• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som fött barn, hur ser era magar ut?
  • K grrl
    K grrl skrev 2015-03-26 14:22:50 följande:

Min mage 2,5 år efter sista förlossningen och 20 kilos viktnedgång (exklusive 16 kg som var graviditet och vatten). Jag har två barn och efter andra insåg jag att jag var tvungen att jobba lite för att vara snygg.

Har haft tur dock, inga bristningar alls. Har dock lite löshud på magen - inget som märks om jag inte nakenplankar. phpk0hjtV01875.jpg

Jag var 37 när bilderna togs förresten.
  • MammAmma
    Sommarnatt10 skrev 2015-03-26 14:59:26 följande:

Kan tillägga att min mage är en blandning mellan 1 o 2 fast ännu fler bristningar

Samma här. Har ungefär lika mycket bristningar som 2, och det där lösa lilla hänget som 1.
  • aleakim

Inget stämde helt in men svarade att magen ser ut som innan. Men visst syns det att jag har barn, dock är det mina bristningar och mitt snittärr som avslöjar mig. Någon slapp hud fick jag inte.

Är gravid igen och räknar med lite slapp hud denna gång, hinner bara bli 15 månader mellan barnen om lillebror kommer när han ska. Och så mycket kan man väl inte begära av kroppen tänker jag.

W och liten i magen :)
  • Anonym (som innan)

Antar att jag haft tur. Inga bristningar och huden har dragit ihop sig bra. Tror jag har en liten bula på magen som jag inte hade innan första barnet men med tanke på hur mycket mer jag tränade då så behöver det inte ha nått att göra med graviditeterna

2,5 år mellan barnen och yngsta är 17 mån

• Venne

Ungefär som förut. Liiiite lösare hud, men syns bara om jag drar in magen allt jag kan (ja jag är konstig och gör sånt ibland). Lite bristningar under troskanten och ett par runt magen, men de är få och ljusa så de märks knappt. Den är dessutom smalare än förr.

• Anonym (:))

Min mage är precis som innan mina två graviditeterna, inga bristningar och platt som tidigare :) nu håller jag på att träna för att få lite magmuskler m.m ;) är 22år gammal.

Brösten däremot har fått sig en släng av dragningskraften :) men inte så farligt ändå :)

• ummsumaya
    nokla skrev 2015-03-26 13:51:20 följande:

33 år, 4 barn, sex dagar efter förlossning med mina tvillingar. Lite slapp, magmusklerna behöver fortfarande dra ihop sig men tror den snart kommer se ut som innan.

Grattis till tvillingarna!
    "The human thinks he is superior, but forget that he was once a drop of semen"
  • nokla
    ummsumaya skrev 2015-03-26 19:50:06 följande:

Grattis till tvillingarna!

Tack
  • Anonym (marie)

1 år sen jag fick barn och nu känner jag att jag har en lika snygg mage som innan. Direkt efter förlossningen såg den ut som på bilderna, jag grät nästan första gången jag tittade mig i spegeln efter förlossningen, men det blev snabbt bättre. Jag rider mycket så hade vältränad mage innan och började rida igen 7 veckor efter förlossningen och det gjorde Susen kan jag säga!

• Anonym (inte riktigt som innan)

Jag har bara fött ett barn (drygt ett år sedan). Fick inga bristningar alls och har ingen rynkig/hängig hud. Dock är magen inte som innan, den putar ut mer/ser mer ovältränad ut. Jag har tränat en del till och från när jag haft möjlighet, den ser åtminstone helt klart bättre ut nu jämfört med första halvåret.

• Anonym (?)
    magplask skrev 2015-02-20 22:40:29 följande:
    Så här ser jag ut, 28 år gammal med två barn på 4 och 1 år och 10 mån :)
    Vad har du i naveln?
  • Anonym (Sigrid)

Min mage ser ut såhär efter 1 barn, dvs precis som den såg ut innan :) Jag är helt chockad över att jag inte fick en enda bristning, lös hud eller annat då magen var gigantisk.. Men kroppen är fantastisk!
  • Anonym (Minimee)

Första barnet och lite över en vecka sedan förlossningen!
  • Anonym (trebarn)

Tre barn och syns inte alls. Ev liite bredare höfter och lite mindre bröst. Annars "intakt" ;) 22när trean kom.

Svar på tråden Ni som fött barn, hur ser era magar ut?