• Anonym är tjej

Vad tycker ni om mina favorit (flick) namn?

Skriv vad ni tycker om namnen!

Minna

Astrid

Linn

Linnéa

Alexandra

Heidi

Nå...?

• Svar på tråden Vad tycker ni om mina favorit (flick) namn?
  • Pescetarian

Jag gillar Alexandra och Linnéa.

Astrid Lindgren älskar jag, så egentligen borde namnet Astrid tilltala mig, men jag har väldigt svårt med typiska "tant- och gubbnamn" på barn i vår tid.

• madspetz

Astrid har jag själv som favorit till lilla bebisen som kommer i maj men min man är inte lika exalterad.

• Seven Costanza

Gillar bara Linnea och Alexandra. Astrid är fint på svenska men på engelska tänker jag bara ass...

• fluu

1. Astrid
    2. Alexandra
    3. Heidi
    4. Linnea
    5. Linn
    6. Minna

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • DenNamnbitne
    très intéressant 1. Linnea - Är ett vackert och fint namn som passa på de flesta kvinnor ur olika stånd och tider. Ett karaktärsnamn verkligen som det dock krävs en del att leva upp till. Egentligen ett höjdarnamn. Inte personlig favorit men väl 9/10
    2. Astrid - Lite som Linnea, inte lika kvinnligt dock men ett kraftfullt och käckt namn som passar den lite mer spirituella kvinnan. 8/10
    3. Minna - Sött och speciellt, dock lite väl sött, föredrar Mina. 6/10
    4. Alexandra - Faktiskt rätt tjusigt, börjar omvärdera namnet. Ståtligt om än lite väl trendigt i vissa ålderskategorier. Dock ej bland barn vilket är positivt. 6/10
    5. Heidi - Käckt och kryddigt namn som dock inte är så namnlikt i mina öron. 5/10
    6. Linn - Mycket svårt för detta namn. Avklippt och saknar helt Linneas charm. 3/10

Överlag snygga namn!! 
  • Anonym (frex)

I rangordning fast inget av dem är något jag gillar speciellt.

Linn
    Minna
    Astrid
    Heidi
    Linnéa
    Alexandra

• Kina79

Jag gillar bara Astrid av ovanstående namn.

Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
  • MallaL

Jag tycker alla dina förslag är fina, bäst tycker jag om Astrid, elegant och rejält på samma gång. Linn och Linnea är också fina, lite mjukare än Astrid. Alexandra är ståtligt, men långt, så det lär bli smeknamn. Med Heidi kommer ni att få höra olika uttal, många kommer att uttala det på tyska (hajdi) och andra som det stavas.

• Anonym (Alexandra)
    MallaL skrev 2015-02-14 07:29:52 följande:

Jag tycker alla dina förslag är fina, bäst tycker jag om Astrid, elegant och rejält på samma gång. Linn och Linnea är också fina, lite mjukare än Astrid. Alexandra är ståtligt, men långt, så det lär bli smeknamn. Med Heidi kommer ni att få höra olika uttal, många kommer att uttala det på tyska (hajdi) och andra som det stavas.

Jag heter Alexandra och har aldrig blivit kallad "Alex" eller "Sandra", t ex. Har en bekant, yngre än jag, som också heter Alexandra och hon kallas också enbart för just Alexandra.
  • MadHatter

1.Linnea

2. Heidi

3. Astrid

4. Minna

5. Linn

6. Alexandra

Astrid tucker jag egentligen är väldigt fint med det kändes som alla barn fick heta Astrid, Agnes och Alice ett tag (som jag tycker är väldigt lika namn) så jag har tröttnat lite på de namnen.

• Anonym (Alexandra)
    MadHatter skrev 2015-02-14 07:49:41 följande:

1.Linnea

2. Heidi

3. Astrid

4. Minna

5. Linn

6. Alexandra

Astrid tucker jag egentligen är väldigt fint med det kändes som alla barn fick heta Astrid, Agnes och Alice ett tag (som jag tycker är väldigt lika namn) så jag har tröttnat lite på de namnen.

Haha, ja, jag vet inte hur många Astrid, Agnes, Alva, Alma, Alice, Elsa och Siri som jag känner, eller känner till, - födda från 2009 och framåt.

Pojknamnen som man hör lika hysteriskt ofta är Vilhelm, Alve, Folke, Edvin, Vide, Loke, Oscar.
  • nevermind

Gillar nog bara Linn. Om ens det. Minna är okej också.

Jag är rock-brud så personligen gillar jag inte såna här mes-namn.

Alexandra är väl tuffast, men tråkigt och vanligt.

• Anonym (Alexandra)
    nevermind skrev 2015-02-14 08:11:35 följande:

Gillar nog bara Linn. Om ens det. Minna är okej också.

Jag är rock-brud så personligen gillar jag inte såna här mes-namn.

Alexandra är väl tuffast, men tråkigt och vanligt.

Linné och Astrid är betydligt vanligare överlag; i synnerhet bland nyfödda och småbarn.
  • Anonym (Alexandra)

LinnéA skulle det stå.

• Abbe83

Jag gillar Astrid, Linnea och Alexandra, Linnea finns på min lista med favoritnamn. 

• Fenna

Alla är fina, även om jag inte hade valt dem själv. Tycker även att Alex är helt ok som förkortning av Alexandra.

Svar på tråden Vad tycker ni om mina favorit (flick) namn?