• Anonym (Frustrerad)

Min man slår våra barn, i uppfostringsayfte(enligt han)

min man har ett väldigt stort problem och det är att han inte kan kontrollera sitt humör! Jag är så frustrerad över detta att jag är sönder stressad och mår skit! Min man smäller till dem små på rumpan och blir förbannad för minsta Lilla grej. Har dem kissat i sängen blir han tokig och smäller till dem utan att tänka till innan! Jag är så jävla arg för han har lovat att sluta med detta flera gånger. Sist pratade vi om det och han fick dåligt samvete och sa att han aldrig ska göra det igen, jag sa till honom att jag flyttar med barnen annars, det hände igår igen, för att min dotter var arg över täcket hon hade, hon ville ha en annan hon bråkade och trotsade om en massa saker så som småbarn gör, då smällde han till henne på rumpan/låret bara ca 1 tim innan det slog han min son på rumpan för att han hade kissat i sängen när han spelade på ipaden. Han säger att han gör det för att uppfostra dem!! Efter allt prat om att jag sticker iväg med barne. Så fortsätter han!!! Jg blir också arg på barnen men jg skulle aldrig slå dem! Nu har jag blivit en sådan kvinna som lever ihop med en man som slår mina barn, jag som alltid haft stark åsikt om barnaga!!! Nu sitter jag i skiten! Han älskar sina barn men han kan inte kontrollera sina känslor/humör! Finns det hjälp att få eller är det enda rätta att lämna honom? Jag har ingenstans att ta vägen, vart ska man fly lixom!! Kanske han ändrar sig om jag tar med barnen under en period så han inser att det är allvar? I hans kultur/hemland uppfostrar man barnen så, han har själv blivit smiskat på rumpan m.m och han ser inget fel på det! Jag gör dock det och jg vill inte att mina barne ska växa upp på det sättet!

Vad ska jg ta mig till?

• Svar på tråden Min man slår våra barn, i uppfostringsayfte(enligt han)
  • Anonym (allvarligt)

Till Muhammed Ali som skrev om svensk skola och skillnader på att slå och slå. Att slå någon är inte uppfostran. Det är bara ett medel för de som är för korkade att använda förstånd. Och att blanda in skolproblem i den här tråden visar tydligt att det finns en hel del luckor i din tanke smedja.

Det är dessutom i lag förbjudet att slå barn all typ av barn aga är förbjuden. Passar inte våra lagar? Så kryp tillbaka till under den sten du kom ifrån.

Det finns en hel del litteratur om barnuppfostran läs lite så slipper du använda olaglig makt medel. För all typ av fysisk bestraffning är olaglig matsedel.

Fy skäms.

• Nomanisanisland
    Muhammed Ali skrev 2015-02-12 22:08:56 följande:

Sverige håller på att gå under mentalt. Förbjudet att uppfostra sina barn nu.. Ja vi ser ju på skolresultaten hur bra svensk uppfostran är...

Sen är det skillnad att slå och slå, men det verkar många ha svårt att förstå..

De enda som har svårt att fatta i den här tråden är sådana som du som förespråkar och försvarar barnmisshandel. Finns inget som helst försvar för din skitinställning där du medvetet väljer att försvara att barn kränks och plågas. Vet hut!
  • Anonym (justme)

Barnaga är ett bra sätt att lära barn att veta hut och borde bli lagligt i Sverige då barn ofta lär sig av sina misstag då och inte gör om dom. Bara vi svenskar som är mesiga och inte kan uppfostra barn med rätt uppfostran.

• Anonym (justme)

Jag håller fullkomligt med trådstartaren . Barn ska inte tro att de ska få bestämma något . De ska göra som vuxna säger annars är det stryk som gäller. Svenska barn har alldeles för lite uppfostran och de ska inte tro att livet är en dans på rosor.

• ica
    Anonym (allvarligt) skrev 2015-02-15 21:10:46 följande:

Jag hoppas verkligen du nu polisanmält honom. Spelar ingen roll vilken kultur eller religion eller annan land man kommer ifrån. Här i detta land är barn aga förbjudet.

