20 månaders - behöver han förskola?
Jag har en son på 20 månader som är ensambarn än så länge. Jag kommer att börja söka studier nu i vår och sambon studerar hemifrån så han har sin mamma och pappa hemma nu. Jag har varit hemma med honom tills nu. Vi bor fördelaktigt och på så sätt har vi kunnat göra det.
Nu har jag blivit erbjuden plats på förskola, då jag blivit tillsagd ifrån många håll och kanter (även sambon) att sonen behöver förskola för att bli stimulerad utifrån. Just nu bor vi trångt men vi är på väg att flytta och kommer att göra så under Mars månad. Platsen är i vårt nya område (samma stad så inga problem på så sätt) och är på en mindre förskola, så det blir inget stök som jag uppfattat det.
Han är ett aktivt barn så jag kan förstå vad de menar med att han behöver stimulans ifrån andra barn och vuxna, men å andra sidan så kommer vi snart att flytta till större m. tillhörande uteplats. Sambon kommer att tycka att jag är superkonstig om jag nekar att han ska börja på förskolan ännu, då vi sökt under en månads tid och även diskuterat detta längre än så.
Nuvarande registrerat schema är för 3 timmar om dagen: 10-13
Jag känner att jag behöver lite åsikter ifrån andra föräldrar här - tycker ni att han behöver förskola?
Inga påhopp eller elakheter, tack