• Svar på tråden Hur kan man vara så dum att man tror på såna här konspirationsteorier?
  • Anonym (TS)
    Anonym (yiz) skrev 2015-02-16 23:14:27 följande:

Jag förstår, kan inte se vad han sagt som är så hemskt?
    Det på hans facebook var ju ingenting, bara att man det kan finnas människor som styr mer än man tror,

Nej, skulle inte tro det.

Känner du inte till denna konspirationsteori som handlar om att judiska bankmän styr världen och "drar i alla trådar"? Den har funnits länge och verkar just nu följas av typ hälften av Europas ungdomar...
  • Anonym (TS)
    Anonym (ingen rök utan eld) skrev 2015-02-16 23:12:27 följande:

Ja, för allt som står i Aftonbladet är ju sant eller hur!!! Så kommer han o ba säger nåt annat okunnige jävel som inte håller sig uppdaterad med Nyhetsmorgon. 

VEM veet vad som hänt? Inte du och inte jag. Det enda vi med säkerhet aldrig kommer att få veta är vem som skickade denna attentatsman i Köpenhamn och vem som mördade Palme. 

Det enda vi vet är att media är ingen öppen plats där vi får höra någon som helst sanning. Vi får höra det som vi behöver höra för att skapa oss rätt åsikter. 

Nu är jag trött på okunninga monster som ni är som tror att tv4 förmedlar er någon form av världsuppfattning. Han rapparen kan ha fel, men han kan också ha rätt. Vi kommer nog inte få reda på vilket ändå

Det är en sak att tro pâ allt man ser pâ TV, dâ är man naiv. Men att med hull och hâr köpa en sådan här dålig konspirationsteori är ännu naivare. Jag känner personer som vägrar att se pâ TV och läsa tidningar för att de dâ tror sig manipulerade. Â andra sidan köper de precis allt som läggs upp pâ Youtube av extremistiska galningar. Jadu, döm själv vad som är mest okunnigt. Man kan faktiskt förhålla sig med en hälsosam skepsis till allt man ser istället för att tro att verkligen är svart eller vit.
  • Anonym (yiz)
    Anonym (TS) skrev 2015-02-17 08:55:59 följande:
    Nej, skulle inte tro det.

Känner du inte till denna konspirationsteori som handlar om att judiska bankmän styr världen och "drar i alla trådar"? Den har funnits länge och verkar just nu följas av typ hälften av Europas ungdomar...
    Men han skrev väl inget om judar?
  • Anonym (TS)
    Anonym (yiz) skrev 2015-02-17 22:29:58 följande:
    Men han skrev väl inget om judar?
    Teorien är allmänt känd och det var den han menade, om man känner till den sâ förstår man direkt. Han talade om "samma elit som styr allt". Det vill säga judar som arbetar inom bankväsendet eller som i allmänhet har politisk och ekonomisk makt, står nära västerländska regeringar, osv. Själv bor jag i Frankrike och här tror varannan människa (särskilt ungdomar som inte är pâlästa och som tror att precis all "vanlig" media är konspiration och hjärntvätt) pâ exakt den teorin. Det är, precis som artikeln säger, samma konspirationsteori om judar som funnits i flera hundra âr. Här i Frankrike blir det ramaskri sâ fort en ny minister blir anställd i regeringen för man hittar alltid ett sätt att länka honom till "rika judar"; antingen har han eller hon tidigare jobbat inom Rotschildbanken, eller någon annan bank, eller sâ har han eller hon för mânga judiska vänner. Eller, gud förbjude, är han eller hon gift med en jude. Dâ är det verkligen konspiration pâ högsta nivå (obs, ironi). Frankrikes premiärminister är gift med en judinna och väldigt mânga tror att han är utsänd av Israel bara därför.
  • Anonym (yiz)
    Anonym (TS) skrev 2015-02-18 08:43:32 följande:
    Teorien är allmänt känd och det var den han menade, om man känner till den sâ förstår man direkt. Han talade om "samma elit som styr allt". Det vill säga judar som arbetar inom bankväsendet eller som i allmänhet har politisk och ekonomisk makt, står nära västerländska regeringar, osv. Själv bor jag i Frankrike och här tror varannan människa (särskilt ungdomar som inte är pâlästa och som tror att precis all "vanlig" media är konspiration och hjärntvätt) pâ exakt den teorin. Det är, precis som artikeln säger, samma konspirationsteori om judar som funnits i flera hundra âr. Här i Frankrike blir det ramaskri sâ fort en ny minister blir anställd i regeringen för man hittar alltid ett sätt att länka honom till "rika judar"; antingen har han eller hon tidigare jobbat inom Rotschildbanken, eller någon annan bank, eller sâ har han eller hon för mânga judiska vänner. Eller, gud förbjude, är han eller hon gift med en jude. Dâ är det verkligen konspiration pâ högsta nivå (obs, ironi). Frankrikes premiärminister är gift med en judinna och väldigt mânga tror att han är utsänd av Israel bara därför.
    Jag tror snarare han menade bankerna och kapitalisterna, inte judar.
  • Anonym (ingen rök utan eld)

