annorlunda när han fick reda på detta.
Summa sumarum - det är 1 vecka innan jag ska till KK. Vet varken ut eller in. Både jag och sambon vill se ev ultraljudsbild oavsett. Vi diskuterar för- och nackdelar med ett tredje oplanerat barn... men förstår att känslorna i slutändan måste få styra oavsett.
Problemet just nu... min sambo talar väldigt mycket MOT.... och jag talar istället mycket FÖR... Han ser problemen/olägligheter, jag ser fördelar (och olägligheter såklart men fördelarna överväger...). Så just nu känns det som att jag kommer vilja behålla och han kommer välja bort... och jag har sagt till honom att jag aldrig kommer göra abort mot hans vilja eller behålla barnet mot hans vilja...
helskotta....! Mår kasst nu.
Jag har iaf redan valt abortmetod då det isåfall kommer ske i grav.vecka 10... kirurgisk. känns fel att vara såhär veliga inför ett nytt litet liv. Det ska egentligen vara ett lätt beslut...