• Anonym (Varför)

Ny enorm pedofilhärva i England, över 300 barn inblandade, endast SR har vågat berätta om detta, övrig media tid är livrädda då det även denna gång pga rädsla för rasism. Är det rätt att inte berätta om denna nyhet?

Länk kommer när jag hittar, nu försöker svensk media dölja detta. Endast SR P1 har än så länge vågat ta upp detta och att man i rapporten även undrar varför det är muslimer som är förövarna även denna gång. 

Varför är denna nyhet så känslig för övrig media?

Det intressanta med dessa fall är att polis och socialen i flera år varit medvetna om detta MEN man teg pga rädsla för rasism, nu säger man att man inte kommer begå samma misstag igen!?

Här är det tidigare pedofilhärvan från 2014:

Under 16 år kunde de pakistanska gängen fortsätta sina pedofilhärjningar med vita flickor som primära mål utan att myndigheterna ingrep, detta då de var rädda för att bli kallade rasister. Åtminstone 1 400 barn har drabbats.

Muslimska ligor som ger sig på unga brittiska flickor har länge varit ett problem i Storbritannien. Just denna liga blev känd 2010 då fem pakistanier greps i Rotherham för sexuella övergrepp på minderåriga flickor. Vidare utredningar visade att tusentals barn var inblandade.

En ny rapport från kommunstyrelsen i Rotherham kritiserar politikerna hårt som man menar har grovt misskött fallet. Det hela kunde fortgå då man fick order om att spela ned de etniska dimensionerna i fallet och inte yppa något om detta till allmänheten ? den politiska korrektheten handlingsförlamade således hela apparaten kring fallet så att det kunde fortgå.

?Flera ledamöter som intervjuats trodde att de genom att öppna upp för dessa frågor skulle kunna ?ge syre? till rasistiska perspektiv som kanske i sin tur lockar extrema politiska grupper och hotar sammanhållningen i samhället?, står det bland annat i rapporten.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5948116

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-03-04 19:12
    Sveriges Radio har gömt denna nyhet väl men jag har nu hittat den.
    Länken nedan, men fungerar inte den så lyssna på hela klippet P1-morgon 2015-03-04.

2:05:55 in i klippet. Där man nu rullar upp en pedofilskandal som kan få politiska konsekvenser.

sverigesradio.se/sida/avsnitt/511167
  • Svar på tråden Ny enorm pedofilhärva i England, över 300 barn inblandade, endast SR har vågat berätta om detta, övrig media tid är livrädda då det även denna gång pga rädsla för rasism. Är det rätt att inte berätta om denna nyhet?
  • Anonym (Avpixlat)
    Anonym (kopplingar) skrev 2015-03-10 14:07:14 följande:
    Så du är emot att man mörkar, man vad tycker du då att siterna mörkar alla svenska brott och gärningsmän då dom bara skriver om utländska? är du inte emot dom så hycklar du ju faktiskt

Och oberoende? Avpxilat, Fria tider och Samtiden har kopplingar till SD så hur oberoende är man då, det är ju bara medium för rasister att sprida fördomar.
    Avpixlat heter ju "avpixlat" av en anledning. Att de avpixlar! Det vill säga avslöjar gärningsmännens ursprung när PK-media har mörkat det. När det är svenska gärningsmän så behöver det inte avpixlas, eftersom Aftonbladet, Expressen o.s.v. då villigt hänger ut gärningsmannen med namn, foto och skonummer...

Avpixlat med flera fria sajter visar den andra sidan av verkligheten, den som vi inte skulle få veta om annars.
  • Anonym (Avpixlat)
    Anonym (kopplingar) skrev 2015-03-12 15:42:53 följande:
    Mitt anhang? Jag ifrågasatte varför ts inte kunde hitta sina egna källor först, varför man inte helt enkelt länkade till engelska orginalsiter till att börja med, varför du sen viftade bort att sökreulateten visar länkar till hatsiter, och varför du sen viftar bort att SD har kopplingar till dessa hatsiter.

Jag kallar det att vara källkritisk, visst får du vara av annan mening om du vill men det är inga svårigheter att förstå varför du inte vill att man ska beröra SD's kopplingar till hatsiterna som mer än ofta vinklar nyheter som denna.

Det händer en massa hemskheter runt om världen men vissa saker uppmärksammas bara om hatsiterna har skrivit om det först, och de skriver endast om de hemska nyheter där gärningsmän är utlänningar, var skriver man om de vita pedofilerna? Eller dom kanske inte upprör lika mycket eller är det så att hatsiterna inte skriver om de fallen.
    När det ÄR vita pedofiler, så ältas det ju i åratal i alla vanliga tidningar och nyhetskanaler. När det är invandrade pedofiler så tigs nyheten ihjäl. 

