• Anonym (Längtan.)

Hjälp mig tyda testet? Hoppas!

Hjälp, ser ni två streck på något av testerna? Två av dom är från förra månaden och ett av dom från idag. (Bilden är inte manipulerad, bara förstorad).

Det konstiga om det är ett plus är att jag haft "mens". Den slutade förra måndagen (kom dock 4-5 dagar för tidigt och var inte lika riklig och klarröd som annars men pågick som vanligt i 4 dagar) och i söndags fick jag "mens" igen (och väldigt ömma bröst, som jag brukar ha veckan innan mens annars). Inte klarröd den här gången heller och väldigt sparsam men ändå så jag behöver mensskydd.

KAN jag ändå vara gravid eller hoppas jag för mycket?

• Svar på tråden Hjälp mig tyda testet? Hoppas!
  • Anonym (Längtan.)

Skulle jag nu vara gravid är det enligt fertilityfriend 21 dagar efter äl idag. Testade ju dock inte med morgonurin men ändå.

Gud vad jag hoppas, jag återkommer absolut när jag testat igen om ett par dagar!

• Gagagoga

Så såg mina test ut i 6 års tid. Och plötsligt så händer det...oj, ett pluss!

• Anonym (Längtan.)
    Gagagoga skrev 2015-02-18 21:59:29 följande:

Så såg mina test ut i 6 års tid. Och plötsligt så händer det...oj, ett pluss!

Du menar att dina såg ut såna utan att dom var positiva?

Jag har dock aldrig fått några som helst utslag på grav-tester innan (har använt samma märke hela tiden), detta är första gången.
  • Anonym (Längtan.)

Med lampa precis bakom.

• Anonym (Längtan.)

Har gjort ytterligare 2 tester och båda har visat ett svagt svagt streck.

Jag har mensvärk och såååå ömma bröst. Och blöder lite vid orgasm.

Så irriterande!

• Anonym (?)

Orgasm?

Hur länge har ni försökt bli gravida?

• Anonym (Längtan.)

Ja, har inte hänt förr.

Ca 1 år.

• Anonym (Längtan.)

Jag ser också två på översta, och har fått likadant på testerna efteråt. Hade varit då mycket lättare om jag bara fått tok-minus eller starkt plus istället :)

• Anonym (?)
    Anonym (Längtan.) skrev 2015-02-21 19:28:25 följande:

Ja, har inte hänt förr.

Ca 1 år.

Okej!

Ett är är inte svårt att få barn. Ganska inom gränsen upp till två år.

Jag ser också ett streck. Kan du köpa ett dyrare test på apoteket och testa redan nu!
  • Anonym (Längtan.)

Ber om ursäkt om jag skrivit i fel kategori då. Trodde över 1 år räknades som svårt. Hur eller hur känns det totalt hopplöst.

Ska köpa bättre test i veckan tänkte jag.

• Anonym (?)
    Anonym (Längtan.) skrev 2015-02-21 20:26:32 följande:

Ber om ursäkt om jag skrivit i fel kategori då. Trodde över 1 år räknades som svårt. Hur eller hur känns det totalt hopplöst.

Ska köpa bättre test i veckan tänkte jag.

Nej så menade jag inte. Inget att be om ursäkt för. Menade bara att det för vissa par tar upp till två år, fullt friska. De flesta landsting har ju två år att testa hemma innan ivf om man inte är över 38 år, så ge inte upp!

Lycka till!
  • Anonym (Längtan.)
    Anonym (?) skrev 2015-02-21 20:44:06 följande:

Nej så menade jag inte. Inget att be om ursäkt för. Menade bara att det för vissa par tar upp till två år, fullt friska. De flesta landsting har ju två år att testa hemma innan ivf om man inte är över 38 år, så ge inte upp!

Lycka till!

Jaha, jag missförstod dig! Tack :)
  • Jag är bara jag

Hopplöst efter ett år? Ingalunda! Det räknas fortfarande som normalt.  Glad Det kan börja kännas segt,men hopplöst är det när man gjort sjuttielva IVF.er och passerat 50. Där är ni inte alls. Fortsätt bara och går det inte snart så sök hjälp.

Svar på tråden Hjälp mig tyda testet? Hoppas!