• Anonym (mamma)

Tycker DU att DU är en bra förälder?

Hej!

Tycker du att du själv är en bra förälder? Varför/varför inte? Jag vet att man kanske inte alltid är en bra förälder, men svara generellt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-01 18:03
    Skriv gärna hur bra förälder ni tycker att ni är med!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tycker DU att DU är en bra förälder?
  • Aniiee

Nej, jag är ingen bra förälder, men jag är en sjuhelsikes faster/moster Solig

Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Anonym (mamma)
    Aniiee skrev 2015-03-01 17:58:10 följande:
    Nej, jag är ingen bra förälder, men jag är en sjuhelsikes faster/moster Solig
    Bra det med! :)
  • Mascaraklumpar

Nej, inte just nu. Jag har alldeles för mycket att göra i skolan, är ofta stressad hemma och hinner inte vara lika närvarande och engagerad som jag skulle vilja. Som tur är har sonen en fantastisk pappa som alltid har tid för honom

• fluu

Generellt ja. Jag tycker att jag är en bra förälder för att jag är mångsidig, både sträng och väldigt lekfull exempelvis.  Hur bra förälder jag är vet jag inte riktigt, hur mäter man det liksom?

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (mamma)
    fluu skrev 2015-03-01 18:11:03 följande:
    Generellt ja. Jag tycker att jag är en bra förälder för att jag är mångsidig, både sträng och väldigt lekfull exempelvis.  Hur bra förälder jag är vet jag inte riktigt, hur mäter man det liksom?
    Typ om du skulle kalla dig sämst, dålig, varken eller, okej, bra, perfekt osv?
  • fluu
    Anonym (mamma) skrev 2015-03-01 18:16:40 följande:
    Typ om du skulle kalla dig sämst, dålig, varken eller, okej, bra, perfekt osv?
    Jag vet faktiskt inte riktigt vilket ord jag skulle använda. Perfekt är jag i varje fall inte och vill verkligen inte vara, vill inte att mitt barn ska omges av perfekta människor.
  • lövet2

Tillräckligt bra, eftersom jag vet vad jag sysslar med och respekterar barnen som människor. Lagom mycket fel gör jag också, så de slipper dras med en perfekt förälder.

• Anonym (mamma)
    fluu skrev 2015-03-01 18:25:28 följande:
    Jag vet faktiskt inte riktigt vilket ord jag skulle använda. Perfekt är jag i varje fall inte och vill verkligen inte vara, vill inte att mitt barn ska omges av perfekta människor.
    lövet2 skrev 2015-03-01 18:28:23 följande:
    Tillräckligt bra, eftersom jag vet vad jag sysslar med och respekterar barnen som människor. Lagom mycket fel gör jag också, så de slipper dras med en perfekt förälder.

Varför inte perfekt förälder? :O
  • En blå giraff

Ja tillräckligt bra tycker jag själv. Ingen är felfri och jag tror det är bra för barnen att se att föräldrarna inte är perfekta jämt. 

• Anonym (nej)

Jag säger Nej.

Jag skulle vara en väldigt bra mamma om situationen var lite annorlunda. Jag är på tok för stressad över en hel del som jag inte tänker skriva här.
     Men om dem faktorerna försvinner, så tror jag definitivt att jag skulle vara en bra mamma, då min egen mamma är ett jättebra exempel och jag kör med samma metod och pedagogik som hon.

• fluu
    Anonym (mamma) skrev 2015-03-01 19:08:27 följande:

Jag vill visa för mitt barn(och andra i min omgivning) att jag är mänsklig och att det är okej. Perfektion skapar bara en massa prestationsångest.
  • Anonym (-)

Både ja och nej.
    Många saker gör jag väldigt bra, andra saker lite mindre bra.
    Men man lär sig.
    Ibland känner jag mig som världens bästa mamma. Vissa dagar har jag väldigt dåligt samvete för att inte räcka till och orka med allt.
    Men jag är ju bara människa - med fel och brister, precis som alla andra människor.

• lövet2
    Anonym (mamma) skrev 2015-03-01 19:08:27 följande:

Tänk vilken mardröm det vore att ha en perfekt förälder! Barnet skulle aldrig sedan i hela sitt liv kunna nå upp till den nivån och alltid känna sig otillräcklig ...
  • Bong

Jag är antagligen inte världens bästa mamma. Jag har fel och brister, precis som alla andra. Men jag är good enough, det räcker långt.

• Kofot

Japp jag är en bra förälder. Finns för mina barn i med och motgångar.

• Anonym (mammamu)

Utifrån mina förutsättningar som ensamstående mamma med dålig hälsa och dålig ekonomi tycker jag att jag ärligt kan säga att jag verkligen gör mitt bästa! Mitt barn kommer aldrig få dyra semesterresor men väldigt mycket tid av mig, lek och prat och gos! Jag är en mamma som lyssnar och pratar med mitt barn!

Svar på tråden Tycker DU att DU är en bra förälder?