Vi kan inte ha lagar här som ska åsidosättas pga en annan kultur. Det finns massor av kulturer runt om i värden. Inte kan väl våra lagar vara underordnad alla dem?

Du är barnens mor. Du måste skydda dem. Kan han inte acceptera lagen så är det hans problem.

Barnaga är enligt lag förbjuden sen 1979. Googla om du inte tror mej. En dask på rumpan är olagligt. Det är ett övergrepp.

Annars sviker du också dina barn.
  • Nomanisanisland
    Anonym (justme) skrev 2015-02-17 16:22:30 följande:

Barnaga är ett bra sätt att lära barn att veta hut och borde bli lagligt i Sverige då barn ofta lär sig av sina misstag då och inte gör om dom. Bara vi svenskar som är mesiga och inte kan uppfostra barn med rätt uppfostran.

Förmodligen trollar du men ifall du inte gör det så finns det självklart och det begriper du med om tänker efter lite och slutar våldsromantisera naturligtvis ingen ursäkt vare sig för att ägna sig åt att misshandla och kränka barn eller försvara och arbeta för att sen sortens svinerier ska bli lagliga. Endast mycket fega ynkliga as försvarar och planerar och argumenterar för att barn ska kränkas och misshandlas. Klarar man inte av att hantera barn utan stt välja och slå dem så ska man inte och bör man inte få vara i närheten av barn.
  • Nomanisanisland
    Anonym (justme) skrev 2015-02-17 16:26:17 följande:

Jag håller fullkomligt med trådstartaren . Barn ska inte tro att de ska få bestämma något . De ska göra som vuxna säger annars är det stryk som gäller. Svenska barn har alldeles för lite uppfostran och de ska inte tro att livet är en dans på rosor.

Ännu mer dravel från en patetisk barnmisshandelsapolget som inte begriper ett dugg. Det finns inget försvar för din fullkomligt vidriga och fullt medvetet barnkränkande inställning. Klå upp dig sjölv istället om du nu är så jävla dum i huvudet att du tror att stryk hjälper.
  • Nomanisanisland

Och även om du förmodlgen är för inkompetent att fatta detta så är det enda barn lär sig av att vuxna misshandlar dem att vuxna är as som fullt medvetet väljer att godtyckligt plåga och kränka sin barn. Sådana som du förtjänar bara det mest gränslösa förakt.
  • Anonym (ensam mamma)

Jag hade lämnat honom omgående eftersom barnen måste ha sina föräldrars förtroende o de får dom inte om en slår o de andra tittar på. Jag slängde ut mitt x för 8månader sen pga han misshandlade mig psykiskt bla. Och även så drog han tag i barnen o de blev jätte ledsna ch han även skrek i örat på ena barnet. Barnet blev ledsen o kände sej kränkt. Jag anser att mina barn ska fan inte kränkas på så sätt eller på nåt annant sätt heller så han åkte ut med huvudet före typ. Barnen måste få en trygghet.lycka till o tro aldrig att dom ändrar på sej för de gör dom aldrig jag vet. Har varit med om detta förr o trott på killen men de är något av de största misstagen ja gjort

• Nomanisanisland

Vilket vidrigt patetiskt skitprat från en som medvetet har valt att inta en oförlåtlig inställning. Finns inget försvar för din trams. Endast fega patetiska as misshandlar eller försvarar misshandel av barn. Puckla på dig själv istället.
  • Nomanisanisland

Vilket fullkomligt jävla dravel från ännu en barnmisshandelsromantisk våldsapolget. Det du förespråkar har inget som helst med uppfostran att göra utan handlar bara om fega små kräk som väljer att vara vidriga as genom att plåga och kränka sina barn. Hur in i helvete kan man vara så jävla dum i huvudet så man tycker att det ska bli lagligt att plåga barn. Vet hut, idiot!
  • Nomanisanisland

Sådana som du ska bara hålla käften och veta hut. Det finns inte något som helst försvar för de vidrigheter som du sprider. Och med din skitattityd borde du inte vara i närheten av vare sig barn eller vuxna.
Svar på tråden Min man slår våra barn, i uppfostringsayfte(enligt han)