• Anonym (Tindo)

SKANDAL!! Svensk media utnyttjar hjärntvättade barn i politiskt syfte, hur kan detta vara möjligt i Sverige 2015? På gränsen till utnyttjande av barn??

Varför gör muslimer sådana här jippon, för någon vecka sedan kunde vi se muslimer med ögonbindel som vill ha en kram på stan.

Det jag reagerar med det senaste jippot är:

Det handlar om barn i 6 års ålder? Hur mycket kan de om Islam? Varför är de ens religiösa? Ska vi som tittare känna sympati när hjärntvättade barn som gör reklam för Islam, som blivit påtvingade islam av sina föräldrar?

Varför reagerar inte svensk media att det handlar om barn och religion??

Varför försöker muslimer inte övertyga islamister istället för oss "otrogna"??

Ska inte barn få vara barn? Hur tusan kan detta ses som reklam för Islam när det handlar om barn som förmodligen inte ens är pålästa? Men igen, det mest skrämmande, hur kan svensk media använda denna reklam??!?

Muslimska barn bjuder på middag för att stoppa rasismen

www.metro.se/nyheter/muslimska-barn-bjuder-pa-middag-for-att-stoppa-rasismen/EVHoce!Rx4DQie5zKiQA/

• Svar på tråden SKANDAL!! Svensk media utnyttjar hjärntvättade barn i politiskt syfte, hur kan detta vara möjligt i Sverige 2015? På gränsen till utnyttjande av barn??
  • Anonym (varför så många r-trådar)
    Tom Araya skrev 2015-03-07 13:23:45 följande:
    Vad av det jag skriver tycker du är fördomar?

Du är väldigt bestämd med vad jag tycker fast du vet väldigt lite om det, vet du vad det kallas?
    annars kan man ju utgå från vad du skriver i dessa trådar med samma budskap, som många andra påpekat mången gång för att vill man inte kallas rasist eller anklagas för att ha fördomar så är ju svaret enkelt
    Tom Araya skrev 2015-03-07 13:25:15 följande:
    Klart man ska ta på allvar när vi har folk i samhället som vill backa utvecklingen flera hundra år.

Det man ska ta på allvar är att det finns människor som låter sitt hat och sina fördomar styra, det är ju verkligen att backa utvecklingen, kanske inte flera hudra år utan bara till nazityskland men det är ingen som vill ha det så igen utom ett fåtal som just nu ägnar sig åt att spamma sönder ett familjeforum med sin propaganda

det är ju uppenbart att det år propaganda som används, och det är samma personer man ser i dessa trådar
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2015-03-07 13:18:38 följande:
    Fast nu är det 2000-talet då inkvistation, häxbränning, slaveri, hucklen och att kvinnor saknar rösträtt är ett passerat stadium i vår samhällsutveckling.

Kristna fenomen såsom Inkvisitionen och häxbränning och att det tidigare förekom slaveri och att kvinnor tidigare saknade rösträtt i västvärlden är väl ändå OT?

Förespråkar du förbud mot religioner likt hur det fungerar i Nordkorea eller?

• Tom Araya
    KillBill skrev 2015-03-07 06:49:23 följande:
    Vet du ens vad religionsfrihet är för något? Har du funderat hur det kan komma sig att många föräldrar i Sverige döper sina nyfödda barn in i den kristna tron? Har du funderat på hur det kan komma sig att många föräldrar sätter sina små barn i söndagsskola i svenska kyrkan eller i något av de andra kristna samfunden? Många föräldrar låter sina barn gå på aktiviter i kyrkan exempelvis körsång där barnen sjunger kristna sånger tillsammans. Om det skulle vara indoktrinering, ja då skulle i princip samtliga medborgare vara indoktrinerade.
    Till skillnad från dig så försvarar jag inte dop, söndagsskola, konfirmation och dylikt. Dock är indoktrineringsgraden förhållandevis låg inom den svenska kyrkan jämfört med andra samfund, såväl kristna (med varianter) som övriga abrahamitiska religioner.
    Inom vissa religioner anses man tillhöra religionen redan vid födseln, bara föräldrarna tillhör samma religion.
    Den grövsta graden, där man fysiskt märker små pojkar för livet, är inget svenska kyrkan sysslar med.

• Tom Araya
    KillBill skrev 2015-03-07 13:33:12 följande:

Kristna fenomen såsom Inkvisitionen och häxbränning och att det tidigare förekom slaveri och att kvinnor tidigare saknade rösträtt i västvärlden är väl ändå OT?

