• helena29

Vilken skaljacka och byxor ska man satsa på?

Vilken skaljacka rekommenderar ni? Tycker alla bara pratar om PoP, men måste väl ändå finnas nån annan som är minst lika bra??

• Svar på tråden Vilken skaljacka och byxor ska man satsa på?
  • Pescetarian
    helena29 skrev 2015-03-15 08:58:00 följande:

Nån som vet var jag hittar fleeceställ att ha under skalkläder?

Finns ju överallt. H&M, Lindex, PoP, osv, osv, osv. Säkert på stormarknader också.
  • Donum
    helena29 skrev 2015-03-15 08:58:00 följande:

Nån som vet var jag hittar fleeceställ att ha under skalkläder?

Reima har, men jag föredrar ull framför fleece under. Det värmer när det är kallt och kyler när det är varmt. Dessutom så är det enklare för barnen att röra sig. Pierre Robert har prisvärda ullunderställ. Eller så köper du ullstrumpebyxor och en ullundertröja.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Donum
    helena29 skrev 2015-03-14 21:03:05 följande:

Ok, det kanske får bli galon också då!

Nåt speciellt märke ni rekommenderar?

Blev Reima skalkläder!

Didrikson där med, men jag har också Abeko som har riktigt bra spännen på byxorna. Bättre än Didrikson, faktiskt. Då är det ofodrade. Fodrat så väljer jag Didrikson Boardman alla dagar i veckan.
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • helena29
    Pescetarian skrev 2015-03-15 09:07:35 följande:
    Finns ju överallt. H&M, Lindex, PoP, osv, osv, osv. Säkert på stormarknader också.
    Man kan tro det men hittar faktiskt inte det nu på deras hemsidor!
  • tessan27

Köper endast Po.p och Reima skalkläder. Eftersom vattentätheten är bättre på dessa än galon så har vi helt skippat det. Behövs verkligen inte då. Mina barn är alltid torra när dem varit ute i spöregn och badat i vattenpölarna.

• Pescetarian
    tessan27 skrev 2015-03-15 10:59:01 följande:

Köper endast Po.p och Reima skalkläder. Eftersom vattentätheten är bättre på dessa än galon så har vi helt skippat det. Behövs verkligen inte då. Mina barn är alltid torra när dem varit ute i spöregn och badat i vattenpölarna.

Håller med här. Har man Reima behövs inte galon. Mitt barn hade en Reima-overall denna vinter som klarade vind, spöregn, snöblask och lerpölar.
  • nozpa
    tessan27 skrev 2015-03-15 10:59:01 följande:

Det är ju det som är syftet, för mig alltså. Att slippa galonkläder. Har hänt att jag dragit ett par ofodrade galonbyxor över för att slippa leran. :)
    Men skalkläderna ska absolut tåla att leka i vattenpölar och vara ute i spöregn i.
  • fluu
    helena29 skrev 2015-03-15 10:52:05 följande:
    Man kan tro det men hittar faktiskt inte det nu på deras hemsidor!
    Kan vara för att det är "fel" säsong. Många sidor är dumma nog att tänka att man köpt på sig fleece under höstsäsongen. Men kolla sportaffärer och stormarknader, där borde det finnas.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • gbgumman

Har man råd är isbjörn klart bäst. Fantastisk passform oxå.

• helena29
    fluu skrev 2015-03-15 17:36:12 följande:
    Kan vara för att det är "fel" säsong. Många sidor är dumma nog att tänka att man köpt på sig fleece under höstsäsongen. Men kolla sportaffärer och stormarknader, där borde det finnas.
    Men är det egentligen fel säsong? Det använda väl nu på våren??
  • fluu
    helena29 skrev 2015-03-15 20:01:15 följande:
    Men är det egentligen fel säsong? Det använda väl nu på våren??
    Det tycker jag också.
  • nozpa
    helena29 skrev 2015-03-15 10:53:01 följande:

Länka gärna om ni har tips! Tack!

Lindex har fleecekläder iaf. Stadium har säkert också.
Svar på tråden Vilken skaljacka och byxor ska man satsa på?