• Anonym (Demokrati)

Etablissemangets drottning Alexandra Pascalidou hoppar av Ring P1 pga att hon blir ifrågasatt och kritiserad i "demokratin" Sverige.

Hur kan etablissemangets Drottning ens våga klaga på att andra klagar på henne när hon öppet hatar Sveriges tredje största parti samtidigt som hon sitter i Ring P1 och styr över debatten och uppfostrar folk att tänka och tycka "rätt".

När folk inom etablissemanget gnäller att de bli ifrågasatta så ska man börja bli orolig. Att en person med så starka åsikter och som besitter en sådan maktposition med egna program på Sveriges Radio klagar på att hon blir ifrågasatt, ja då kan man verkligen undra vad som håller på att hända i Sverige år 2015.

Vad tycker ni, ska politiker och journalister få bli kritiserad av folket eller bör kritik mot överheten förbjudas?

www.aftonbladet.se/nyheter/article20378979.ab

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-26 20:39
    Detta verkar bara vara politiskt korrekt propaganda som jag först misstänkte. Hon hotar bara att sluta på ring P1 om folk inte slutar ifrågasätta henne då hon tillhör etablissemanget. Hon är journalist och van vin envägskommunikation.

Pascalidou överväger att lämna "Ring P1"
    www.expressen.se/nyheter/pascalidou-overvager-att-lamna-ring-p1/

• Svar på tråden Etablissemangets drottning Alexandra Pascalidou hoppar av Ring P1 pga att hon blir ifrågasatt och kritiserad i "demokratin" Sverige.
  • Anonym (Jaså minsann)
    Anonym (enough is enough) skrev 2015-02-28 13:48:46 följande:
    Du är knappast rätt person att prata om propaganda när du ägnar dig själv åt att öra samma sak i tråden.

Sen kan ju du ta och ställa upp och visa namn och bild också och stå för dina åsikter som Alexandra P. gör, jag kan lova att du int ekommer utstå samma hat som hon men ändå är det uppenbart varför du inte gör det, du vill slippa hat och hot, har inte Alexandra P. samma rätt?

Bara för att man inte håller med i åsikter sitter man inte och skriver anonyma hot till en människa känd eller inte, gör man det har man någon slags pyskisk störning.
    Exakt, och om "lin" vill ha bevis på att man KANSKE EVENTUELLT kan få mottaga lite mordhot och sexuella trakasserier om man har mage att kritisera Sverigedemokraterna, så är det ju bara att gå ut i media och göra det. Brukar inte vara svårare än så...
  • Anonym (lin)
    Anonym (enough is enough) skrev 2015-02-28 13:51:30 följande:

jaha du tror inte på henne, och?

det står dig alldeles fritt att tycka vad du vill, men vad får dig att tro att hon inte har samma rätt?

Såna som ni är ett hot mot yttrandefritheten och demokrati.

Men läs vad jag skriver och lyssna vad Alexandra själv säger. Lugna ner dig och sluta hata så mycket tack.
  • Anonym (enough is enough)
    audio skrev 2015-02-28 13:52:02 följande:
    Hon har samma rätt att slippa hat och hot, men är man offentlig så är det som så att då får man vara eller bli härdad för att orka. Hon kan vara bra, men inte stark nog att ha en ledarroll när det verkligen gäller ?

NEJ

Du är av en åsikt att lagar och regler och moral inte ska gälla kända människor, det är fel

Att hantera kritik ska man kunna klara, hantera hot eller näthat från instabila människor däremot ska INGEN behöva göra.

Det här förstår alla normala människor och vuxna

• Anonym (enough is enough)
    Anonym (lin) skrev 2015-02-28 13:58:08 följande:
    Men läs vad jag skriver och lyssna vad Alexandra själv säger. Lugna ner dig och sluta hata så mycket tack.
    Vilken hycklare du är

Du anser dig ha rätt att hata Alexandra P. men om någon kritiserar er då är det näthat, nej lägg ner

• Anonym (Fel)

SD: näthat (mot andra än SD)=kritik
    SD: inte hålla med SD=näthat

Så går det när alla kontakter inte sitter i rätt uttag.

