• Anonym (Trött)

Jag är inlagd på psyket, fråga vad du vill

Som rubriken lyder, fråga vad du vill.

• Svar på tråden Jag är inlagd på psyket, fråga vad du vill
  • Anonym (Jaha)
    Anonym (jodå) skrev 2015-03-14 20:56:31 följande:

Både mobil och dator (laptop) fungerar ju utan sladdar. 

Jo det fattar jag oxå. Men de måste laddas och det finns kamera i dom och på såna ställen är kameror totalt förbjudna. Vore konstigt annars
  • Anonym (????)
    Anonym (Jaha) skrev 2015-03-14 21:03:43 följande:
    Jo det fattar jag oxå. Men de måste laddas och det finns kamera i dom och på såna ställen är kameror totalt förbjudna. Vore konstigt annars
    Så behöver det inte alls vara, jag använde webcamera dagligen på mitt rum.
  • Anonym (T)
    Anonym (Jaha) skrev 2015-03-14 21:03:43 följande:

• Anonym (anonym)
    Anonym (????) skrev 2015-03-14 20:38:37 följande:
    Man får visst ha dator och internet, har alltid haft det när jag varit intagen.
    Vet inte om alla får det men alla jag träffade där hade det.
    jag hade också internet. man får ha internet på vuxenpsyk..
  • Anonym (Jaha)

Eftersom jag själv låg inlagd i 2 månader så vet jag hur det va där jag va så är det väl olika på olika landsting. Och jag är en bra bit över 18. det hade varit lite bättre om jag fått Ha mobilen men näääää

• Anonym (????)
    Anonym (Jaha) skrev 2015-03-14 21:32:11 följande:

Eftersom jag själv låg inlagd i 2 månader så vet jag hur det va där jag va så är det väl olika på olika landsting. Och jag är en bra bit över 18. det hade varit lite bättre om jag fått Ha mobilen men näääää

Även på rättpsyk får man ha dator, internet och webcamera.
    Tror ärligt talat att stället du var på gjorde fel.
  • Anonym (been there...)
    Anonym (Jaha) skrev 2015-03-14 21:32:11 följande:

Det är olika på olika avdelningar inom samma landsting...

TS, tycker du att behandlingen hjälper? Har du mycket problem med minnet?
  • Anonym (been there...)
    Anonym (????) skrev 2015-03-14 21:35:18 följande:
    Även på rättpsyk får man ha dator, internet och webcamera.
    Tror ärligt talat att stället du var på gjorde fel.
    Det är en säkerthetsgrej. Olika på olika avdelningar. Jag har varit med om både delar, både totalt sladdförbud och fri tillgång till laddare etc.
  • Anonym (Ljus)
    Anonym (Jaha) skrev 2015-03-14 20:31:49 följande:

Menar då att få man inte ha nåt som innehåller en kamera eller några sladdar till dator eller mobil pga risk för hängning

En mobiltelefonsladd kan man inte ens slita av ett lillfinger med. Man kanske lyckas bättre med persienntråden. Man frågar kan jag få min telefon i en timme. Jag önskar dig verkligen bättre hälsa snart ts, det brukar bli bättre med tiden. Försök se det fina i livet då det är kris. Kom ihåg att tala om dina bekymmer och sorger.
  • Anonym (T)
    Anonym (been there...) skrev 2015-03-14 21:40:23 följande:

Det är en säkerthetsgrej. Olika på olika avdelningar. Jag har varit med om både delar, både totalt sladdförbud och fri tillgång till laddare etc.

Ja,exakt!

• Anonym (Jaha)

Jag menade inte att vara nedlåtande eller nåt. Jag tyckte att personalen överdrev när de inte lät mig Ha iPhones väldigt korta sladd eller att man skulle kunna hänga sig i duschslangen som dessutom kopplades vid golvet typ. Och så va det på båda avdelningarna och samma regler på det andra sjukhuset oxå inom samma landsting. Då de flyttade på mig några gånger.

