• Anonym (varför?)

Hur kan fl tillåta rasistiska inlägg och trådar?

Jag har med förskräckelse sett hur fler och fler främlingsfientliga trådar om främst romer och muslimer har dykt upp här på familjeliv senaste tiden. Eftersom hela vårt samhälle blivit mer främlingsfientligt kanske detta inte är speciellt underligt men jag funderar över hur det kan vara möjligt att dessa trådar får vara kvar. Vad jag vet har familjeliv sin server i Sverige, till skillnad från t ex Flashback, och då är det väl förbjudet för sajten att publicera dessa trådar? Självklart kan inte moderatorerna plocka bort dessa direkt men när de upptäcks borde de väl försvinna? Varför får de vara kvar? Jag läser just nu en utbildning som handlar mycket om internet så därför har jag dessa funderingar.

• Svar på tråden Hur kan fl tillåta rasistiska inlägg och trådar?
  • Anonym (pengar)
    Anonym (acceptabelt) skrev 2015-03-21 00:15:29 följande:

Tror du att samerna är svenskar?

Nej förfan de jojkar ju, ....hur konsigt som helst
  • nordanvind

Hets mot folkgrupp är visst ett brott vad jag förstått. Men hur ska jag då kunna berätta mina åsikter utan att väga mina ord på guldvåg? Jag tycker vi har för många invandrare jag tycker vi ska stoppa den jag tycker de som finns ska flytta tillbaka. Det kan jag skriva utan att bryta mot några lagar. MEN att förklara för någon varför jag tycker som jag gör blir oerhört svårt utan att riskera att begå brott. Det är vansinnigt och främjar knappast en bra debatt.

asar och runor står mig bi
  • Anonym (acceptabelt)
    Anonym (pengar) skrev 2015-03-22 00:38:14 följande:
    Nej förfan de jojkar ju, ....hur konsigt som helst
    Allt från Wiki. Länkar finns och källa är de som står som siffra i [  ]

The Sami people (also Sámi or Saami), traditionally known in English as Lapps or Laplanders, are an indigenous Finno-Ugric people inhabiting the Arctic area of Sápmi, which today encompasses parts of far northern Norway, Sweden, Finland, the Kola Peninsula of Russia, and the border area between south and middle Sweden and Norway. The Sami are the only indigenous people of Scandinavia recognized and protected under the international conventions of indigenous peoples, and are hence the northernmost indigenous people of Europe.[7]

+

De finsk-ugriska folken skiljer sig inte etniskt och genetiskt från sina indoeuropeiska grannar, med undantag för samerna, vars distinkta genpool är baserad på två mitokondrie-DNA-linjer som är mindre vanliga bland moderna européer: de första Homo sapiens-invånarna i Europa och det andra, ättlingarna till gemensamma förfäder med det baskiska folket, bland de tidigaste invånarna på den iberiska halvön.[2]

Samerna är alltså inte "svenskar" alls. Förutom de som blandats.
    Idag finns en stor utblandning visserligen!
  • Anonym (Swe)

Vad är det för fel med rasism?
    Sådant behöver vi mer av i Sverige.
    88

• nordanvind
    Anonym (Swe) skrev 2015-03-22 02:18:35 följande:

Vad är det för fel med rasism?

Sådant behöver vi mer av i Sverige.

88

• Anonym (Mats)
    nordanvind skrev 2015-03-22 00:52:55 följande:

Hets mot folkgrupp är visst ett brott vad jag förstått. Men hur ska jag då kunna berätta mina åsikter utan att väga mina ord på guldvåg? Jag tycker vi har för många invandrare jag tycker vi ska stoppa den jag tycker de som finns ska flytta tillbaka. Det kan jag skriva utan att bryta mot några lagar. MEN att förklara för någon varför jag tycker som jag gör blir oerhört svårt utan att riskera att begå brott. Det är vansinnigt och främjar knappast en bra debatt.

HMF har ingenting med att uttrycka sig i generella termer att göra så du kan vara lugn.
  • Anonym (sw)

Vilka trådar? 
    Är det rasistiskt att kritisera invandring? 

• nordanvind
    Anonym (Mats) skrev 2015-03-22 10:59:02 följande:

HMF har ingenting med att uttrycka sig i generella termer att göra så du kan vara lugn.

Det låter ju fint.
  • Tom Araya
    Solidaritet skrev 2015-03-10 12:58:57 följande:
    Nej, de som är kriminella är det därför att de begått brott, inte per automatik. 
    SD:s riksdagsrepresentanter är i högre grad representerade i brottsstatistiken än de invandrare de smutskastar, därav kan en konstatera att hårdare straff skulle slå hårt just mot dem. 
    Observera, det är individer, fortfarande lika fel att kalla partiet kriminellt.
  • Solidaritet
    Tom Araya skrev 2015-03-22 13:01:12 följande:
    Observera, det är individer, fortfarande lika fel att kalla partiet kriminellt.
    Partiet innehåller anmärkningsvärt många kriminella individer, eftersom de lyckas nå sådana höjder i brottsstatistiken. Det är säger en hel del. 
  • Anonym (sopa allt under mattan)

Du har rätt, vi ska försöka tiga ihjäl problemen som bars staplas på hög.

Vi ska absolut inte nämna tiggare som sölar ner, beslagtar mark illegal, begår andra brott och blir nu för tiden mer och mer aggressiva där dom till och med ger sig på väktare.

Vi ska absolut inte nämna det islamska hatet  och våldet som flödar över samhället.

Bara stoppa två fingrar i öronen och mumla lalallala mångkultur fungerar mångkultur fungerar.

Till och med lövbiff fick sig ett knäpp på näsan när han försökte låtsas som att allt var bra i Sverige och gjorde bort sig totalt i Göteborg.

Så varför fler och fler trådar poppar upp och fler reagerar, enkel svar på det är för att landet hållet på att gå åt helvete.

• Anonym (acceptabelt)

Håller helt med ovanstående. Är riktigt orolig för Sveriges framtid - och det var jag aldrig på RIKTIGT förut.

Att inte alla varningssignaler och ljus blinkar för ALLA är ett fullkomligt mysterium. Masshypnos? Masspsykos? När slutar man ignorera problemen?

Har redan hört via mitt jobb inom resebranschen att turister undviker Göteborg pga det massiva tiggarantalet. Folk blir antastade på gatan.

Men både Lillemor i Eda-Heby och Fredriks vänner i Rosenbad säger att allt är A-OK...

Svar på tråden Hur kan fl tillåta rasistiska inlägg och trådar?