Ja om detta med bankirerna som styr världen bara är en myt - VARFÖR är judarna då så hatade?

• Anonym (Trolljägaren)
    Anonym (ingen rök utan eld) skrev 2015-02-21 23:07:57 följande:
    Ja om detta med bankirerna som styr världen bara är en myt - VARFÖR är judarna då så hatade?
    På grund av rasism kanske, min käre Sherlock.

Det köper jag inte. ..att en hel värld skulle vara rasister mot ett folk som utåt sett inte gör mycket väsen av sig.

• Anonym (Jösses)
    Anonym (ingen rök utan eld) skrev 2015-02-22 09:23:30 följande:

Det köper jag inte. ..att en hel värld skulle vara rasister mot ett folk som utåt sett inte gör mycket väsen av sig.

Eh det är så rasism funkar? Den som blir utsatt för rasism gör liksom inget för att "förtjäna" det.
  • Fobiker
    Anonym (ingen rök utan eld) skrev 2015-02-22 09:23:30 följande:

Det är bara att läsa ditt nick så förstår vi. Folk är lata och ids inte tänka längre än "ingen rök utan eld".
  • GodLove

It's a false flag event. Just like 9/11 there's reasons to create things like this, to scare people. Sure thousands died on 9/11 but the government has a reason for things like this. Always question things! Open your eyes, you're not free until you do. In our last days there will be rumours of war going on etc. you've probably heard of the new world order? Microchipping humans so their souls will burn in hell?! Do your research ! The jews are going back home to their country just like the bible predicted thousands of years ago, because they cannot live anywhere else. Repent! And do it NOW before it's too late! God is pissed off whether you believe in Him or not!

• Anonym (Trolljägaren)
    GodLove skrev 2015-02-22 11:50:42 följande:
    It's a false flag event. Just like 9/11 there's reasons to create things like this, to scare people. Sure thousands died on 9/11 but the government has a reason for things like this. Always question things! Open your eyes, you're not free until you do. In our last days there will be rumours of war going on etc. you've probably heard of the new world order? Microchipping humans so their souls will burn in hell?! Do your research ! The jews are going back home to their country just like the bible predicted thousands of years ago, because they cannot live anywhere else. Repent! And do it NOW before it's too late! God is pissed off whether you believe in Him or not!
    Just det... ifrågasätt allting! Ja, utom konspirationsteorier förstås! Dessa ska man svälja med hull och hår!!

Det är tvärtom ni som går på allt med hull och hår som är lata och godtrogna. Det är dessutom skrämmande att ni inte ifrågasätter mer än ni gör. Det handlar inte om att man därmed ska "gå på" varenda konspirtationsteori...men öppna ögonen och TÄNK efter. ...logigken...använd den!

• ölburk2

Konstirationsteorier i all ära, dom kan vara rätt underhållande många ggr
    Men det som är värre för hela samhället, är hur lätt många sväljer allt som väst levererar i propaganda, ofta med USA som främsta aktör.
    Just nu är det nog rysskräcken som är det mest framträdande, trots att t.ex vad som sker i Ukraina är precis vad som utlovades av Ryssland för några år sen, om inte NATO slutade med att placera ut militära anläggningar i Rysslands närområde.

Jag försvarar absolut inte kriget, men är inte ett dugg förvånad eller minsta överraskad, alla vissta att det skulle hända nåt liknande, då USA/NATO fortsatte med att militärt flytta närmare Rysslands gränser.

