Är ledsen och trött på min hund, snälla hjälp mig
Skriver och hoppas verkligen någon kan hjälpa mig. Någon/några som verkligen kan det här med hundar och deras beteenden. Har en chihuahua/pomeranian hane som är 2 år i sommar. Han är en jättesnäll hund och är världens goaste här hemma när bara jag och min sambo är hemma. Men han är så himla jobbig med sitt muttrande/morrande. Kommer det någon hit skäller och muttrar han som en idiot och ger sig aldrig. Är vi ute och kastar boll/pinne har han jättekul tills han ser att det kommer någon. Om någon bara hår på andra sidan gatan börjar han muttra kryper ihop, svanSen mellan benen öronen bakat och kryper fram till mig. Vi har testat ALLT. Inte bry oss om honom när han muttrar, skälla på honom, säga att det är inte farligt försökt få honom att tänka på annat, genom bus godis. Hjälper inte. Tror ändå hm vet om att han inte får muttra för när han gör det skäms han och lägger sig på rygg ibland. Går vi förbi någon ute ex med hundmöte och han går i koppel bryr han sig inte då går han tyst och lugnt bara förbi. Det r hemma, om han hör något eller om någon kommer hit till oss, vi sitter i bilen om han ser någon ( då han inte går i koppel ) som han kan skälla rakt ut och alltid morrar han. Snälla ni hundduktiga, hjälp mig jag orkar inte med honom mer. Börjar gråta i frustration att han inte lyssnar på något när det gäller muttrandet. Hjälp mig förstå min hund och vad jag ska göra. Han åker snart ut.