Du vet mycket väl vem det var som tog upp forna tiders kultur, men visst är det OT, så vi kan lämna det nu.
    KillBill skrev 2015-03-07 13:33:12 följande:

Förespråkar du förbud mot religioner likt hur det fungerar i Nordkorea eller?

Nej, det gör jag inte, men religionsfrihet ska gälla konsekvent för alla. Det är inte en rättighet för religiösa att pracka på andra sin tro, det är inte en rättighet att religiösa ska få bestämma hur andra religiösa ska leva, i synnerhet inte försvarslösa barn i ett samhälle där religionsfrihet råder. Detta är en eftergift som egentligen strider mot sig själv.
    Religiösa friskolor skulle definitivt kunna förbjudas och likaså ta bort allt statligt stöd för all religion.

• KillBill
    Tom Araya skrev 2015-03-07 13:50:34 följande:
    Till skillnad från dig så försvarar jag inte dop, söndagsskola, konfirmation och dylikt. Dock är indoktrineringsgraden förhållandevis låg inom den svenska kyrkan jämfört med andra samfund, såväl kristna (med varianter) som övriga abrahamitiska religioner.
    Inom vissa religioner anses man tillhöra religionen redan vid födseln, bara föräldrarna tillhör samma religion.
    Den grövsta graden, där man fysiskt märker små pojkar för livet, är inget svenska kyrkan sysslar med.

Jag är själv ateist men jag förespråkar samtidigt demokrati och religionsfrihet.

Du har inte svarat på min fråga; vill du förbjuda religionsfriheten?
  • audio

Jag har en OT fråga jag är väldigt intresserad att få svar på då det finns ras-, religions- och folkintresserade medlemmar här.

Vad skiljer en icke religiöst klädd jude utseendemässigt från semiter, européer, uralier och arier ?  Krokig näsa sägs det är en klassiker, men jag har inte noterat det.

Anledningen varför jag frågar är för att jag inte kan se skillnad på en kurd eller turk lika lite som mellan korean eller kines.

• KillBill
    KillBill skrev 2015-03-07 14:05:44 följande:
    Jag är själv ateist men jag förespråkar samtidigt demokrati och religionsfrihet.

Sorry, du hann svara innan jag hann posta frågan.
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2015-03-07 14:01:27 följande:
    Religionsfrihet ska gälla konsekvent för alla. 

På vilket sätt gäller inte religionsfriheten konsekvent för alla?

Det är inte en rättighet att religiösa ska få bestämma hur andra religiösa ska leva, 

Exempelvis kristna som försöker stoppa moskébyggen eller?

i synnerhet inte försvarslösa barn i ett samhälle där religionsfrihet råder.

Jag antar att du tycker att det är dåligt att  Sverigedemokraterna röstat för att skolbarn fr.o.m. vårterminen får fira skolavslutningar i kyrkan?

• Tom Araya
    KillBill skrev 2015-03-07 14:05:44 följande:
    Nej tvärt om, jag vill stärka den på ett individuellt plan. I övrigt vill jag se ett mer sekulariserat samhälle.
  • Tom Araya
    Anonym (varför så många r-trådar) skrev 2015-03-07 13:29:32 följande:
    annars kan man ju utgå från vad du skriver i dessa trådar med samma budskap, som många andra påpekat mången gång för att vill man inte kallas rasist eller anklagas för att ha fördomar så är ju svaret enkelt
    Tom Araya skrev 2015-03-07 13:25:15 följande:
    Klart man ska ta på allvar när vi har folk i samhället som vill backa utvecklingen flera hundra år.

Det man ska ta på allvar är att det finns människor som låter sitt hat och sina fördomar styra, det är ju verkligen att backa utvecklingen, kanske inte flera hudra år utan bara till nazityskland men det är ingen som vill ha det så igen utom ett fåtal som just nu ägnar sig åt att spamma sönder ett familjeforum med sin propaganda

det är ju uppenbart att det år propaganda som används, och det är samma personer man ser i dessa trådar
    Du svarar inte på frågor, du kan inte peka mer precist över vad du har åsikter om utan generaliserar över mig som person, det är totalt meningslöst att ens försöka hålla en vettig diskussion med dig. Skärper du inte till dig så är det här det sista svar du får från mig.
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2015-03-07 14:21:32 följande:

På vilket sätt gäller inte religionsfriheten konsekvent för alla?

