• imnotstupidhehe

dagis personal

Det är något jag funderar över. Eller sättare sagt tanken dök bara upp. Angående dagis/förskolan då.

Kanske konstig fråga men är det okej som personal att typ pussa barn på kinden Eller är det något som absolut inte får hända? nu syftar jag inte på att hoppa på barn bara sådär, men jag menar de är ju så söta och man vill typ äta upp dom haha Ja men ni fattar. Hur skulle ni som förälder reagera om någon skulle pussa ert barn hejdå typ? Är det värre än att krama en hejdå eller är det bara liksom gulligt typ?

• Svar på tråden dagis personal
  • Sisisisi

Jag tycker inte att det är okej att pussa på barn som man arbetar med. Det hör inte till jobbet och är inte professionellt.

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Bluttanblä

Krama är nog det korrekta och det som känns bäst för alla involverade. Sen kan det säkert hända nån gång och om det då sker naturligt i stunden tex av en favoritfröken skulle jag som förälder inte bli arg, bara det är enstaka gång.

• Kimban

Sonen har en fröken som pussar honom på kinden ibland.

Det är favorit fröken och jag gillar henne mycket med. Ser inget problem alls i det.

De andra fröknarna kramar han, men det ser jag inget negativt i heller. Jag är glad att han känner sig så trygg med de att han kan gå till de för kramar ex när han egentligen inte vill vara på dagis och är lite ledsen.

(Han är fem år och har börjat tröttna på förskolan kan tilläggas ;) )

• Trippelmamma76

Hmm. Skulle mitt barn bli smittat av herpes tex av sin dagisfröken skulle jag gå i taket (det är faktiskt inte alltid folk vet att de är smittsamma, och det är väldigt vanligt med herpes) Tycker kramar är lagom, för närhet ska de givetvis få! Pussas gör vi hemma.

• Maddi

Pussa skulle jag inte tycka va ok, däremot tycker jag att de är skillnad om barnet skulle pussa personal och dom då pussar tillbaka.

Kramar är helt ok.

• Punkster

Pussar? Nej, det är lite märkligt tycker jag. Kramar, sitta i knät osv? Javisst, om det sker på barnens initiativ. 

Annars så tror jag att det är en kulturell fråga. Jag har stött på personal från andra kulturer där det ses som något helt naturligt att pussas när man träffas som tycker att vi är i det närmaste känslokalla. 

• BeanBag

För mig är det helt okay att barnens fröknar pussar och kramar dem om barnen själva vill.

Själv är jag inte så pussig av mig så jag pussar inte på barnen på min förskola men kramas gör jag och att man har ett eller två barn i knät direkt man sitter ner på förskolan är väl mer regel än undantag

• Natulcien

Det är inte mer okej än vad det skulle vara att gå runt och pussa på sina kollegor åt höger och vänster. Varför skulle det vara mer okej bara för att de är barn? Barn ska självklart ha samma rätt till integritet och respekt som vuxna.

Däremot tycker jag att det är helt okej att lägga armen runt, eller krama om, ett barn som själv söker tröst eller närhet.

• Flygfotogen

Jag pussar aldrig på barnen och de får inte pussa på mig. Det har hänt att något barn velat pussa mig på kinden och gjort det när jag inte hunnit med men jag vill inte det.

• Sommarlöv

Gränsfall. Jag gör inte det och vill heller inte att barnen pussar på mig. Jag hade inte blivit ar om en från personalen på mina barns förskola pussade på mina barn, så länge mitt barn tycker det är ok. Dock så tycker jag det ser lite oprofessionellt ut. Tycker egentligen det är för familjemedlemmar. Föräldrar, mor och farföräldra och syskon. 

• Sommarlöv

Gränsfall. Jag gör inte det och vill heller inte att barnen pussar på mig. Jag hade inte blivit ar om en från personalen på mina barns förskola pussade på mina barn, så länge mitt barn tycker det är ok. Dock så tycker jag det ser lite oprofessionellt ut. Tycker egentligen det är för familjemedlemmar. Föräldrar, mor och farföräldra och syskon. 

• ylva12

Jag skulle inte ha något problem alls med att min sons fröknar pussade på honom så länge han inte hade något emot det. Barnen pussar ju varandra mycket har jag sett och kan tänka mig att de spontant kan pussa personalen med.

• Flygfotogen
    Dasha skrev 2015-02-28 16:09:54 följande:

hoppas ts är en kvinna

Vad spelar det för roll?
  • imnotstupidhehe
    Dasha skrev 2015-02-28 16:09:54 följande:

hoppas ts är en kvinna

Det är jag! :) Men håller med kommentaren ovanför , vad spelar det för roll?
Svar på tråden dagis personal