• hondendärtjejen

Blödning tidig graviditet

Hej, jag testade positivt förra måndagen och i lördags så fick jag en brun flytning på eftermiddagen och på söndagen så blödde jag som en mensdag nästan med lite klumpar, blödde ljust blod igår som slutade framåt kvällen. Men idag satte det igång igen... Tunt blod eller vad man ska säga. Har inga kramper eller nånting, bara blod på pappret när jag går på toa fläckar ner trosskyddet med.

Är det missfall eller kan det vara blödning i början av graviditeten? Om jag åker och ber att få ett vul, vad kan man se då? Borde vara i v 5+0 imorgon om det är nåt kvar...

Denna ovissheten tar kål på mig! Kan inte sova på nätterna för jag ligger bara och grubblar!

• Svar på tråden Blödning tidig graviditet
  • GlitterLina
    hondendärtjejen skrev 2015-03-25 17:36:06 följande:
    Frustrerad över bristningsgränsen!!!

Var hos bm idag, dom tog ett test som dom först tolkade som negativt men sen pratade vi lite och då blev det positivt. Dom gjorde om det och till slut var dom 3 barnmorskor som stod och tittade på mina tester...!

Det enda dom sa ta nytt test på måndag så får vi se. Bokade in ett nytt inskrivningssamtal den 7/4 om det är positivt. Och då kan jag få göra ett ul efter det.. Herregud vilken circus detta är!
    Men stackare.. Klart man blir knäpp. Håller tummar & uppdatera gärna
  • hondendärtjejen
    GlitterLina skrev 2015-03-25 19:07:39 följande:

Men stackare.. Klart man blir knäpp. Håller tummar & uppdatera gärna

Har bestämt mig för att ringa en privat gynmottagning imorgon och be om ett ultraljud. hoppas dom tar emot mig snabbt
  • GlitterLina
    hondendärtjejen skrev 2015-03-25 19:19:26 följande:
    Har bestämt mig för att ringa en privat gynmottagning imorgon och be om ett ultraljud. hoppas dom tar emot mig snabbt
    Låter bra! Om du bor i Gbg eller närområdet kan jag rekommendera ett
  • hondendärtjejen
    GlitterLina skrev 2015-03-25 19:35:20 följande:

Låter bra! Om du bor i Gbg eller närområdet kan jag rekommendera ett

Bor nära gbg så tar gärna emot tips!
  • GlitterLina
    hondendärtjejen skrev 2015-03-27 08:00:34 följande:

phpXuFCR721264.jpg

Testade positivt idag igen!

Åh :)

Men kontakta kvinokliniken i Gbg

gbgkk.se
  • Kauwe
    hondendärtjejen skrev 2015-03-27 17:31:00 följande:
    Tack! Jag ska ringa på måndag och kolla

Halloj!

Hur gick det för dig?

Har samma situation själv.. 6+4 idag, blött lite till och från men nu på morgonen tycker jag det kommer allt mera. Lite ont i nedre magen. Man blir faktiskt galen av att inte veta... Skrikandes

Har bokat privat VUL i 7+0. Men käns dumt att betala ca 1000 kr om det inte ändå är något där mera. Suck! Har också ett mf bakom, i oktober. Vi har nu försökt nästan ett år.

Det enda sättet är tydligen ändå att få det bekräftat - ibland kan fostret dö utan att man blött och ibland föds tydligen fullt fiska barn fastän det förekommit upprepade, större blödningar Tyst
  • hondendärtjejen
    Kauwe skrev 2015-04-21 07:10:46 följande:

Halloj!

Hur gick det för dig?

Har samma situation själv.. 6+4 idag, blött lite till och från men nu på morgonen tycker jag det kommer allt mera. Lite ont i nedre magen. Man blir faktiskt galen av att inte veta...

Har bokat privat VUL i 7+0. Men käns dumt att betala ca 1000 kr om det inte ändå är något där mera. Suck! Har också ett mf bakom, i oktober. Vi har nu försökt nästan ett år.

