• rabarber99

problem med tarmen efter fått barn

Har genomgått en vaginal förlossning och ett kejsarsnitt. Efter kejsarsnittet har jag haft extremt ont i nedre delen av magen och har svårt att tömma. Det är som avföringen inte matas fram. Kan även bli helt sänkt om jag tex äter för mycket kolhydrater och behöver då gå och vila för att få bort det. Även illamående och extrem trötthet.

Har tagit massa med prover och gjort en tarmundersökning. Allt va bra. Läkaren var nästan helt säker på att det är en förlossningsskada som påverkar den sista delen av tarmen.

Finns det någon här med liknande problem?

• Svar på tråden problem med tarmen efter fått barn
  • Masken84

Min mamma fick chrons sjukdom efter att hon fick mig och tydligen är det rätt vanligt!

• banan123

Jag hade oxå jätte problem med att bajsa efter min förlossning. Jag kände mig inte bajsig ochnär det tillsist ville ut efter 4-5 utan att ha bajsat fick jag mega ont i rumphållet och kunde inte trycka ut något. Fick ta hjälp av tablett 2 ggr. Jag försökte sätta mig på dass o trycka lite 5-6 ggr om dagen o då sjönk det ner o tillsist började jag känna mig bajsig. Gjorde detta söker var dag i 5-6 veckor. NU 4 månader efter förlossningen har jag äntligen fått tillbaka min mage!!! Försök röra på dig så mkt som möjligt och drick massvis med vatten.

Svar på tråden problem med tarmen efter fått barn