Sen kan man ju förstå att (M) Batra är så rädd för ryssen, när hennes Sverige har fjällen i väster med början i Falun, Norrland börjar utanför tullarna, å Rysslands gräns går vid Gotland  

Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Anonym (Trolljägaren)
    Anonym (ingen rök utan eld) skrev 2015-02-24 11:06:34 följande:
    Det är tvärtom ni som går på allt med hull och hår som är lata och godtrogna. Det är dessutom skrämmande att ni inte ifrågasätter mer än ni gör. Det handlar inte om att man därmed ska "gå på" varenda konspirtationsteori...men öppna ögonen och TÄNK efter. ...logigken...använd den!
    På vilket sätt ifrågasätter du själv de konspirationsteorier som tagits upp i tråden?
  • Cal XVI Gustf
    ölburk2 skrev 2015-02-24 11:28:09 följande:
    Just nu är det nog rysskräcken som är det mest framträdande, trots att t.ex vad som sker i Ukraina är precis vad som utlovades av Ryssland för några år sen, om inte NATO slutade med att placera ut militära anläggningar i Rysslands närområde.

Jag försvarar absolut inte kriget, men är inte ett dugg förvånad eller minsta överraskad, alla vissta att det skulle hända nåt liknande, då USA/NATO fortsatte med att militärt flytta närmare Rysslands gränser.
    Den oro som finns angående Ryssland gäller deras militära aktivitet i vårt närområde. Det handlar inte bara om kriget i Ukraina utan också om stora militärövningar som genomförts i bla Östersjön och där det ju faktiskt övats flyganfall mot mål i Sverige.

Om du har förståelse för att Ryssland uppfattar Västs militära närvaro i deras närhet som ett hot borde du också kunna förstå att Rysslands militära närvaro i vår närhet på samma sätt kan ses som ett hot och inte bara är något som kan viftas bort som "rysskräck".
  • ölburk2
    Cal XVI Gustf skrev 2015-02-24 23:53:37 följande:
    Den oro som finns angående Ryssland gäller deras militära aktivitet i vårt närområde. Det handlar inte bara om kriget i Ukraina utan också om stora militärövningar som genomförts i bla Östersjön och där det ju faktiskt övats flyganfall mot mål i Sverige.

Om du har förståelse för att Ryssland uppfattar Västs militära närvaro i deras närhet som ett hot borde du också kunna förstå att Rysslands militära närvaro i vår närhet på samma sätt kan ses som ett hot och inte bara är något som kan viftas bort som "rysskräck".
    NATO propaganda i mina ögon.., eller kort minne.

Vad vi ser ryssarna göra, är enbart att infria sina löften som gavs i samband med att USA ville placera ut robotar å bygga militära anläggningar i bl.a Polen.
    D.v.s att om NATO flyttar fram sina positioner närmare Rysslands gräns så kommer vi att svara, det var exakt ved ryssarna lovade, å nu ser vi konsekvenserna av USA:s oförmåga att lyssna av andra länder.., igen.

Så händelserna t.ex på Krim å i Ukraina är ingen överraskning för någon EU politiker eller person inom NATO, utan bara en väntad utveckling, utlovad av Ryssland sen flera år tillbaka.
    Att det framställs annorlunda, d.v.s som nåt ensdigt påhitt av ryssarna, ja det får nog tillskrivas kontot för vår förmåga att snabbt glömma.

Å vi Väst skulle göra nåt liknande om ryssarna började peka med/flytta sina vapen närmare än överenskomna gränser/avstånd, så spela inte så oroad, inget är nån som helst överraskning å heller inget för oss i Sverige att oro oss mer än nödvändigt över, iaf inte så länge vi står utanför NATO.

En NATO-anslutning skulle givetvis förändra allt, då kommer det bli en mycket mer påtaglig rysk närvaro, för då har vi ju pekat ut ryssarna som en fiende till Sverige, å ryssarna måste då givitvis svara på det. 

Så vad vi ser i media är ungefär vad jag växt upp med å sett/läst/hört under hela min livstid, d.v.s det vanliga propagande-kriget mellan väst å öst.
    Dock är det långt till "kallakrigets" dagar, å jag tror inte heller vi nånsin kommer att hamna i en lika farlig situation som då..