Det enda sättet är tydligen ändå att få det bekräftat - ibland kan fostret dö utan att man blött och ibland föds tydligen fullt fiska barn fastän det förekommit upprepade, större blödningar

Hej! Jo jag var på ultraljudet förra måndagen på barnmorskegruppen. dom gör bara utanpå magen ultraljud, men eftersom jag borde varit i v 8+5 borde man sett ett foster på iallafall 1-2 cm. Vi såg en hinnsäck som daterades till v 5+3!

Antingen så kan det vara ett ma som inte blött ut, en ofostrig graviditet eller så var jag inte så långt gången som vi trodde.

Om en timme ska jag göra ett VUL och hoppas på bra besked! Testade positivt senast i lördags! Och alla graviditetstecken finns kvar, är jag inte gravid så är kroppen jävligt bra på att hålla kvar vid känslan
  • Kauwe

Håller tummarna {#emotions_dlg.flower} och meddela gärna hur det går!

*styrkekramar*

• hondendärtjejen

Jag blir så ledsen... Hon såg bara en hinnsäck hon också... ????

Ska dit om 2 veckor igen och kolla. Måste leva i ovisshet ännu längre! Jag orkar inte mer ????

Hon tror att jag kommer blöda ut det vid nästa mens. Men jag känner ju alla tecken så tydlig? Vill inte mer!

• Kauwe

Oj va tråkigt! Jag brukar tänka så, att det hellre får ske mf i tidigt skede, än då jag redan känt barnet röra på sig. Föga tröst nu förstås..

I oktober var det samma för mig - skulle få min graviditet bekräftat med tidigt VUL i oktober, och det fanns bara en hinnsäck. Hade då också blött lite då mensen normalt skulle börja, och sen också lite... Därtill skulle jag på arbetsresa tre dagar senare. Gynekologen förbjöd mig att resa pga missfallsrisk (dvs mf var det, men när det skulle komma ut var osäkert), så blev tvungen att med kort varsel avboka (och förstås fick arbetsgivaren veta orsak).

Få se vad han sager denna gång (samma gyn som senast). Jag skulle igen ha en arbetsresa på söndag. Kanske igen blir tvungen att avboka om det inte syns nåt levande igen heller... detta är sååå jobbigt!

• hondendärtjejen
    Kauwe skrev 2015-04-21 10:12:13 följande:

Oj va tråkigt! Jag brukar tänka så, att det hellre får ske mf i tidigt skede, än då jag redan känt barnet röra på sig. Föga tröst nu förstås..

I oktober var det samma för mig - skulle få min graviditet bekräftat med tidigt VUL i oktober, och det fanns bara en hinnsäck. Hade då också blött lite då mensen normalt skulle börja, och sen också lite... Därtill skulle jag på arbetsresa tre dagar senare. Gynekologen förbjöd mig att resa pga missfallsrisk (dvs mf var det, men när det skulle komma ut var osäkert), så blev tvungen att med kort varsel avboka (och förstås fick arbetsgivaren veta orsak).

Få se vad han sager denna gång (samma gyn som senast). Jag skulle igen ha en arbetsresa på söndag. Kanske igen blir tvungen att avboka om det inte syns nåt levande igen heller... detta är sååå jobbigt!

Usch vad jobbigt! Jag tycker det är så hemskt att inte veta! Ska dit om 2 veckor igen för ett nytt vul. Tycker det är skönt att dom inte skickar en på skrapning eller ger en massa mediciner i första hand, utan att dom kollar ordentligt först!
  • hondendärtjejen

Nu kom kramperna och blödningarna igång på riktigt... Kom en klump som en enkrona i toaletten och blod. Skönt att det kom igång av sig självt. Nu får vi försöka satsa på en 2016 bebis istället!

Svar på tråden Blödning tidig graviditet