Skillnaden mellan de som röstar på SD och de som inte röstar SD, är att vi som inte röstar SD fördömer allt våld, allt hat, all mobbing, oavett vem som gör det. Medan SD:are bara fördömer det som kommer från vänstern (vilket är samma som alla de som inte röstar SD).

Kan den förenklade retoriken bland SD.are bero på deras låga utbildningsnivå?
    (OBS, en retorisk fråga, eftersom alla vet svaret).

• Anonym (lin)
    Anonym (Fel) skrev 2015-02-28 15:33:40 följande:

SD: näthat (mot andra än SD)=kritik
    SD: inte hålla med SD=näthat

Så går det när alla kontakter inte sitter i rätt uttag.

Skillnaden mellan de som röstar på SD och de som inte röstar SD, är att vi som inte röstar SD fördömer allt våld, allt hat, all mobbing, oavett vem som gör det. Medan SD:are bara fördömer det som kommer från vänstern (vilket är samma som alla de som inte röstar SD).

Kan den förenklade retoriken bland SD.are bero på deras låga utbildningsnivå?
    (OBS, en retorisk fråga, eftersom alla vet svaret).

Du låter bitter, är det för att SD snart är det näst största partiet i Sverige?:)

Tänk att alla alltid ska ta upp SD i alla trådar, Sverigedemokraterna är verkligen populära:)
  • Anonym (Jaså minsann)
    Anonym (lin) skrev 2015-02-28 15:41:28 följande:
    Du låter bitter, är det för att SD snart är det näst största partiet i Sverige?:)

Tänk att alla alltid ska ta upp SD i alla trådar, Sverigedemokraterna är verkligen populära:)
    Adolf Hitler var omåttligt populär i Tyskland på 20-talet, många pratar fortfarande om honom och det kommer ständigt nya böcker om honom, men det innebär väl inte att han är allmänt poppis?
  • Anonym (Jaså minsann)
    Anonym (Jaså minsann) skrev 2015-02-28 15:48:05 följande:
    Adolf Hitler var omåttligt populär i Tyskland på 20-talet, många pratar fortfarande om honom och det kommer ständigt nya böcker om honom, men det innebär väl inte att han är allmänt poppis?
    Eller att han i själva verket gjorde rätt?
  • Anonym (lin)
    Anonym (Jaså minsann) skrev 2015-02-28 15:48:05 följande:
    Googla "Godwins lag":)
  • Anonym (Fel)
    Anonym (lin) skrev 2015-02-28 15:41:28 följande:

Bitter? Nej, verkligen inte. Det är inte jag som sitter och försvarar mig i denna tråd, det är du och dina kompisar som gör det. Det är inte jag som gnäller över invandrare, tiggare, muslimer. Varför ska jag vara bitter, jag har jobb, bor bra och har en fin familj. Jag bor i ett land med stark ekonomi, som är  öppet och tolerant. Vad ska jag vara bitter över? 

Snart och snart, det är nästan 4 år till nästa val. Och du vet ju lika bra som jag att det inte hjälper att vara andra största parti, eftersom ingen vill samarbeta med SD. Det är ni också bittra över. Er ledare spelade ett högt spel, men fick noll gehör. SD var i rampljuset några dagar, sedan har det varit tyst. De enda som hörs är mobben med hatare här på nätet. IRL vågar ni ju inte öppna käften.

Jag kan stå för mina åsikter IRL, kan du? 
  • Alessia
    Anonym (enough is enough) skrev 2015-02-28 13:50:23 följande:
    Och du är det typiska exemplet på personer som anser sig ha rätt att bestämma andras åsikter, det för ett ord för såna som du och vad ni sysslar med.