Det är inte en rättighet att religiösa ska få bestämma hur andra religiösa ska lev
    När religiösa tillåts inskränka på andra människors religionsfrihet så är den inte konsekvent. Även systrar, bröder och barn till religiösa ska ha samma frihet som alla andra.
    Vi kan inte kontrollera och reglera precis allt i människors och familjers privata liv, men vi kan åtminstone hålla på detta i det vi har kontroll över, som där samhället kan påverka. Dit hör exempelvis den obligatoriska grundskolan och vården.
    Det är inte en rättighet att religiösa ska få bestämma hur andra religiösa ska leva, 

Ja, om det nu är av religiösa skäl man gör det. Det kan ju finnas andra skäl...
    i synnerhet inte försvarslösa barn i ett samhälle där religionsfrihet råder.

Jag antar att du tycker att det är dåligt att  Sverigedemokraterna röstat för att skolbarn fr.o.m. vårterminen får fira skolavslutningar i kyrkan?

Nej, varför skulle jag tycka det? Det ska inte vara upp till föräldrar, rektorer eller politiker, utan upp till barnen. Jag tycker kyrkor som lokal kan fylla andra ändamål än bara religiösa. Jag skulle inte motsätta mig att skolan gör studiebesök i en moské eller synagoga heller.
    Däremot kan jag säga att det finns en hel del andra ideal och traditioner med kristen prägel som SD vill se mer av i samhället som jag vänder mig mot, ett av många skäl till att de aldrig kan få min röst.

• KillBill
    Tom Araya skrev 2015-03-07 15:21:00 följande:
    När religiösa tillåts inskränka på andra människors religionsfrihet så är den inte konsekvent. Även systrar, bröder och barn till religiösa ska ha samma frihet som alla andra.
    Vi kan inte kontrollera och reglera precis allt i människors och familjers privata liv, men vi kan åtminstone hålla på detta i det vi har kontroll över, som där samhället kan påverka. Dit hör exempelvis den obligatoriska grundskolan och vården.

Ja, om det nu är av religiösa skäl man gör det. Det kan ju finnas andra skäl...

Nej, varför skulle jag tycka det? Det ska inte vara upp till föräldrar, rektorer eller politiker, utan upp till barnen. Jag tycker kyrkor som lokal kan fylla andra ändamål än bara religiösa. Jag skulle inte motsätta mig att skolan gör studiebesök i en moské eller synagoga heller.
    Däremot kan jag säga att det finns en hel del andra ideal och traditioner med kristen prägel som SD vill se mer av i samhället som jag vänder mig mot, ett av många skäl till att de aldrig kan få min röst.

Tack gör svar men angående den sista frågan då undrar jag om du verkligen tror att det är eleverna som bestämmer var skolavslutningen ska hållas? Jag tror att det är politikerna alternativt rektorerna som tar beslut i denna fråga.
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2015-03-07 16:04:35 följande:
    Tack gör svar men angående den sista frågan då undrar jag om du verkligen tror att det är eleverna som bestämmer var skolavslutningen ska hållas? Jag tror att det är politikerna alternativt rektorerna som tar beslut i denna fråga.
    Jag kan ju hoppas i alla fall. Beslut om FÅR... är väl bättre än FÅR INTE...
    Politker ska absolut inte bestämma detta. Rektor ska naturligtvis kunna besluta, men en bra rektor lyssnar på sina lärare och elever.
  • Tom Araya
    Lord Hans skrev 2015-03-06 19:19:52 följande:
    En annan sanning är du knappast förstår Islam heller. Kritisera sånt som du inte har en aning om är du bra på däremot.
    Att svenskar i Sverige inte förstår varför religiösa grupper prackar på sina små barn sin religion på detta sätt ska enligt mig vara de religiösas problem och inte åt motsatt håll. Har du argument för motsatsen?
  • Tom Araya
    KillBill skrev 2015-03-07 16:04:35 följande:
    Tom Araya skrev 2015-03-07 20:54:50 följande:
    Jag kan ju hoppas i alla fall. Beslut om FÅR... är väl bättre än FÅR INTE...
    Politker ska absolut inte bestämma detta. Rektor ska naturligtvis kunna besluta, men en bra rektor lyssnar på sina lärare och elever.
    Jag kan tillägga att det finns alldeles för många inom svensk politik och myndighetsstyrning som är skitnödiga inför alla frågor som berör människor av utländsk härkomst och fattar beslut som avser stryka dem medhårs för att undvika rasiststämpeln. Men vem/vilka är det som ställer dessa krav? Påfallande ofta kommer inga sådana krav från de människor av utländsk härkomst som bor i detta land.

Svar på tråden SKANDAL!! Svensk media utnyttjar hjärntvättade barn i politiskt syfte, hur kan detta vara möjligt i Sverige 2015? På gränsen till utnyttjande av barn??