Jag är ofantligt less på allt vad propagande heter från väst/öst, för förlorarna är alltid vi vanliga människor, när de maktlystna politiker försöker bli nån slags enväldig världshärskare.
    Dom har inget att förlora, dom kommer som personer alltid undan, å behöver inte riskera nåt annat än möjligen sitt rykte, det goda livet får dom alltid behålla.. 
    Men vi gräsrötter blir alltid förlorare, många ggr är priset att ta andras liv, eller offra våra egna liv som vi tvingas göra för människor som inte själva riskerar ett skit, utan bara behandlar oss gräsrötter som brickor i deras galna spel.

Jag håller mig utanför att tro på någon teori överhuvudtaget. Jag vet att vi vanliga dödliga kan sitta och gissa oss till ett och annat - men sanningen kommer inte nå oss så lätt. Vi alla vet hur mäktiga judarna är i stort sett hela världen. Pengar är makt i denna värld så enkelt är det. Vi kan ju tydligt se vad som händer i Israel/Palestina utan att omvärldens agerande.

• Cal XVI Gustf
    ölburk2 skrev 2015-02-25 12:51:18 följande:
    NATO propaganda i mina ögon.., eller kort minne. smile1.gif

Vad vi ser ryssarna göra, är enbart att infria sina löften som gavs i samband med att USA ville placera ut robotar å bygga militära anläggningar i bl.a Polen.
    D.v.s att om NATO flyttar fram sina positioner närmare Rysslands gräns så kommer vi att svara, det var exakt ved ryssarna lovade, å nu ser vi konsekvenserna av USA:s oförmåga att lyssna av andra länder.., igen.

Så händelserna t.ex på Krim å i Ukraina är ingen överraskning för någon EU politiker eller person inom NATO, utan bara en väntad utveckling, utlovad av Ryssland sen flera år tillbaka.

I de baltiska staterna är man oroliga för att Ryssland ska göra samma sak där som de gör i Ukraina. Hur ser du på det? Vore det också en väntad utveckling?
  • ölburk2
    Cal XVI Gustf skrev 2015-03-05 23:39:28 följande:
    I de baltiska staterna är man oroliga för att Ryssland ska göra samma sak där som de gör i Ukraina. Hur ser du på det? Vore det också en väntad utveckling?
    Ja jag är åxå orolig för att nåt liknande kan hända där, å jag skulle inte bli förvånad om vi iaf får se en ökad aktivitet från de baltiska ryssarna.

Minns vad ryssarna sa om Sverige å de baltiska länderna, d.v.s att Sverige inte hade nåt att oro sig för, men att de baltiska länderna inte kunde känna sig säkra.., nåt liknande, minns inte exakta ordvalet.
    Å knäckfrågan är att ryssarna inte vill ha NATO inpå dess gränser, å dom kommer alltid att agera utifrån det, så det sämsta vi kan göra är att provocera dom.

Vet inte om du såg: http://goo.gl/aQEKs7 här kan du iaf se att jag inte är ensam om mina åsikter, det att när Putin blir trängd, då blir han farlig, å blir han riktigt trängd, då anfallar han.
    Å det är ryssarnas mentalitet, deras sätt att svara, nåt vi måste agera efter, å inte tro att vårt västerländska synsätt alltid ger önskat resultat när vi ska förhandla med Ryssland.

Det jag mest oroar mig för, är att vi låter USA hålla i taktpinne, vi vet ju hur ryssana kommer att reagera om USA/NATO viftar med vapen under näsan på dom.
    Vi (Europa) måste lösa problem med ryssrna själva, vilket jag tycker mig märka att Merkel nu insett, men frågan är om USA kommaer att anpassa sig till det, eller agera lite på egen hand.

Tro nu inte att jag på nåt sätt försvarar Putin å vad han håller på med, det handlar inte om det.
    Det handlar om att vi måste agera rätt, "lär känna din motståndare" som det brukar heta, å då fungerar inte USA:s synsätt, det leder bara till konfrontation.

Därför vore det olyckligt om vi anslöt oss till NATO, tror f.ö Finland tänker nåt liknande, bättre att vi håller oss utanför, så ryssarna får behålla sin buffertzon mot NATO, vilket är vad dom önskar. 
Svar på tråden Hur kan man vara så dum att man tror på såna här konspirationsteorier?