Anonym (Spånga) skrev 2015-03-15 17:02:54 följande:
Mataffärer brukar erhålla god service och trevlig personal.
Mataffärer öppnar inte 30min senare än utsatt tid pga elfel.
Mataffärer spenderar inte miljonbelopp på onödiga saker som typ måla om vagnar från svarta till blåa som de gjorde med spårvagnarna(med mera, jag orkar inte leta upp länkar men oerhört mycket pengar läggs på saker som i mina ögon är helt onödiga).
Mataffärer brukar se till att deras lokaler är anpassade till vårat klimat, istället som SL som beställde tunnelbanevagnar som inte klarar av svensk vinter.
T ex kan man inte heller köpa en biljett på bussen utan först behöver man ladda ner en app och registrera ett konto på sin android/iphone, koppla sitt kontokort till det och sedan visa busschauffören.
Kan man inte det inom ca 30 sek så blir busschauffören sur och irriterad - trots att jag är en kund som vill betala.. För mig fungerar det ändå med planering men jag tycker synd om pensionärer, turister och de som inte har android.
Tänk om en matbutik gjort likadant och sagt att "Nej, det går inte att betala med kort eller kontanter här, du får gå fem kilometer åt det hållet där det finns en betalautomat, för vi vill inte riskera att bli rånade.. Men du kan ladda ner ett program på din telefon och registrera dig så kan vi skicka faktura sen". Hur hade det gått för en sådan butik som dessutom snäser åt kunden när denne tycker deras system är krångligt?
På vår station stängde de ner trapphuset i flera månader för restauration så alla fick gå runt stationen och uppför bron mitt i smällkalla vintern så flertal pensionärer bröt benen i halkan. Varför man inte gjorde det på sommaren när det är färre resenärer och inte lika halt undrar jag. Rulltrappan krånglar dock fortfarande lika mycket som innan restaureringen.
Matbutiker har inte heller monopol. Det är ju inte som att jag kan byta till ett annat trafikbolag om jag är missnöjd, som jag kan göra om jag är missnöjd när jag handlar mat.
Om någon snattar från en butik där personalen är otrevlig och jag fått vänta i tid och otid skulle jag inte tycka så värst synd om den butiken faktiskt.
Det är tyvärr så jag upplever det hela, dels är de otrevliga och det är förseningar så ofta att jag får åka så jag är på mitt jobb en halvtimme innan jag egentligen börjar då jag kan inte riskera att komma försent.
Bästa inlägget jag sett på familjeliv någonsin tror jag faktiskt. Du borde skicka in detta till tidningarnas insändarsida!!