Anonym (Trött!) skrev 2015-04-10 09:17:32 följande:
Nu kan jag bidra med två historier om tiggarna i min stad.
Häromdagen stod jag och väntade på bussen, jag var upptagen med att läsa en tidning och en tiggare kom fram till mig med en mugg och några tidningar som han ville sälja.
Jag höll upp handen mot honom och sa bestämt nej tack! Han trycker upp tidningen och muggen ännu närmare mig och säger något ohörbart och jag säger nej lite högre. Då säger han något igen och trycker fram muggen nästan i ansiktet på mig och jag säger för tredje gången nej, irriterat den här gången, och håller bestämt handen mot honom samtidigt som jag återgår till att läsa tidningen för att visa att jag verkligen inte är intresserad. DÅ först fattar han och går vidare på nästa person.
Och så nu på morgonen sitter jag inne på Subway med en kopp kaffe när en kvinnlig tiggare går IN på caféet, går fram till mig säger hej hej och håller fram en bild och en mugg.
Återigen säger jag nej, kvinnan säger problem? och jag säger nej bestämt och håller upp handen. Då går hon surt ut från caféet.
Jag har sagt tidigare att jag inte kan visa dem respekt när de beter sig på det här viset. De visar ju inte mig någon respekt så varför ska jag göra det?
Detta är ju våra nya medborgare.

Visas dom inte respekt så får vi läsa om det.