Vad tycker ni om mina favorit (flick) namn?
Skriv vad ni tycker om namnen!
Minna
Astrid
Linn
Linnéa
Alexandra
Heidi
Nå...?
Skriv vad ni tycker om namnen!
Minna
Astrid
Linn
Linnéa
Alexandra
Heidi
Nå...?
Jag gillar Alexandra och Linnéa.
Astrid Lindgren älskar jag, så egentligen borde namnet Astrid tilltala mig, men jag har väldigt svårt med typiska "tant- och gubbnamn" på barn i vår tid.
Astrid har jag själv som favorit till lilla bebisen som kommer i maj men min man är inte lika exalterad.
Gillar bara Linnea och Alexandra. Astrid är fint på svenska men på engelska tänker jag bara ass...
1. Astrid
2. Alexandra
3. Heidi
4. Linnea
5. Linn
6. Minna
I rangordning fast inget av dem är något jag gillar speciellt.
Linn
Minna
Astrid
Heidi
Linnéa
Alexandra
Jag gillar bara Astrid av ovanstående namn.
Jag tycker alla dina förslag är fina, bäst tycker jag om Astrid, elegant och rejält på samma gång. Linn och Linnea är också fina, lite mjukare än Astrid. Alexandra är ståtligt, men långt, så det lär bli smeknamn. Med Heidi kommer ni att få höra olika uttal, många kommer att uttala det på tyska (hajdi) och andra som det stavas.
Jag tycker alla dina förslag är fina, bäst tycker jag om Astrid, elegant och rejält på samma gång. Linn och Linnea är också fina, lite mjukare än Astrid. Alexandra är ståtligt, men långt, så det lär bli smeknamn. Med Heidi kommer ni att få höra olika uttal, många kommer att uttala det på tyska (hajdi) och andra som det stavas.
Tack för alla svar! ;)
1.Linnea
2. Heidi
3. Astrid
4. Minna
5. Linn
6. Alexandra
Astrid tucker jag egentligen är väldigt fint med det kändes som alla barn fick heta Astrid, Agnes och Alice ett tag (som jag tycker är väldigt lika namn) så jag har tröttnat lite på de namnen.
1.Linnea
2. Heidi
3. Astrid
4. Minna
5. Linn
6. Alexandra
Astrid tucker jag egentligen är väldigt fint med det kändes som alla barn fick heta Astrid, Agnes och Alice ett tag (som jag tycker är väldigt lika namn) så jag har tröttnat lite på de namnen.
Gillar nog bara Linn. Om ens det. Minna är okej också.
Jag är rock-brud så personligen gillar jag inte såna här mes-namn.
Alexandra är väl tuffast, men tråkigt och vanligt.
Gillar nog bara Linn. Om ens det. Minna är okej också.
Jag är rock-brud så personligen gillar jag inte såna här mes-namn.
Alexandra är väl tuffast, men tråkigt och vanligt.
LinnéA skulle det stå.
Jag gillar Astrid, Linnea och Alexandra, Linnea finns på min lista med favoritnamn.
Alla är fina, även om jag inte hade valt dem själv. Tycker även att Alex är helt ok som förkortning av Alexandra.