Kjell2 skrev 2015-03-13 15:22:24 följande:
Så du tycker att jag ska köpa en dyr komplicerad pryl från Kina på postorder utan svenska importör, generalagent och serviceorganisation. Reservdelar måste beställas från Kina, bara ett års gararanti och ingen svensk konsumentlagstiftning från ett företag som är så pass oseriöst att det erbjuder falska handlingar för att fuska med moms och skatt? Hur pass äkta är CE-märkninga och annat?
Du, nästan allt i Sverige är importerad. Vi i Sverige "äger knappt marken som vi går på" Även volvo ägs av Kina nu för tiden. Det mesta du ser på blocket är beställningsvaror just för att de själva beställer allting från Kina, USA och andra ställen. Kina varor är inte per automatiskt dåliga, det gäller bara att hitta rätt kvalitet. Vissa tror att även de Kines människorna är gjorda av dåliga kopior.
Jag citera ju någon länk till dig nyss, enligt den länken så är gäller det konsumentlagen. För de i Kina är ju registrerad företag.
Jag mena inte att just denna vatten skoter försäljare går med på att skriva fel pris på alla papper. Men något sånt har jag läst på andra forum trådar.
Det är förstås min första gång när det gäller att beställa vattenskoter från Kina.
Så jag påstår inte att jag är proffs inom detta ämne, jag tackar för all hjälp jag kan få av de som tänker vara med på detta gruppköp.