Blåsippan84 skrev 2015-03-04 22:03:19 följande:
Hej. Grattis. Samma här nästan. Min son fyller 6 i maj och vi väntar syskon 8/7. Alla vi känner har syskon klara. Tänker att det nog blir mer ensamt. Går man på öppna kommer man inte ha då mkt gemensamt med förstagångs mammorna och de andra har yngre storesyskon till sina barn. Sen ska man hinna hämta på fritids och så vidare. Sådana tankar snurrar hos mig förutom allt positivt . Man har haft tid ned den första i många år. Inte behövt blivit stor. Nu klarar den sig en del själv tex ta på sig mm vilket gör att man kan lägga lite mer tid åt den lilla mm.
Hur kommer det sig att ni väntar några PR mellan? När har ni bf ?
Samma bf

8/7!
Ja jag ville inte ha två tätt, visste inte ens om jag ville ha fler. Sen blev min mamma sjuk och gick bort, efter det tog det ett tag innan jag ens kunde tänka mig att skaffa barn som hon aldrig får träffa. Sedan tog det 1 1/2 år (med ett ma) innan vi blev gravida.
Ja jag tänker också att det finns mycket positivt, men just nu surrar det negativa runt alldeles för mycket
Va har vi gjort, vi som har ett så enkelt barn, kan resa och göra nästan vad som helst med honom. Aldrig några bekymmer. Och nu börja om med en liten igen?! Jag är såklart överlycklig, men dels alla som verkligen TJATAR om hur jobbigt det är med två barn, hur dåligt förhållandet blir osv, får mig att oroa mig som bara den just nu.
Varför har ni flera år emellan?