Va inte jag som satte reglerna precis

• Anonym (anonym)
    Anonym (Jaha) skrev 2015-03-14 22:11:12 följande:

Jag menade inte att vara nedlåtande eller nåt. Jag tyckte att personalen överdrev när de inte lät mig Ha iPhones väldigt korta sladd eller att man skulle kunna hänga sig i duschslangen som dessutom kopplades vid golvet typ. Och så va det på båda avdelningarna och samma regler på det andra sjukhuset oxå inom samma landsting. Då de flyttade på mig några gånger.

dom bryr sig inte så mycket egentligen . Dom är inte så noga..
  • Anonym (Jaha)

Jag lärde mig nya kortspel iallafall haha. Alltid nåt. Jag blev aldrig hjälpt där inne tyvärr. De bara gav mig fler och fler piller. Kom in med enbart adhd medicin och kom hem med hela apoteket. Jag slutade med alla utom adhd medicinen. 2år senare tog jag ut skilsmässa. Det va min räddning och dbt. Hoppas du blir bättre snart

• Anonym (anonym)
    Anonym (Jaha) skrev 2015-03-14 22:56:24 följande:

Jag lärde mig nya kortspel iallafall haha. Alltid nåt. Jag blev aldrig hjälpt där inne tyvärr. De bara gav mig fler och fler piller. Kom in med enbart adhd medicin och kom hem med hela apoteket. Jag slutade med alla utom adhd medicinen. 2år senare tog jag ut skilsmässa. Det va min räddning och dbt. Hoppas du blir bättre snart

det är schyssta folk där inne oftast! intagna alltså
  • Anonym (psyksköterska)

Är du inlagd på HSL eller LPT? Hur fungerar dagarna, blir du väckt kl 8 för at komma upp till frukost eller får du sova längre utan att frukosten slängs? Får du ta emot besökare efter kl 20 och finns det rökrum?

Många frågor, kommer fler.. jag jobbar inom psykiatrin och tycker ibland att det är lite väl hårda regler ibland. Det är ok med regler ur säkerhetssynpunkt, men som att, måste upp kl 8 för att få frukost eller att patienterna inte får äta frukt mellan måltiderna blir jag ganska irriterad över och har diskuterat detta många gånger i personalgruppen.

• Anonym (anonym)
    Anonym (psyksköterska) skrev 2015-03-14 23:16:14 följande:

Är du inlagd på HSL eller LPT? Hur fungerar dagarna, blir du väckt kl 8 för at komma upp till frukost eller får du sova längre utan att frukosten slängs? Får du ta emot besökare efter kl 20 och finns det rökrum?

Många frågor, kommer fler.. jag jobbar inom psykiatrin och tycker ibland att det är lite väl hårda regler ibland. Det är ok med regler ur säkerhetssynpunkt, men som att, måste upp kl 8 för att få frukost eller att patienterna inte får äta frukt mellan måltiderna blir jag ganska irriterad över och har diskuterat detta många gånger i personalgruppen.

Ja tycker att det är en kränkning mot mänskliga rättigheter. Och jag tycker att mycket av hur andra sjukhuspersonal behandlar patienter också är kränkning mot mänskliga rättigheter.
  • Anonym (5)
    Anonym (Jaha) skrev 2015-03-14 22:11:12 följande:

om inte du så kan de andra någon annan patient hänga sig i dushslangar och använda mobilsladdar för stypning. Reglerna gäller alla av säkerhet just för att det har hänt. Man tar hellre det säkra före det osäkra då det osäkra i många fall betyder att folk tar självmord, skadar sig själv eller andra.

• Anonym (000)

Jag jobbar inom psyk vi visitera alltid vt att dem ej har något vast tar alltid laddare å skärp. Men vill vt att man laddar mobilen så gör vi det i ett låst rum där dem ej får tillgång till laddaren. Samtidigt tycker jag den regeln här helt sjuk efter som de finns hur jävla många sladar som helst till sängarna. Sen de folk som pratar om internet lever ni i sten åldern? nästan alla mobiler har internet å man kan surfa på dem.

• Anonym (psyksköterska)
    Anonym (anonym) skrev 2015-03-15 00:33:18 följande:

Ja tycker att det är en kränkning mot mänskliga rättigheter. Och jag tycker att mycket av hur andra sjukhuspersonal behandlar patienter också är kränkning mot mänskliga rättigheter.

Vad är det kränkande på avdelningen? Hur fungerar det/vad fungerar inte?
  • Anonym (Finns det)

Finns det övervakningskameror i rummen? 

Svar på tråden Jag är inlagd på psyket, fråga vad du vill