Hur kan man vara så dum att man tror på såna här konspirationsteorier?
www.dn.se/nyheter/sverige/svensk-rappare-bakom-antisemitiska-konspirationsteorier/
www.dn.se/nyheter/sverige/svensk-rappare-bakom-antisemitiska-konspirationsteorier/
Jadu, det är en intressant fråga. Jag har följt sådana här konspirationsteorier i många år och upphör aldrig förundras över folks brist på kritiskt tänkande. Det ironiska i sammanhanget är att de som brukar tro på sådant här är de som tycker att alla andra är dumma i huvudet som inte ser "sanningen". De verkar tro att de har tillgång till en verklighet som "massan", eller "fårskocken" inte kan se. Lite som i Matrix, där all vi vanliga människor låter oss matas med lögner och har den bild av världen som "eliten" vill vi skall ha, medan de själva har tagit "det röda pillret" och kan se världen som den verkligen ser ut.
Sedan finns de såklart även de som bara hatar judar och sväljer sådant här trams för att det tilltalar deras egna värderingar.
Bra att hatarna hängs ut.
Den här "artisten" Dani M ska bojkottas framöver!
Jadu, det är en intressant fråga. Jag har följt sådana här konspirationsteorier i många år och upphör aldrig förundras över folks brist på kritiskt tänkande. Det ironiska i sammanhanget är att de som brukar tro på sådant här är de som tycker att alla andra är dumma i huvudet som inte ser "sanningen". De verkar tro att de har tillgång till en verklighet som "massan", eller "fårskocken" inte kan se. Lite som i Matrix, där all vi vanliga människor låter oss matas med lögner och har den bild av världen som "eliten" vill vi skall ha, medan de själva har tagit "det röda pillret" och kan se världen som den verkligen ser ut.
Sedan finns de såklart även de som bara hatar judar och sväljer sådant här trams för att det tilltalar deras egna värderingar.
Ja, för allt som står i Aftonbladet är ju sant eller hur!!! Så kommer han o ba säger nåt annat okunnige jävel som inte håller sig uppdaterad med Nyhetsmorgon.
VEM veet vad som hänt? Inte du och inte jag. Det enda vi med säkerhet aldrig kommer att få veta är vem som skickade denna attentatsman i Köpenhamn och vem som mördade Palme.
Det enda vi vet är att media är ingen öppen plats där vi får höra någon som helst sanning. Vi får höra det som vi behöver höra för att skapa oss rätt åsikter.
Nu är jag trött på okunninga monster som ni är som tror att tv4 förmedlar er någon form av världsuppfattning. Han rapparen kan ha fel, men han kan också ha rätt. Vi kommer nog inte få reda på vilket ändå
Jag förstår, kan inte se vad han sagt som är så hemskt?
Det på hans facebook var ju ingenting, bara att man det kan finnas människor som styr mer än man tror,
Jag tror äkta foliehattar(och inte troll) ofta lever i förnekelse, det kan vara en händelse som rubbar deras världsbild, det blir omöjligt för dom att förstå vad som har hänt, och då skapas det alternativa teorier för att förklara, det som för dom är oförklarligt. Dom använder sig av allt som kan stödja deras hypotes, och dom lider nog många gånger av grov konfirmeringsbias. Dom läser alltså det dom vill läsa från vetenskapliga rapporter eller artiklar och sammanfogar sedan det, för att förstärka deras hypotes. Det spelar ingen roll om det handlar om, det ungefär är samma tillvägagångssätt.
Dessa äkta foliehattar är så övertygande, för att dom självklart tror på det själva, så att dom blir lite som karismatiska sektledare, dom kan presentera ett alternativ, som nyttiga idioter kan köpa... en del gör det för att manipulera, andra gör det för att dom faktiskt tror på det själva till 100%, pga att deras världsbild har blivit rubbad.
Det kan handla om chemtrails, world trade center, judar, muslimer, krig, fred etc etc... ämnet spelar ingen roll.