• Miss P

Blev helt chockad av hans beteende

Hejsan alla pappor!!
    Jag har en fråga till er??? Har ni någon gång smakat på bröstmjölk? Min sambo vill smaka på det och jag har sagt ja till det. Men sättet han ville smaka på det var inte okej... Det är att han ville dricka direkt från bröstet... Det sa jag bestämt nej till... Men så häromdagen när jag skulle byta bröst så kände jag hur min sambos mun var på mitt bröst och sög ut mjölk ur mitt bröst... Detta kändes inte alls okej... Jag frågade honom efteråt varför han gjorde så... Då fick jag till svar att han ville smaka det direkt från bröstet med en gång... Jag tyckte att detta var ett sjukligt beteende... eller vad säger ni som läser tråden???

Tack för era svar!!!

• Svar på tråden Blev helt chockad av hans beteende
  • Threezool
    Anonym (I) skrev 2015-02-16 10:19:40 följande:
    Det är klart hon kan ändra sig från dag till dag men då får han väl fråga och inte bara göra det? Om jag säger nej till sex så är det inte okej att min kille låter mig vara en dag och sen bara lägger sig på mig och försöker tränga in utan att jag är med på det nästa dag med anledningen att jag kanske ändrat mig. Lika lite är det okej att amma från hennes bröst utan att fråga när hon redan sagt nej. Du måste ju själv se hur dumt det du skrivit är.
    Självklart håller jag med om att man inte bara gör det utan att fråga först eller att kolla att det är okej. Det är inte detta jag ifrågasätter utan att du drar i lite för höga växlar och säger att det är ett övergrepp.

Visst det är opassande då hon ej vill, men ett övergrepp är det inte.
  • Miss P
    Threezool skrev 2015-02-16 10:30:28 följande:
    Självklart håller jag med om att man inte bara gör det utan att fråga först eller att kolla att det är okej. Det är inte detta jag ifrågasätter utan att du drar i lite för höga växlar och säger att det är ett övergrepp.

Jag kände det inte som ett övergrepp...Så lägg nu ner den diskussionen...
  • Miss P
    Anonym (I) skrev 2015-02-16 10:19:40 följande:
    Det är klart hon kan ändra sig från dag till dag men då får han väl fråga och inte bara göra det? Om jag säger nej till sex så är det inte okej att min kille låter mig vara en dag och sen bara lägger sig på mig och försöker tränga in utan att jag är med på det nästa dag med anledningen att jag kanske ändrat mig. Lika lite är det okej att amma från hennes bröst utan att fråga när hon redan sagt nej. Du måste ju själv se hur dumt det du skrivit är.
    det var inget övergrepp.. så lägg ner den diskussionen nu...
  • Cornellia

Jag hade inte haft något problem med just den saken, visst skulle min man fått smaka om han ville. 

Men jag hade absolut reagerat starkt om jag hade sagt nej, och sedan gjorde det ändå. Håller med Anonym (övergrepp) det är verkligen inte okej att göra något sådant mot någons vilja. 

• Anonym (...)

Inte saken som så jag reagerar på, men gränslösheten....du hade ju sagt nej....

• Anonym (I)
    Threezool skrev 2015-02-16 10:30:28 följande:

Hur är det inte ett övergrepp att ta för sig av någon annans kropp mot dennes vilja? Vi i tråden kanske har olika definitioner av begreppet men det kvalificerar in där för mig. Sen hur stort övergrepp det är är ju helt upp till den som blir utsatt, alltså hur allvarligt man tar det och om man lägger någon större vikt vid det. Men det är för mig per definition ett övergrepp.

Det är förresten inte jag som är signaturen Anonym (övergrepp).
  • Anonym (I)
    Miss P skrev 2015-02-16 11:14:57 följande:

det var inget övergrepp.. så lägg ner den diskussionen nu...

Den diskussionen är relevant för det din ts handlar om. Du kan inte starta en tråd i ett diskussionsforum och sedan be de som diskuterar att lägga ner för att du inte håller med.
  • Threezool
    Anonym (I) skrev 2015-02-16 20:37:02 följande:
    Den diskussionen är relevant för det din ts handlar om. Du kan inte starta en tråd i ett diskussionsforum och sedan be de som diskuterar att lägga ner för att du inte håller med.
    Men om nu TS inte uppfattade det som övergrepp så var det ju inte det. Det är ju den som blir utsatt som har tolkningsföreträde till den händelse som inträffade, eller hur?
  • Miss P
    Threezool skrev 2015-02-18 11:38:20 följande:
    Men om nu TS inte uppfattade det som övergrepp så var det ju inte det. Det är ju den som blir utsatt som har tolkningsföreträde till den händelse som inträffade, eller hur?
    Tack... Det är just så det är... :)
  • Anonym (I)
    Threezool skrev 2015-02-18 11:38:20 följande:

TS startar en tråd på familjeliv där hon frågar vad andra tycker. Och enligt mig är det per definition ett övergrepp, och jag skriver att jag tycker det. Speciellt med tanke på hur TS uttrycker sig i trådstarten. Jag tycker inte att det per automatik inte är ett övergrepp för att TS skriver att hon inte uppfattade det så. Däremot kan TS självklart själv välja hur allvarligt hon vill ta det.

"Sexuella övergrepp är fysiskt och psykiskt kränkande handlingar som man utsatts för utan att man givit sitt samtycke."

www.1177.se/Skane/Tema/Sex-och-relationer/Vald-och-overgrepp/Sexuella-overgrepp/
  • Anonym (I)
    Miss P skrev 2015-02-18 14:12:59 följande:

Tack... Det är just så det är... :)

Jag vill förtydliga att jag inte någonstans skriver att jag tycker du ska anmäla din man eller lämna honom. Jag har ingen åsikt i den frågan, det kan endast du avgöra. Men i din trådstart framgår det att du inte kände att det var okej av honom att göra som han gjorde. En bra start är väl att ta upp det med honom och förklara hur du känner.

Det jag är ute efter är att klargöra att det faktiskt ÄR ett övergrepp att göra så.
Svar på tråden Blev helt chockad av hans beteende