Det du skriver stämmer EXAKT in på vad Fogelberg, Pascalidou och en kader av andra s k journalister sysslar med.
    Jag kämpar för rätten att även andra åsikter  ska få komma fram, synas och höras än de som bestämts i den smala smala åsiktskorridoren.
  • Anonym (Jaså minsann)
    Anonym (lin) skrev 2015-02-28 15:52:49 följande:
    Googla "Godwins lag":)
    och du serverar återigen ett exempel på hur människor av dina åsikter försöker tysta meningsmotståndare och kväva debatten av rädsla för att bli emotsagda och överbevisade. Antingen är vi kommunister, PK-maffia, kulturmarxister eller upprätthållare av "Godwins lag". Fantastiskt, du till och med skänker mig vatten till min kvarn... :)
  • KillBill
    Anonym (lin) skrev 2015-02-28 13:19:02 följande:
    Vi säger så här, jag och många andra tror inte på vad hon säger, som jag visat i klipp så är hon själv provocerande och självklart kommer hon få arga mail.

Hon säger till en inringade att man inte bara kan säga saker, man måste ha bevis för att vara trovärdiga.

Hon har alltså inte kommit med ett enda bevis, t.ex låta polisen bekräfta alla anmälningar från henne eller liknande. Varför ska hon vara befriad från att komma med fakta, bevis? Hon är alltså en hycklare som inte lever som hon lär.
    Alexandra Pascalidou leder ett debattprogram i P1. Det är hennes roll att argumentera tillbaka. Alexandra ska ta mig fan inte behöva utstå hat, hot och trakasserier för det.
  • Efraim Barkbit

Alexandra Pascalidou är en medelmåttig radiopratare och en medioker journalist med tvivelaktig agenda. Hon skall trots detta aldrig behöva utstå hot och trakasserier.

Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • KillBill
    Anonym (Alexandra, Hitlers hemliga barnbarn) skrev 2015-02-28 23:06:51 följande:
    http://karpstryparn.blogspot.se/2009/10/alexandra-pascalidou-ar-adolf-hitlers.html

Det enda som jag kan konstatera när jag läser det dravel du länkar till, och som är mer än fem år gammalt, är att man kan konstatera att Alexandra inte var helt fel ute när hon hävdade att Sverigedemokraterna piskar upp antisemitiska stämningar. Jag menar Björn Söder hamnade faktiskt på listan för de tio värsta antisemitiska händelserna i världen under 2014.

• Anonym (Jaså minsann)
    Anonym (Alexandra, Hitlers hemliga barnbarn) skrev 2015-02-28 23:06:51 följande:
    http://karpstryparn.blogspot.se/2009/10/alexandra-pascalidou-ar-adolf-hitlers.html
    och nu visar du exempel på hur nyfascisterna försöker ta sina ideologiska förfäders synder och projicera dem på meningsmotståndarna. Alltså, detta blir ju en lärobok i hur högerpopulister tänker och agerar, och det bästa är att ni serverar den själva. Se och lär, gott folk, se och lär :)
  • Gert

Alexandra Pascalidou har fått sparken från Metro efter att ha plagierat en dikt. Det är dock inte första gången hon har ägnat sig åt att stjäla andras texter. 2005 plagierade hon en artikel från LA Times.

www.resume.se/nyheter/media/2015/04/30/pascalidous-sista-kronika-bortplockad-den-holl-inte/

www.resume.se/nyheter/media/2015/04/30/pascalidou-jag-skams/

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (mohaha)
    Gert skrev 2015-04-30 20:45:41 följande:

Alexandra Pascalidou har fått sparken från Metro efter att ha plagierat en dikt. Det är dock inte första gången hon har ägnat sig åt att stjäla andras texter. 2005 plagierade hon en artikel från LA Times.

www.resume.se/nyheter/media/2015/04/30/pascalidous-sista-kronika-bortplockad-den-holl-inte/

www.resume.se/nyheter/media/2015/04/30/pascalidou-jag-skams/

Kan inte låta bli att känna mig lite skadeglad. Har alltid ogillat henne. 

Det ryktas även att hon haft spökskrivare. Gott att låta någon annan göra skrivjobbet och sedan sätta sitt namn under. 

Svar på tråden Etablissemangets drottning Alexandra Pascalidou hoppar av Ring P1 pga att hon blir ifrågasatt och kritiserad i "demokratin" Sverige.