Jag har inte kunnat betala min hyra!
Blev arbetslös i januari, från föräldraledighet. Lägsta nivå på föräldrapenning. Ensamstående. Fick söka försörjningsstöd i mitten av januari.
Hyran blev inte betald för pengarna dök inte upp. Ringer upp handläggaren, och får reda på att hon ännu inte börjat handlägga ärendet (9 februari). Det är den 24 e idag och jag har inte ens fått ett beslut i brevlådan.
Jag har blivit lovad vikarie jobb såfort jag har friska barn (vattkoppor bl.a.). Men det är knappast så det skulle täcka upp för den hyran som är sen i 4 veckor redan, eller för hyran som ska betalas nu den sista (har inte ens kunnat söka försörjningsstöd denna månaden pga sjuka barn). Hur sjutton gör man nu då? Jag kommer bli vräkt om jag inte får pengar att betala hyran. Bostadsbidrag o barnbidrag får jag. Men det är ju el o andra räkningar (inget onödigt) som behöver betalas, samt mat på bordet.
Snart 4 veckor sen hyran skulle varit betald, o snart 6 veckor sen jag lämnade in ansökan. Har inte ens fått en tid för att ansöka för denna månaden.
Råd någon?