• Anonym (folkes)

Nyfiken! Besvara gärna

Lite frågor ni gärna får besvara om ni känner för det, för er som har eller aldrig haft missfall!
    Hur många missfall har ni fått?
    Fick ni barn före och/eller efter missfall?
    Vid fler missfall, har ni gjort en utredning? 
    Vilken åldersgrupp är/var du i? 
    Har ni någon gång varit övertygade om missfall men att det visat sig vara en normal grav, varför trodde du de var missfall?

Kram på er!

• Svar på tråden Nyfiken! Besvara gärna
  • Anonym (Svårt)

Svårt att besvara. Ett bekräftat,men flera misstänka. Bla när jag vetat att jag haft en stor äggblåsa,haft sex,inte fått mens,men missfallssymtom. Och andra bara lite sena menser med missfallssymtom. Klämmer i med 3.
    Nej,har extremt svårt bli gravid
    Vid flera missfall, har ni gjort en utredning?
    Nej,de räknar bara det bekräftade 
    Mellan 38 och 43 när de skedde,nu äldre
     Har ni någon gång varit övertygade om missfall men att det visat sig vara en normal grav, varför trodde du de var missfall?
    Har aldrig kommit så långt,visste vid mitt MA att det var dött trots att inget tydde på det förrän VUL.

• lövet2
    *2 st
    *Ja, 6 barn före och 1 barn efter
    *Nej
    *36-38 år
    *
    Nej
  • Anonym (folkes)
    Flisan79 skrev 2015-02-16 17:33:46 följande:

Inga missfall. 3 barn dvs 3 fullgångna graviditeter. Jag är 35 år.

Vad skönt att du inte behövt uppleva det! Glad
    Tack för ditt svar! 
  • Anonym (folkes)
    Anonym (Svårt) skrev 2015-02-16 17:35:36 följande:

Svårt att besvara. Ett bekräftat,men flera misstänka. Bla när jag vetat att jag haft en stor äggblåsa,haft sex,inte fått mens,men missfallssymtom. Och andra bara lite sena menser med missfallssymtom. Klämmer i med 3.
    Nej,har extremt svårt bli gravid
    Vid flera missfall, har ni gjort en utredning?
    Nej,de räknar bara det bekräftade 
    Mellan 38 och 43 när de skedde,nu äldre
    Har aldrig kommit så långt,visste vid mitt MA att det var dött trots att inget tydde på det förrän VUL.

Om ni fortfarande försöker så önskar jag ett stort lycka till! Tacksam för att du ville dela med dig.
  • Anonym (Svårt)
    Anonym (folkes) skrev 2015-02-16 17:45:27 följande:
    Om ni fortfarande försöker så önskar jag ett stort lycka till! Tacksam för att du ville dela med dig.
    Ja,men vi har övergått till ED-tack så mycket!  Glad
  • Anonym (folkes)
    lövet2 skrev 2015-02-16 17:38:12 följande:
    *2 st
    *Ja, 6 barn före och 1 barn efter
    *Nej
    *36-38 år
    *Nej
    Jisses vad mycket barn du lyckats få, grattis! Skrattande Tack för dina svar!
  • Anonym (folkes)
    Anonym (Svårt) skrev 2015-02-16 17:46:24 följande:
    Ja,men vi har övergått till ED-tack så mycket!  Glad
    Vad är ED? :)
  • Anonym (Svårt)
    Anonym (folkes) skrev 2015-02-16 17:54:00 följande:
    Vad är ED? :)
    Embryodonation,d.v.s dubbeldonation.
  • Mika86

Ett mf i v 5+4, va efter tredje barnet, har fem barn nu, va 25 när jag fick mf

• MeLike

Ett missfall i v. 16, Hade ett barn innan fick ett till barn ett år efter missfallet och nu väntar jag tredje. var 24 när jag fick missfallet. :)

• Tirem

6 missfall, 1 ma, 1 barn, 7 missfall 1 barn= 13 missfall, 1 ma, 2 barn. Alla missfall mellan vecka 8-14.

• LFF

Två, 2008 och 2011

Efter, 2013

Nej, har bara haft två missfall. Utredning görs efter tre och jag orkade inte bråka och söka mig helt privat. Gick däremot till gynekolog för att kolla lite annat och sommaren 2012 fick jag en spolning av ledarna samt rengöring av livmodern (gyn tyckte det såg ut som jag hade lite skräp i livmodern som han ville skulle bort, visste inte att han bett om spolning av ledarna också).

Hade just fyllt 32 vid första missfallet.

Nej, däremot vågade jag inte tro på att det skulle gå vägen förrän efter RUL senaste graviditeten (enda som gått hela vägen).
  • Anonym (folkes)

Tack till alla er som vill dela med er av era bra och dåliga erfarenheter.
    Det hjälper för många att höra att man inte är ensam om det och ett bra sätt att bara få ur sig det. Fortsätt gärna på denna tråd! {#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Nyfiken! Besvara gärna