Du kan väl inte ha missat de katolska prästerna eller pedofilnätverket i Belgien?
    Ingen av dessa hade dock konsekvent valt ut offer av en annan ras/folkgrupp än sin egen. Vilket pakistanierna gjorde. De uttnyttjade inte sina egna flickor, utan det skulle vara värdfolkets - infödda engelska flickor! Det var tacken för att de fått komma till Storbritannien och fått all hjälp att skapa sig ett liv där! Sådant gör det ÄNNU värre anser jag - det är en skändning inte enbart av den enskilda flickan, utan även av hela det engelska (i det här fallet) folket.
  • Anonym (Avpixlat)
    KillBill skrev 2015-03-13 07:54:40 följande:

Avpixlat är inte en seriös källa.

www.metro.se/nyheter/saudiskt-rattsfall-fran-2007-blev-farsk-dom-pa-avpixlat/EVHocl!akpqm94wAMA0M/

Den "nyheten" har jag sett på många ställen på sistone, även PK-sajter. Men visst - ALLA borde ha kollat den innan de publicerade den.

Även på Expressen och Aftonbladet hittar man ofta "gamla" nyheter. Det beror på att någon har dragit upp dem på ett forum och länkat, och så hamnar den gamla artikeln bland dagens mest lästa. Folk missar att de är flera år gamla och sprider dem vidare i sin tur...
  • KillBill
    Anonym (Avpixlat) skrev 2015-03-13 08:17:09 följande:
    Den "nyheten" har jag sett på många ställen på sistone, även PK-sajter. Men visst - ALLA borde ha kollat den innan de publicerade den.

Även på Expressen och Aftonbladet hittar man ofta "gamla" nyheter. Det beror på att någon har dragit upp dem på ett forum och länkat, och så hamnar den gamla artikeln bland dagens mest lästa. Folk missar att de är flera år gamla och sprider dem vidare i sin tur...
    Du kanske har rätt men för vara trovärdig bör du länka till de "PK sajter" där du har läst samma "nyhet".
  • KillBill
    Niiiinaaalars skrev 2015-03-13 08:22:50 följande:
    Avpixlat har aldrig varit en nyhetsskälla, de tar alla sina nyheter från annan media och länkar alltid till källan om det inte är en insändare och då ser man det tydligt. Besök Avpixlat, ett förslag innan du uttalar dig om det.
    Om du läst mer än ett inlägg innan du uttalar dig hade du förstått att mitt inlägg är relevant. Mitt inlägg var ett svar på påståendet att Avpixlat avslöjar saker. Om man konsekvent bara återger annan medias nyheter kan man aldrig avslöja något.
  • Niiiinaaalars
    KillBill skrev 2015-03-13 08:42:11 följande:
    Om du läst mer än ett inlägg innan du uttalar dig hade du förstått att mitt inlägg är relevant. Mitt inlägg var ett svar på påståendet att Avpixlat avslöjar saker. Om man konsekvent bara återger annan medias nyheter kan man aldrig avslöja något.
    De har avslöjat saker genom att gå till utländsk media, t.ex norsk och dansk för att avslöja saker som svensk media inte skriver om så även där har du fel.
  • KillBill
    Niiiinaaalars skrev 2015-03-13 08:54:46 följande:
    De har avslöjat saker genom att gå till utländsk media, t.ex norsk och dansk för att avslöja saker som svensk media inte skriver om så även där har du fel.
    Hur intressant är det med avslöjanden som är 8 år gamla och dessutom felaktiga? Det kan hu bara vara Sverigedemokrater som finner sådant spännande.
  • Niiiinaaalars
    KillBill skrev 2015-03-13 09:13:04 följande:
    Hur intressant är det med avslöjanden som är 8 år gamla och dessutom felaktiga? Det kan hu bara vara Sverigedemokrater som finner sådant spännande.
    Som sagt, du lär besöka Avpixlat oftare, du har en väldigt konstig bild av de. Är det från Aftonbladet du fått information om Avpixlat?? 
  • KillBill

Det är bara Sverigedemokrater och andra främlingsfientliga som finner Avpixlat intressant. I rest my case.

• Niiiinaaalars
    KillBill skrev 2015-03-13 09:19:48 följande:

Det är bara Sverigedemokrater och andra främlingsfientliga som finner Avpixlat intressant. I rest my case.

Nej det är det inte, många medier besöker dessutom Avpixlat. Du verkar väldigt hatisk av dig..
  • SpanskaFlugan
    Niiiinaaalars skrev 2015-03-13 09:21:02 följande:

Nej det är det inte, många medier besöker dessutom Avpixlat. Du verkar väldigt hatisk av dig..

De besöker de sidorna för att det är av intresse att bevaka eftersom de har kopplingar till ett av våra riksdagspartier. Inga seriösa medier går till de sidorna för information eller källor, men man vill hålla koll på vad de extrema gör.
  • Niiiinaaalars
    SpanskaFlugan skrev 2015-03-13 10:06:51 följande:
    De besöker de sidorna för att det är av intresse att bevaka eftersom de har kopplingar till ett av våra riksdagspartier. Inga seriösa medier går till de sidorna för information eller källor, men man vill hålla koll på vad de extrema gör.
    Även seriösa media besöker Avpixlat, Avpixlat är Sveriges viktigaste sida.
  • SpanskaFlugan
    Niiiinaaalars skrev 2015-03-13 10:24:52 följande:

Även seriösa media besöker Avpixlat, Avpixlat är Sveriges viktigaste sida.

Ja, jag skrev just att seriösa medier besöker Avpixlat, dock inte för att hitta nyheter eller källor som du verkar tro. Och "Avpixlat är Sveriges viktigaste sida"? Allvarligt? Det är en högst subjektiv åsikt.
  • Niiiinaaalars
    SpanskaFlugan skrev 2015-03-13 10:41:16 följande:
    Ja, jag skrev just att seriösa medier besöker Avpixlat, dock inte för att hitta nyheter eller källor som du verkar tro. Och "Avpixlat är Sveriges viktigaste sida"? Allvarligt? Det är en högst subjektiv åsikt.
    Kolla bara när Aftonbladet försökte stänga ner Avpixlat med deras jurister, det säger en hel del hur viktig Avpixlat är.
  • SpanskaFlugan
    Niiiinaaalars skrev 2015-03-13 10:47:12 följande:

Kolla bara när Aftonbladet försökte stänga ner Avpixlat med deras jurister, det säger en hel del hur viktig Avpixlat är.

Har du en länk till det? Har inte läst om det tidigare. Däremot vet jag att Aftonbladet granskar Avpixlat rätt hårt, med alla rätta, eftersom det döljer sig diverse SD politiker bakom en sida som sprider rena lögner och propaganda.
  • Niiiinaaalars
    SpanskaFlugan skrev 2015-03-13 10:56:52 följande:
    Har du en länk till det? Har inte läst om det tidigare. Däremot vet jag att Aftonbladet granskar Avpixlat rätt hårt, med alla rätta, eftersom det döljer sig diverse SD politiker bakom en sida som sprider rena lögner och propaganda.

Järnrörssajternas hets mot folkgrupper får inte fortsätta

www.aftonbladet.se/kultur/article15878917.ab
  • SpanskaFlugan
    Niiiinaaalars skrev 2015-03-13 11:05:26 följande:

Järnrörssajternas hets mot folkgrupper får inte fortsätta

www.aftonbladet.se/kultur/article15878917.ab

Jag tror du missförstod innehållet i den där krönikan. Aftonbladet granskar om Avpixlat bryter mot lagen om hets mot folkgrupp, de ville testa vart gränsen går eftersom Aftonbladet anser att Avpixlat bryter mot lagen utan att något görs. Det står inte ett ord om att de ville stänga ner Avpixlat och liknande hatsajter. Om Avpixlat vore ens i närheten av en seriös sida skulle de välkomna en granskning för att bestrida att de bryter mot lagen.
  • Niiiinaaalars
    SpanskaFlugan skrev 2015-03-13 11:17:41 följande:
    Jag tror du missförstod innehållet i den där krönikan. Aftonbladet granskar om Avpixlat bryter mot lagen om hets mot folkgrupp, de ville testa vart gränsen går eftersom Aftonbladet anser att Avpixlat bryter mot lagen utan att något görs. Det står inte ett ord om att de ville stänga ner Avpixlat och liknande hatsajter. Om Avpixlat vore ens i närheten av en seriös sida skulle de välkomna en granskning för att bestrida att de bryter mot lagen.
    Som sagt, gammal nyhet och självklart bryter de inte mot några lagar, som sagt, gå in och läs istället för att tro en massa.
Svar på tråden Ny enorm pedofilhärva i England, över 300 barn inblandade, endast SR har vågat berätta om detta, övrig media tid är livrädda då det även denna gång pga rädsla för rasism. Är det rätt att inte berätta om denna nyhet?